Nie, no widzę że Twoje wywody greg-si nie mają żadnego merytorycznego uzasadnienia i nie będę z Tobą dyskutował - dość sporo przeżyłem na tym świecie i wiele wiem n/t techniki motoryzacyjnej, aby się wdawać w tak durnowatą dyskusję. Radzę, zanim coś napiszesz, to wcześniej przemyśl temat, zastanów się lub poczytaj - mimo wszystko pozdr...
Nie wiem czy gratulować tych przeżyć...
Wydaje mi się że nic bardziej merytorycznego niż autopsja nie istnieje. Głównie dlatego i dzięki temu to co wyczytam weryfikuję by nie powielać plotek zesłyszanych, wyczytanych. A i fizyki w przypadku tego tematu nikt nie przeskoczy. Nawet spec od motoryzacji.
Zalecam luz i nie unoszenie się ambicjami
Tomi napisał/a:
Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.
I tu właśnie kompletnie się nie zgodzę. 185/55/15 na ori alu i 195/50/16.
Spalanie, kierowalność lepsze na drugich a komfort (tu też mam wrażenie że lepiej na 16' ) i osiągi takie same.
Spalanie średnio niższe o ok. 0,7l/100km, kierowalność lepsza bo całkowicie inaczej jadą koła w koleinach (inne ET względem oryginału).
Niby większość rzeczy przemawia za niekorzyścią większej, szerszej opony ale akurat u mnie to kompletnie się nie sprawdziło. Gdybym wiedział jaki będzie tego efekt już dawno bym przeszedł na ten rozmiar.
Jeśli ktoś pcha do samochodu byle jakie felgi/opony i ani trochę nie przemyśli całej tej operacji to wychodzą różne kwiatki i problemy.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 21:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja mam dunlop SP sport 195/55 R15. Oponki super, po 2 latach wyglądają prawie jak nówki (zrobione na nich 55 tys km). Ładnie też prezentują się na alusach
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 07:08
greg-si napisał/a:
Tomi napisał/a:
Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.
I tu właśnie kompletnie się nie zgodzę. 185/55/15 na ori alu i 195/50/16.
Spalanie, kierowalność lepsze na drugich a komfort (tu też mam wrażenie że lepiej na 16' ) i osiągi takie same.
Jest jeszcze coś takiego jak placebo
Twoje wywody są sprzeczne z prawami fizyki. Jeśli masz rację i to udowodnisz, to masz szansę na Nobla. Próbuj, może przebijesz teorię względności Einsteina
greg-si napisał/a:
Spalanie średnio niższe o ok. 0,7l/100km, kierowalność lepsza bo całkowicie inaczej jadą koła w koleinach (inne ET względem oryginału).
Większe opory toczenia powodują mniejsze spalanie?!
greg-si napisał/a:
Niby większość rzeczy przemawia za niekorzyścią większej, szerszej opony ale akurat u mnie to kompletnie się nie sprawdziło. Gdybym wiedział jaki będzie tego efekt już dawno bym przeszedł na ten rozmiar.
Jeśli ktoś pcha do samochodu byle jakie felgi/opony i ani trochę nie przemyśli całej tej operacji to wychodzą różne kwiatki i problemy.
Jeśli Twoje odczucia są słuszne i spostrzeżenia trafne, można wytłumaczyć to tylko w jeden sposób... zmieniłeś kiepskie opony na lepsze i rozmiar nie ma tu znaczenia.
Raczej na placebo z 7,1l/100km (tyle najmniej zanotowałem na 15') na 6,4l/100km (tyle na 16') bym różnicy nie zrobił.
Tomi napisał/a:
Większe opory toczenia powodują mniejsze spalanie?!
Opory toczenia to przecież nie tylko szerokość koła.
Tomi napisał/a:
Jeśli Twoje odczucia są słuszne i spostrzeżenia trafne, można wytłumaczyć to tylko w jeden sposób... zmieniłeś kiepskie opony na lepsze i rozmiar nie ma tu znaczenia.
Na tym akurat się nie znam. Na 15' mam Fulda Carat Attiro a na 16' Dunlop SP Sport 01.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum