Jeśli zawiodą metody sprawdzania czujników zewnętrznych tj. maska przednia i klapa bagażnika, to może być tak jak u Violli, że powodem była woda pod wykładziną. Opisałem procedurę wraz z foto, w temacie kilka wątków niżej
Czujnik wolumetryczny znajduję się za siedzeniami, pod plastikową osłoną w kształcie litery "T" tzw. t-bar. Zdejmuje się dość prosto, ale trzeba być delikatnym, bo można pourywać plastikowe zaczepy. Generalnie dostanie się do tego czujnika nie wiele zmieni Można go tylko odłączyć, a parametry zmienić (jeśli w ogóle można) to tylko przy pomocy komputera typu T-4.
Prościej jednak sprawdzić czujniki pod maską (przednią), lubi końcówka zaśniedzieć i przez to czujnik wariować powodując załączenie się alarmu.
Aby sprawdzić czujnik w klapie tylnej, czy działa prawidłowo, proponuje zostawić telefon z włączonym nagrywaniem i zamknąć klapę. Jeśli światełka zgasną, to czujnik jest raczej w porządku. Czujniki w drzwiach są zintegrowane z zamkiem. Można wyjąć, rozebrać, ale dużo z tym zabawy i raczej nie wiele pożytku.
Zacząłbym od sprawdzenia maska/klapa bagażnika. Potem sprawdziłbym wykładzinę i sytuację pod nią... Można odłączyć wszystkie czujniki (klapa bagażnika/maska) i sprawdzić. Jeśli włącza się nadal, to problem z czujnikiem za T-barem. Ten czujnik można odłączyć. Jeśli ten będzie odłączony, a reszta czujników podłączona i problem ustanie, to szukałbym jakiegoś lewego źródła wilgoci.
Jest jeszcze jeden czujnik, od wentylatora. Jeśli auto się zgrzeje, wyłączymy i uzbroimy, a wentylator chodzi, to może być przyczyną włączania się alarmu (przy założeniu uszkodzenia tego czujnika, lub braku jego podłączenia).
Na wszystko inne lekarstwem może być zamykanie auta z kluczyka, ale to żaden komfort, a i można doprowadzić do tego, że zamek (bębenek) wpadnie do środka i trzeba będzie bawić się jego wkładanie - robota dla cierpliwych i majsterkowiczów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 19:43
Kurde widze że to dosyć skomplikowana sprawa... A czy jest możliwość wyłączenia alarmu w MGF? Pytam ponieważ w moim drugim samochodzie pod maską jest puszka z zamkiem na mały kluczyk który wystarczy przekręcić aby wyłączyć wszelakie dźwięki alarmu, w tym ten przy otwieraniu i zamykaniu. Wiem że to jest "dokupowany" alarm a w MGF jest oryginalny ale może jest taka możliwość. Jeśli nie to rozumiem że aby nie wkurw*ać sąsiadów pozostaje mi na razie zamykanie go kluczykiem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W TFie (podejrzewam, że w MGF także) jest jeden klakson/syrena, pod maską przednią, po stronie pasażera. Odłączając go, zaiste pozbawiamy się klaksonu i co za tym idzie sygnału dźwiękowego podczas uruchomienia alarmu. Nadal jednak po jego wzbudzeniu działają awaryjne... To żadne rozwiązanie Już lepiej zamykać auto z kluczyka.
Sprawa wcale nie wygląda na taką skompilkowaną.
Jeśli czujniki będą sprawne, to zapewne wina zbyt czułego wolumetrycznego czujnika za t-barem. Jeśli nie chcecie demolować auta i wyciągać wykładziny, to możecie odłączyć ten czujnik. Wtedy alarm nie włączy się dopóki ktoś nie otworzy na siłę drzwi lub nie wyłamie klapy bagażnika czy maski przedniej. Również wtedy, jeśli ktoś wybije szybę i zacznie wyciągać radio.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 22:06
Hahahahah mnie wczoraj zaczepił sąsiad i zapytał czy mógłbym zrobic coś z tym alarmem bo ma strasznie lekki sen no i póki co odłączyłem trąbki bo nie chce mi sie w to bawić, w listopadzie i tak jade do mechanika więc poczekam.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zacząłbym od sprawdzenia maska/klapa bagażnika. Potem sprawdziłbym wykładzinę i sytuację pod nią... Można odłączyć wszystkie czujniki (klapa bagażnika/maska) i sprawdzić. Jeśli włącza się nadal, to problem z czujnikiem za T-barem. Ten czujnik można odłączyć. Jeśli ten będzie odłączony, a reszta czujników podłączona i problem ustanie, to szukałbym jakiegoś lewego źródła wilgoci.
nie tak łatwo chyba. odłączenie czujnika (całej wtyczki dochodzącej do zamka) - np. w drzwiach uniemożliwia uzbrojenie alarmu i nie zamyka tych jednych drzwi. podobnie będzie z krańcówką w tylnim zamku. co do maski lub wiatraka chłodnicy to nie wiem, nie sprawdzałem.
wydaje mi się że raczej przerwanie obwodu wzbudza alarm (to by było logiczne) więc próbowałbym też robić zworki na wadliwych czujnikach.
generalnie pojemnościówka jest @#$%^& czuła - co u mnie wywołało już alarm: kobieta przeciskająca się między zaparkowanymi samochodami, jak nie miałem założonego dachu.
W nocy - kot który przelazł po masce na dach (tu go wychwycił czujnik, bo ślady łapek się urwały i pojawiły tylko w jednym miejscu na bagażniku ) oraz wibrator telefonu zostawionego na fotelu, jak zostawiłem go na chwile przed domem żeby zabrać coś z garażu - cała ulica słyszała że dostałem SMSa.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Możesz sprawdzić
U mnie odłączenie czujników nie wywołało alarmu, jeśli zrobiłem to przed uzbrojeniem.
Podłączenie i przerwanie obwodu po uzbrojeniu (otwarcie maski) już tak.
Nie pisałem, żeby zamki odłączać Tego nie próbowałem, nie wiem nawet czy alarm zadziała jeśli master nie da sygnału.
practicator napisał/a:
generalnie pojemnościówka jest @#$%^& czuła - co u mnie wywołało już alarm: kobieta przeciskająca się między zaparkowanymi samochodami, jak nie miałem założonego dachu.
Tak jak już ktoś pisał. Wszystko opiera się o wykrycie wody.
Modułu podobno nie da się konfigurować i kalibrować.
Można coś tam robić w/g poradnika niemieckiej strony, ale to nic nie da jeśli w aucie (jak w przypadku auta Violli) będzie wilgoć w postaci wody pod wykładziną.
Moduł można jednak odłączyć i wszystko będzie grało.
Alarm jednak nie wzbudzi się jeśli ktoś wykroi dziurę w dachu, czy wybije okno
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
i łapie tą wodę? dziwne. ile razy zostawiałem jakieś picie, kawę i inne stwory płynne w samochodzie, i nic...
Ze mną w środku też się uzbraja. Dokonuje pomiaru itp. ale jak się poruszam, to wzbudzę.
Co do kawy i innych napojów, zapewne są w pojemniku i nie w takiej ilości, żeby zakłócić pracę czujnika. Czujnik podobno mierzy wartość w czasie uzbrajania się, jeśli jednak jest przekroczony jakiś pułap, będzie wariował. Czasami zdarza się, że jak zostawisz otwarte auto bez dachu i spadnie trochę kropel deszczu, alarm zadziała. Czasami jak dach mocno się zmoczy też potrafi.
U Violli przez 1,5 roku nazbierało się tej wody dużo. Najpewniej na myjni, jak nie oszczędzałem wody i lałem po całym aucie. Teraz wiem, że tego typu auto trzeba szybko zmoczyć, spłukać i koniec. Dodatkowo zaraz po zakupie auto miało problem z elektryką, otwierał szyby, nie domykał, nie uruchamiał się, nie działały światła itp. itd. Za wszystko odpowiedzialny był brak masy, ale kiedyś złapał całkowity paraliż podczas dużego deszczu, gdzie szyby nie mogły się ani zamknąć ani otworzyć. Myślę, że wtedy złapał najwięcej wody. Ostatnio na skutek zapchania się opływu klimy ciśnienie wody zsuneło wężyk ze skraplacza i woda leciała do środka. Wszystko wpłynęło na to, że woda zbierała się pod wykładziną spływając w kierunku tylnej ścianki grodziowej.
practicator napisał/a:
jak zrobi to ręką, to i tak tą rękę złapie
W normalnych warunkach na pewno, ale pisałem o przypadku kiedy odłączymy czujnik objętościowy na zawsze. Uzbroi się, zarygluje drzwi, czujniki otwarcia będą działać, ale na ingerencje do wewnątrz nie zadziała.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum