Wysłany: Wto Paź 11, 2011 19:28 [420] Nie odpala i świeci się kontrolka akumulatora
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Koledzy-może ktoś pomoże, naprowadzi...
wszystko było ok do czasu...jechałem,włączyłem kierunek do skrętu który nagle się wyłączył, nie działał ani jeden ani drugi.
Chwilę później zauważyłem, że wskazówka temperatury nie podskoczyła do góry mimo tego, że powinna.
Stanąłem, wyłączyłem silnik i przy ponownej próbie uruchomienia na desce pojawia się tylko świecąca kontrolna akumulatora i nic więcej (ani oliwa, ani świeca żarowa, ani poduchy), przekręcam zapłon i nic, nie kręci, nic nie reaguje.
Aku podmieniony na inny i to samo.
Sprawdzone bezpieczniki (chyba wsz. OK).
Wygląda mi to na problemy z elektryką!
Moje podejrzenia: alternator, masa, a może immobiliser?
Czy immo może być przyczyną (cewka czy coś)?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 11, 2011 19:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W pierwszej kolejności podłączenie masy do nadwozia i silnika. Sprawdź wtyczkę komputera, bo jak były jakieś problemy z masą to mogła się upalić tak jak u mnie http://forum.roverki.eu/g...y&image_id=3921
carloson napisał/a:
cewka czy coś)?
w silnikach diesel'a nie ma cewki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Immo ma inne objawy.
W innym poscie pisales czy zczytanie bledow cos da. To zawsze dostarcza nowa wiedze o usterce, oczywiscie o ile Ci na to pozwoli awaria elektryki (kontrolek)
Masy? 1 przewód idzie od aku do pasa przedniego (chyba masa), jak sprawdzić pozostałe? Gdzie je znaleźć?Czy wystarczy przeczyszczenie powierzchni stykowych?
Chodziło mi o cewkę immobilizera - bo tak mi coś kumpel mówił (że immo w samochodzi a nie w kluczyku).
Czy zczytanie błędów u mnie to od strony pasażera (za schowkiem) czy pod kolumną kierownicy (chodzi o zworkę na 4i15pin).
ps. swoją drogą ciekaw jestem czy zaświeci się ikonka silnika przy odczycie (skoro w chwili obecnej pali się tylko aku)
Od klemy "-" idą masy do karoserii (tą szczególnie trzeba sprawdzić, odkręcic, wyczyścic i ponownie przykręcic) oraz do skrzyni biegów (trzeba wymontować obudowe filtra powietrza i jest dobry dostęp do niej). Jesli po czyszczeniu nic to nie da to trzeba szukac dalej. Najpierw zacznij od tego co napisałem.
Nie zapomnij potem o synchronizacji pilotów i koniecznie najpierw odłącz aku.
Pominięto jeden bezpiecznik i to właśnie ten okazał się wadliwy.
Dziwiło mnie tylko to, że 1 bezpiecznik odpowiedzialny był za niedziałanie tylu rzeczy (wszystkie kontrolki, wskaźnik temperatury, kierunkowskazy i ogólnie odpalenie auta (świeca,rozruch).
Po awarii został jeden problem: kierunki działają ale przy zamykaniu i otwieraniu z centralnego tylko prawa strona mryga-lewa dead. I czemu...?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum