Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 15:20 [R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam,
słuchajcie mam następujący problem.
Powietrze , które wylatuje z nawiewów jest ciągle chłodne.
Mimo , że kręcę pokrętłem od ustawiania temperatury to wylatujące powietrze nie znacznie tylko się różni.
W pozycji "zimne" wszystko działa tak jak powinno ale kiedy biorę pokrętło na pozycję "ciepło" to powietrze tylko nieznacznie jest cieplejsze a w zasadzie to ciągle bardzo chłodne.Wraz ze wzrostem ustawianej temperatury można poczuć , że temperatura się zmienia ale nie jest taka jak powinna być.
Co najdziwniejsze czasem wszystko jest dobrze...ale zdarza się to bardzo rzadko i nie ma na to raczej reguły.
Jeżeli chodzi natomiast o zachowania temperatury silnika to wszystko jest super i bez zmian.Silnik nagrzewa się normalnie , trzyma normalnie temperaturę itp..
Co proponujecie sprawdzić po kolei , a może ktoś miał podobny problem ?
Zależy mi bardzo na temacie bo w aucie nie idzie wytrzymać , zbyt chłodno jest rano :-(
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 15:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Armandoo, Zobacz w komorze silnika, na ścianie grodziowej na dole kolo Turbiny, czy się linka nie odczepiła od tego suwaka co podaje ciepły płyn na wymiennik ciepła. U mnie tak tez było jak go kupiłem. Wygięło się koluszko się się trzyma
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Armandoo, Między silnikiem, a ścianą grodziową znajdziesz dwa przewody, które wchodzą w ścianę grodziową. Na jednym z tych przewodów znajduje się zawór, który otwiera przepływ płynu do nagrzewnicy. Sprawdź, czy ten zawór się otwiera i zamyka. Jedna osoba w kabinie kręci pokrętłem od temperatury, a druga obserwuje, czy zawór działa. Nie ma opcji aby tego nie zauważyć.
Jeżeli zawór działa, a ogrzewania nadal nie ma, to sprawdź czy czasem przewód powrotny od nagrzewnicy nie jest chłodny. Jeżeli przewód za zaworem jest gorący, a powrotny chłodny, to nagrzewnica jest zapowietrzono lub zatkana.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Co proponujecie sprawdzić po kolei , a może ktoś miał podobny problem ?
Miałem tak gdy płynu w zbiorniczku wyrównawczym było za mało.
Jeśli płynu jest tyle co trzeba to jak już napisał Remi55 i tronsek.
Rozumiem że suwak pomiędzy kratkami z przodu masz na szarej strzałce (nie niebieskiej).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 20:55
Witam , ponownie.
Sprawdziłem przewody , o których pisaliście.Zrobiłem zdjęcia i pozaznaczałem cyferkami ze strzałkami co jak się zachowuje.
Obrazek 1 Ściana grodziowa
Strzałka 1. Zawór porusza się ( trochę ciężko jakby chodził ale ogólnie działa )
Strzałka 2. Lewa rurka , na której umieszczony jest zawór jest baaardzo gorąca zarówno przed zaworem ( przy ścianie grodziowej ) jak i za zaworem.
Strzałka 3. Prawa rurka jest ciepła ale nie tak gorąca jak lewa rurka.Ciepła jest na odcinku do zbiornika wyrównawczego oraz w drugą stroną do trójnika. Trójnik opisany na kolejnym obrazku.
Obrazek 2 Trójnik , do którego dochodzi prawa rurka ze ściany grodziowej.Trójnik umiejscowiony jest po prawej stronie silnika.
Strzałka 1. Rurka , która dochodzi ze ściany grodziowej ( ta prawa ) jest ciepła ale nie gorąca
Strzałka 2. Rurka baaardzo gorąca
Strzałka 3. Rurka baaardzo gorąca
Nie wiem co o tym myśleć. Proszę bardzo o pomoc co dalej.
Strzałka 1. Zawór porusza się ( trochę ciężko jakby chodził ale ogólnie działa )
dokładnie i tutaj widać ta linkę która idzie od sterowania Zobacz jak się to rusza niech ktoś w środku kreci i obserwuj czy się całkiem otwiera. WD40 można posmarować. A jak coś to ja odepnij i otwórz ręcznie zawór i zobacz jak będzie grzanie. (nie musisz nic odkręcać tylko ten drut co wystaje ściągnie z tego zaworka)
Możliwe ze wymiennik zapchany jak to nic nie pomoże
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 21:14
Filtr kabinowy jest git
1.A co tu może być zapchane ?
2.Czy od pokrętła ciepło-zimno idzie jeszcze jakaś inna linka co coś otwiera i zamyka czy tylko ta jedna ?
Może coś innego gdzieś się jeszcze nie do końca otwiera co daje ciepłe powietrze?
greg-si, Jak by był zapchany to by kiepsko dmuchało ale dmucha dobrze tylko ze zimnym powietrzem
Armandoo, Nie wiem mógł ktoś coś sypać weszcznij do płynu, jakiś uszczelniacz do chłodnic i się zakleiło albo kamień się zrobił w środku Spróbuj przepłukać wymiennik
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 21:34
W sensie , że układ cały zapowietrzony ? A to może być faktycznie.
Tylko jak go odpowietrzyć i sprawdzić ?
Baaardzo proszę o opis dokładnie jak odpowietrzyć układ chłodzenia wraz z nagrzewnicą w moim MG !
Przeczytałem milion wątków na ten temat ale już mam mętlik w głowie i nic nie kumam.
na rurce od termostatu przy skrzyni masz odpowietrznik, wykreć go delikatnie i dolewaj powolutku płynu do zbiorniczka do momentu, az bedzie wylatywal przez odpowietrznik sam plyn, bez bąbelków powietrza. Jeśli uwalisz odpowietrznik co jest możliwe, bo jest plastikowy to idz do sklepu z rzeczami do ogrzewania wody kanalizacji i kup trojnik o srednicy tego węża i załóż odpowietrznik z kaloryfera na ten trojnik, taki normalny jak w domu, w naszje 75tce bardzo dobrze się taki patent sprawdza. Na moje, to masz zapchaną nagrzewnice, przerabiałem to samo w 75tce, w ZS jak narazie jest oki. Jeśli płyn jest ok tak jak mówisz i motor się nie grzeje to odpowietrzenie raczej dużo nie da, radziłbym wyjąć nagrzewnice i ją porządnie odkamienić. Robiłem to w 75 - płukanie środkiem firmy Prestone + kwasek cytrynowy i gorąca woda, kamienia było baaardzo dużo. Pomogło zdecydowanie. Jeśli wyjęcie nagrzewnicy wiąże się z rozdarciem całego wnętrza auta, to kup jakiś srodek do odkamieniania układu chlodzenia i go zalej. Rowniez i to robilem w 75 - spuscilem stary plyn, potem woda z tym specyfikiem, odpalic motor, spuscic syf, jeszcze raz, potem sama woda zeby go wyplukac i na koniec nowy plyn. Szlamu było coniemiara, ogrzewnie działa jeszcze lepiej a i motor mniej sie grzeje, zauwazalnie w ZS mialem czysciutki uklad takze zalalem go tylko nowym plynem. Powodzenia
PS. jeszcze co do odpowietrzania, to w 75 najlepiej spraedzała się taka metoda: odkręcony odpowietrznik, płynu full w zbiorniczku i dajesz w zbiornik tzn dmuchasz ile sił w płucach w zbiorniczek płynu, przepychasz płyn przez układ. Bardzo dobrze się odpowietrza, choć jest to praco i czaso chłonne. Sprawdziło się bdb kiedy w 75 był pusty układ chłodzenia. W ZS po wymianie termostatu też mi brakowało duzo plynu i wystarczylo to co pisalem wyzej, plynu nie ubywa, ogrzewanie dziala super. Oby pomoglo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
PS. jeszcze co do odpowietrzania, to w 75 najlepiej spraedzała się taka metoda: odkręcony odpowietrznik, płynu full w zbiorniczku i dajesz w zbiornik tzn dmuchasz ile sił w płucach w zbiorniczek płynu, przepychasz płyn przez układ. Bardzo dobrze się odpowietrza, choć jest to praco i czaso chłonne. Sprawdziło się bdb kiedy w 75 był pusty układ chłodzenia. W ZS po wymianie termostatu też mi brakowało duzo plynu i wystarczylo to co pisalem wyzej, plynu nie ubywa, ogrzewanie dziala super. Oby pomoglo
To się tez sprawdza w L-series
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 15:24
Witam,
byłem dzisiaj w sprawdzonym serwisie chłodnic i układ chłodzenia zapytać o płukanie nagrzewnicy.
Ku mojemu zadowoleniu poinformowano mnie , że płukanie nagrzewnicy na aucie wraz z przeglądem układu chłodzenia i wymianu płynu chłodniczego z odpowietrzeniem to koszt 50zł.,
W przypadku problemów maks 80zł.
Oczywiście mój płyn chłodniczy.
W związku z czym zdecyduje się na taki zabieg. Sam nie będę wydziwiał bo się nie znam. Zobaczymy co pomoże bo mam już dosyć siedzieć w aucie "lodówce".
O efektach poinformuję na forum.
Trzy pytanka jeszcze:
1.Ile wchodzi płynu w cały układ chłodzenia w MG ZS 180 2,5 KV6
2.Czy mogę prosić o zdjęcie silnika gdzie zaznaczony jest odpowietrznik układu chłodzenia , o którym pisał Markzo
3.Sugerujecie zwrócić uwagę na coś konkretnego podczas płukania układu , coś jeszcze tam sprawdzić ważnego ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum