Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Remont silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Remont silnika
Autor Wiadomość
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



  Wysłany: Czw Paź 13, 2011 11:01   [620Ti] Remont silnika
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam;

Panowie potrzebuję Waszego doświadczenia. Szykuję sie do rozebrania silnika na części pierwsze - 230 tysięcy przebiegu. Po rozbiórce mechanik powie co mu dolega, co wypadałoby wymienić, czy wszystko, czy nie.
I tu rodzą się wątpliwości: czy to ma sens?
Czy dostanę wszystkie części? Jeśli "wyskoczą" tłoki do roboty, moze cylindy, pierścienie.
Wymieniłem zimmering plasitkowy wału i dalej coś tam wycieka - być może wał do wymiany. Kto to wie...

Zastanawiam się, czy szukać silnika z mniejszym przebiegiem na przekładkę, czy robić remont?
A może drugi silnik i wybierać co lepsze i złożyć jeden?
Czy ktoś wie jaki może być koszt kompletnego remontu?

Wszystko się zaczęło od dymienia na niebiesko. Moze silnik, może turbina.
Sprawdzana była kompresja. Tylko pierwszy cylinder ma kompresję w normie. Reszta -spadek powyżej 22%. Mechanik powiedział, że wypadało by robić.

Prosze o wsparcie.

Darek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 13, 2011 11:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 13, 2011 13:39   

otwórz zobacz co jest i wtedy zadecydujesz bo kupowanie używki to nadal kot w worku :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Paź 13, 2011 20:03   

a tak z ciekawości ile ci palił oleju na 1 tys km ?? oraz jak palił z rana długo go musiałeś kręcić ??
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 13, 2011 20:29   

Pali od strzału. Z tym nie ma problemu, czy ciepło czy zimno.
Oleju dolałem 1L od ostatniej wymiany, czyli po około 3 tysiącach, ale gwałtowne dymienie mam od około 3 tygodni.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Paź 13, 2011 21:36   

i dymienie masz caly czas podczas jazdy czy tylko z rana ??
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 06:51   

dymienie masz po wizycie u mechanika czy wczesniej? pytam serio bo podobny przypadek mial znajomy - u niego rowniez stwierdzili, ze silnik jest do remontu z powodu zlej kompresji na 3 garach, a dymil bo wlali nafty do silnika, wiec jesli nie jest to jakis zaufany mechanik, to sprawdz kompresje jeszcze u kogos innego :wink:
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 14, 2011 13:19   

Dymi jak juz się rozgrzeje i dymi na niebiesko. Prawie cały czas dymi i czuć spalony olej. Jak staję na światłach, to mam zasłone dymną. Wstyd jak cholera.
Nic z rzeczy typu poranne dymienie.
Jeszcze kilka tygoidni temu dymił od czasu do czasu. Kilka dni pod rząd dałem mu po garach i dymienie stało się normą.
Tak czy tak, rozbieram silnik, bo inaczej nic nie będę wiedział. Pozostaje jeszcze turbina i lanie olejem w wydech.
Będe to robił rownolegle. I silnik i kontrola turbiny. Co wiem na 100%, to turbina ma luz zarówno poprzeczny jak i w pionie. Łopatki śmigła wydają się być ok.

Darek
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 14, 2011 14:15   

tak jak mówiłem turbina do regeneracji jak smigło jest całe to tylko uszczelniacze i koszt koło 800pln i bedzie jak nowa :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 22:31   

Jeśli ktoś z Was regenerował juz turbinę, proszę o informację gdzie robią to profesjonalnie i gdzie są dobre sprawdzone opinie o fachowej robocie. Szukam w okolicach śląska. Jak jest opcja dobrego warsztatu w Polsce, to mogę i wysłać kurierem :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Paź 17, 2011 08:38   

http://reampoland.pl/ sprawdzony prefesionalny zakład.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 18, 2011 13:45   

antonio3, mój sąsiad ma R600 2,0ti na części - nie anglik, a francuz, przebieg ponoć oryginalny 74000km, silniczek żyleta. Po stanie tapicerki skórzanej wnioskuję, że ten przebieg jest realny. ZTCP buda jest krzywa po uderzeniu tylnym kołem w krawężnik; reszta OK. Jeśli temat Cię interesuje - pw :]
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 19:51   

Dzisiaj odebrałem trubinę z regeneracji :) . Koszt 1100 pln. pomimo pęknięcia żeliwa przy klapce, panowie podjęli się bez problemów regeneracji. Z gwarancją na rok bez limitu km.
W innym miejscu nie chcieli mi jej przyjąć nawet na moją odpowiedzialność.
Jestem pod wrażeniem, ale prawda okaże się jak wsadzę ją do auta.
Różnica w luzach przed regeneracją a po - kolosalna
Mam wielką nadzieję, że powodem mojego dymienia była trubina i że póki co nie będę musial otwierać silnika.

Nakręcam się jak małe dziecko :)

Mam do Was pytanie; jakie uszczelki muszą być bezwzględnie? mam jedynie uszczelkę pod odpływ oleju (do wycięcia samemu). Reszta , jak twierdzi mechanik, było metal na metal.
Macie jakies doswiadczenie?

Albo jak być powinno, żeby było dobrze.

A to zdjęcia mojej turbiny :)
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 20:19   

heh wygląda świetnie :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 20:19   

nóweczka ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 20:50   

Miedzy kolektorem a turbina powinna być taka metalowa uszczelka

http://allegro.pl/uszczel...1842756004.html

następnie na pewno pod spływem oleju i dobrze założyć miedziane
podkładki przy gwintach oleju i wody i tyle :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:23   

Uszczelka z allegro (Sabowska) wygląda jak do 600-tki :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:28   

antonio3 napisał/a:
Uszczelka z allegro (Sabowska) wygląda jak do 600-tki :)


bo tam tez turbina T25 do nissana S13 tez tak wygląda :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:50   

podobną uszczelkę jak do saaba kupisz w sklepie z częściami do lublina za ok. 1/3 ceny :D

[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 22:50 ]
i odkręć jeszcze DV i zobacz czy tam wszystko na miejscu (ostatnie zdjęcie te ustrojstwo przykręcone na 3 śruby torx)
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 22:09   

Macie niezłe rozeznanie :)
Dzięki, będe szukał w razie czego.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 07:59   

Marrkus napisał/a:
podobną uszczelkę jak do saaba kupisz w sklepie z częściami do lublina za ok. 1/3 ceny :D


własnie podobna bez wyzłobienia i otwor ma inna srednice przerabiałem ten temat :)

Marrkus napisał/a:
i odkręć jeszcze DV i zobacz czy tam wszystko na miejscu (ostatnie zdjęcie te ustrojstwo przykręcone na 3 śruby torx)


jak regenerowali to do pisakowania rozbierali cała wiec niema potrzeby :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Ti] Remont silnika
Martini Rover serii 600, Honda Accord 9 Wto Gru 20, 2011 00:26
BorysOpole
Brak nowych postów [620Ti] Strojenie silnika
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Lip 11, 2012 22:10
antonio3
Brak nowych postów [620Ti] Wyciek z silnika
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Kwi 06, 2013 06:29
thorm
Brak nowych postów [620ti] Wymiana silnika
Wolan95 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 06, 2018 14:01
tomii620si
Brak nowych postów [620Ti] Nierówna praca silnika
greg-si Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Sie 22, 2012 17:42
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink