Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 2.0 iTD '05] Turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 2.0 iTD '05] Turbina
Autor Wiadomość
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:38   [MG ZS 2.0 iTD '05] Turbina
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Mam pytanie odnośnie turbiny.
Na zdjęciu zaznaczyłem cięgno. Moje pytanie brzmi: do czego służy to cięgno, czy ono jest ruchome (tzn. czy się przestawia w czasie pracy turbiny), czy też może jest ustawione na stałe?

z góry dzięki za odp. :)
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Paź 11, 2011 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:40   

tym cięgnem reguluje się ciśnienie doładowania
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 08:47   

szoso, doprecyzuj ;) bo ty zawsze sie mylisz :D . Im krótsze cięgno tym większe cisnienie ;) Jest Na stałe, ustala sie mechanicznie wartość na westgate której turbina nie przekroczy ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 10:12   

Dzięki za odpowiedź. Pytałem, bo pod maską mam część rzeczy pordzewiałych (z Danii auto jest), w związku z tym zastanawiałem się czy ta turbina dobrze działa :) .
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 15:24   

I ono się rusza w czasie pracy Turbiny jak ląduje Turbina ciśnienie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 15:42   

Remi55 napisał/a:
I ono się rusza w czasie pracy Turbiny jak ląduje Turbina ciśnienie :wink:


aha... czyli jeżeli mam podrdzewiałe te cięgno, to lepiej żebym sprawdził czy dobrze to działa..

w związku z tym, pytanie w jakim momencie to cięgno powinno się ruszyć i czy to będzie na tyle duży skok, żeby zauważyć go gołym okiem ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 15:49   

zefir, Bedzie podczas jazdy widoczne na postoju jak dodasz gazu nie zauważy się tego. Podłącz kompresor pod to wejście gdzie to ścięgno wchodzi a jest ten czarny gumowy waz i puść 2bary to będziesz widział jego prace :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 18:17   

...tez mam to ciegno podrdzewiałe lekko...
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 20:59   

psiuknij wd40 umie pomogło bo się zacinało
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 21:08   

Tak zrobie, dzieki. W prawdzie nie wiem czy sie zacina, auto mam od niedawna i to pierwsze w dieslu wiec nie mam jeszcze doswiadczenia. Na moje "oko" chodzi jak pocisk ale myśle że wd-40 nie zaszkodzi.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 21:12   

a turbina jak ci pracuje słyszysz ja? turbina zaczyna pompować od 2.5tys obr Najlepiej to otwórz okno i na 3biegu przeoraj samochód i powinieneś słyszeć gwizd
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 21:22   

Na słuch nie probowałem ale w okolicach 2 tyś. obr. mam takie kopniecie że boje sie o fotele :wink: jedynie czego sie moge czepić to to że konkretnego kopa czuć właściwie w przedziale od 2 tyś obr do 3 tyś obr....powyzej to juz tak sobie ale predkość max to raczej osiagnie bo miałem okazje jechać 170 km/h , pod pedałem jeszcze był zapas i jak wciskałem niżej to auto jeszcze przyspiesza z tym że nie przepadam za szybka jazda nie mniej jednak chciałem go troche sprawdzić :???:
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 12, 2011 11:20   

Bialy1990 napisał/a:
a turbina jak ci pracuje słyszysz ja? turbina zaczyna pompować od 2.5tys obr Najlepiej to otwórz okno i na 3biegu przeoraj samochód i powinieneś słyszeć gwizd


mi zaczyna ciągnąć od ok. 1,8 tys. obr., gwizd słychać w przedziale 2-2,5 tys. (z tego co pamiętam, bo na codzień żonka ZS'ka śmiga).

Teraz jeszcze pytanie czy to cięgno można jakoś ręcznie rozruszać ? sprawdzić jak chodzi itd. ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 12, 2011 15:02   

zefir, Mozna ręcznie jak masz dużo siły wepchać to tej puszki. W niej jest sprężyna :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 20:47   

można ale musisz na westage zdjąć zawleczkę i wtedy powinna ci zejść ostrzegam ze może być ciężko
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 45 2.0 idt ] turbina
yagher Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lis 13, 2009 17:43
yagher
Brak nowych postów [R 45] Turbina?
matts Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 13, 2011 21:22
Remigiusz
Brak nowych postów [R420] Turbina?
nowyczlonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 02, 2010 15:20
adamsky
Brak nowych postów [R400] Turbina
dylemat na temat kupna turbiny
mariusz66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lut 01, 2009 14:33
NEOSSS
Brak nowych postów [R420] Turbina
hanka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Sob Kwi 12, 2008 12:24
mi_sza1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink