Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] Problem z osiąganiem temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] Problem z osiąganiem temperatury
Autor Wiadomość
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:04   [r45] Problem z osiąganiem temperatury
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Cześć.
Bardzo długo muszę czekać aż mi się zagrzeje silnik. Musze mieć obroty powyżej 2,5 tys. obr. Ciężko jeździć z takimi wysokimi obrotami przy zimnym silniku. Boję się wtedy o turbinę. Zimą gdy nie mam około 3 tys. obr. to mi się nie chce zagrzać. A tera to po jakiś ok. 20 km mi się dopiero zagrzewa. Czy to wina termostatu?
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Wrz 27, 2011 06:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:53   

no teraz 20km to troche za duzo
warto sprawdzic termostat
ale zima miedzy 10 a 20km to normalka
dlatego doposazyłem sie w webasto
bo to chyba z kiepskim wyciszeniem w aucie jedyne dwie razace wady dla mnie
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 15:03   

z dwojga zlego lepiej jak termostat uszkodzony w ta strone a nie odwrotnie. ale i tak bym to naprawil
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:01   

Ale o to chodzi, że ja nie wiem czy jest termostat uszkodzony, czy po prostu w tych roverach tak jest?
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:28   

miuzziker napisał/a:
Musze mieć obroty powyżej 2,5 tys. obr. Ciężko jeździć z takimi wysokimi obrotami przy zimnym silniku. Boję się wtedy o turbinę

Możesz rozwinąć myśl ... kto Ci każe cisnąć niedogrzany silnik powyżej 2,5 k ?

[ Dodano: Wto Wrz 27, 2011 21:28 ]
miuzziker napisał/a:
Ale o to chodzi, że ja nie wiem czy jest termostat uszkodzony, czy po prostu w tych roverach tak jest?

Raczej to nie jest normalna praca jeśli chodzi o temperaturę.
Możliwości są dwie,termostat lub oszukuje czujnik na deskę.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 22:50   

Koju napisał/a:
lub oszukuje czujnik na deskę.

miuzziker, a jak u Ciebie z cieplym nawiewem?? Czy gorace powietrze leci zanim wskazowka osiagnie polowe skali??

Mozna tez rozgrzac silnik tak nie do konca, zgasic i wsadzic palucha do zbiorniczka wyrownawczego, jak woda zaczela sie nagrzewac to termostat caly czas otwarty
 
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 19:56   

Ciepłe powietrze leci gdy wskazówka lekko się podniesie. Tylko, że np. zimą gdy jadę na trasie z dużą prędkością i z dużymi obrotami to dmuch ciepłe powietrze, ale gdy zwolnie i obraty spadną to po chwili lecie chłodne powietrze.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 07:32   

Przyłączę się do tematu. Mam podobny kłopot a wręcz taki sam. Postaram się dobrze przedstawić problem. Rover 45 2.0 IDT Zapalam samochód wiadomo silnik zimny pokrętło(ciepło/zimno) mniej więcej w połowie jadę parę kilometrów wskazówka podnosi się do połowy ale nie czuć specjalnie ciepła w aucie dopiero kiedy dodam gazu i obroty wzrosną zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Czy jest to problem z termostatem tak jak napisał bizon i Koju że jest on cały czas otwarty? Szczerze mówiąc i mnie się tak wydaje ale zanim kupie nowy to wolał bym się upewnić.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 07:38   

Lukasik, zrozum jeśli termostat by nie trzymał to byś nigdy nie osiągnął temperatury silnika na połowie skali
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 08:34   

To co to może być? Czy zmiana płynu w układzie i płukanie układu coś pomoże? Oczywiście płukanie jakimiś środkami raczej by nie wchodziło w grę bo podobno może to bardziej zaszkodzić niż pomóc. Myślałem o przepłukaniu wodą. Chyba że coś możecie polecić do płukania układu.

Tak sobie pomyślałem, że może problem z nagrzewnicą(zamulona).

Czyli jeśli termostat byłby cały czas zamknięty to temperatura silnika by szybko rosła i wskaźnik wędrował na czerwone pole, a jeśli by był otwarty to podczas jazdy wskaźnik nie trzymał by się w połowi skali tylko by spadał, a w czasie postoju np. na światłach albo w korku znów by się podnosił.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 08:43   

sterowanie ciepło zimno działa? zawór pod maską na grodzi chodzi?
ja w innym aucie płukałem układ wodą z octem, popełniłem błąd że samej nagrzewnicy nie wypłukałem bo po tym zabiegu puściła chłodnica, wszelkie inne specyfiki też mogą do tego doprowadzić
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 09:28   

tak zawór ciepło/zimno pod maską chodzi i pokrętło też. wiem że diesle tak mają że, raczej w chłodniejsze dni nie można się w nich zgrzać. aczkolwiek szwagier jak w vectrze A 1.7 zmienił nagrzewnice do gorąc taki w aucie że wytrzymać nie można. spróbuję przepłukać cały układ wodą jak znajdę jakiś wolny dzień i zobaczymy czy pomoże.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 09:30   

jak coś to tylko samą nagrzewnicę ale sama woda nie wiele tu zdziała
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 09:36   

właśnie boje się używać jakichkolwiek środków żeby nie uszkodzić nagrzewnicy albo czegoś innego z układu chłodzenia. Może wodą pod ciśnieniem by spróbować "przedmuchać" nagrzewnicę.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 09:42   

podłącz wąż ogrodowy z wodą do jednego końca nagrzewnicy, na powrót też daj jakiś wąż i niech woda idzie poza auto
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 09:58   

Szoso świetny pomysł. Tak zrobię. Na to nie wpadłem żeby tak to uczynić. Myślałem o wyjęciu nagrzewnicy. Szczerze mówiąc to aż mi się gorąco zrobiło jak pomyślałem ile to roboty. A tu taki prosty pomysł a jak że świetny.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 17, 2011 14:51   

płukałeś? jestem ciekaw czy pomogło
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 18, 2011 14:41   

Jeszcze nie płukałem Niestety brak czasu. Jutro mam zamiar się tym zająć bo jutro mam wolne i mechanicy mają mi zmieniać sworznie dolne to potem będę płukał. Na pewno napisze co się wydarzyło. Zauważyłem natomiast że wąż od chłodnicy który jest zaraz pod wężem górnym od interculera chyba troche puszcza płyn. Jutro zajmę sie tym wszystkim i napiszę jak sprawa wygląda.
 
 
miuzziker 



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 10:48   

Gdzie znajduje się termostat i jak go wymienić?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 15:00   

miuzziker napisał/a:
Gdzie znajduje się termostat i jak go wymienić?

http://forum.roverki.eu/v...+jest+termostat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z czujnikiem temperatury
bobi_vip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Wrz 01, 2008 09:12
bobi_vip
Brak nowych postów [R416] Problem ze wskaźnikiem temperatury
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 79 Sro Cze 29, 2011 13:32
panwilli
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Problem z czujnikiem temperatury
moro545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 07, 2013 12:18
Adrian
Brak nowych postów [R420] Problem ze wskaźnikiem temperatury wody
adas267 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 30, 2008 17:02
adas267
Brak nowych postów [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
logan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Czw Mar 12, 2015 15:14
logan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink