Wysłany: Pią Paź 21, 2011 15:57 [R25] Jakie macie akumulatory w swoich R25 1.6 16v
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Witam, chciałbym się zapoznać z szerszą opinią na temat akumulatorów, gdyż w moim R25 jest teraz już bardzo zmęczony akum. 55Ah 510A i z tego co słyszę to jest on stanowczo za duży i jest nie doładowywany, za to producent podobno przewiduje 44-47Ah (w zależności od producenta akum.)i 410-430A. chciałbym żebyście sie podzielili ze mną informacją jakie macie baterie, jakich producentów itp.
Ostatnio zmieniony przez gregoriuss Pią Paź 21, 2011 20:12, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 21, 2011 15:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Popraw temat, jest nie regulaminowy, zanim mod to zauważ.
Ja posiadam FireBall 45Ah 380A, wcześniej posiadałem Star... coś tam 55Ah, po prawie 6 latach umarł.
Ten obecny posiada 2 lata gwarancji i dobrze na nim kręci więc jestem zadowolony.
Ja jeżdżę na Boshu 60Ah, alternator spokojnie daje radę.
a że tak sie zapytam skąd wiesz że alternator daje rade z ładowaniem, będziesz widział ładowanie ok 13,50-14,30v i nic z tego nie wywnioskujesz, z tego co widzę to znacznie gorzej jest mieć większy akumulator niż producent przewiduje bo nie doładowywanie baterii jest dla niej znacznie gorsze niż np. przeładowanie, co się zdarza bardzo sporadycznie.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Paź 23, 2011 07:08
Nie słuchaj tych co piszą, że mają 44-45Ah i daje radę. Rover 25 potrzebuje większego aku niż kopułkowce. Jeśli masz trochę za słaby aku samochód może nie zapalać, gdyż z racji konstrukcji rozrusznik będzie jeszcze kręcił, jednak zabraknie prądu na iskrę. Fabrycznie w R25 1.6 montowany był 55Ah i taki miałem w swoim. Polecam kupić Centrę lub Exedy.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 08:08 ]
gregoriuss napisał/a:
za to producent podobno przewiduje 44-47Ah (w zależności od producenta akum.)i 410-430A.
Taki aku producent przewiduje do Roverów 214/216, a nie 25.
Nie słuchaj tych co piszą, że mają 44-45Ah i daje radę. Rover 25 potrzebuje większego aku niż kopułkowce. Jeśli masz trochę za słaby aku samochód może nie zapalać, gdyż z racji konstrukcji rozrusznik będzie jeszcze kręcił, jednak zabraknie prądu na iskrę. Fabrycznie w R25 1.6 montowany był 55Ah i taki miałem w swoim. Polecam kupić Centrę lub Exedy.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 08:08 ]
gregoriuss napisał/a:
za to producent podobno przewiduje 44-47Ah (w zależności od producenta akum.)i 410-430A.
Taki aku producent przewiduje do Roverów 214/216, a nie 25.
Mam dokładnie taki problem jak opisałeś, autko jak postoi przez kilka godzin to ma problem z rozruchem, a potem w ciągu dnia jest normalnie, od "pstryczka" czyli wnioskuje że jak się podładuje podczas jazdy w ciągu dnia to jest wtedy lepiej, a nie mam niestety nikogo od kogo mógłbym pożyczyć na chwile nowy akum. bo wtedy byłbym pewien.
dzięki kolego za linka ale już zaglądałem na tego typu strony, i na każdej podają inne dane, np. na tej co mi podałeś proponuje mi akumulator jak do Diesla...:) dzieki
Ja jeżdżę na Boshu 60Ah, alternator spokojnie daje radę.
a że tak sie zapytam skąd wiesz że alternator daje rade z ładowaniem, będziesz widział ładowanie ok 13,50-14,30v i nic z tego nie wywnioskujesz, z tego co widzę to znacznie gorzej jest mieć większy akumulator niż producent przewiduje bo nie doładowywanie baterii jest dla niej znacznie gorsze niż np. przeładowanie, co się zdarza bardzo sporadycznie.
Daje rade, w zime moge długo 'judłać' a akumulator i tak nie siada. Jeszcze go nie ładowałem. Zdarzało się że samochód stał tydzień, nieraz dwa i palił od pstryknięcia.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Paź 23, 2011 18:53
gregoriuss napisał/a:
Tomi napisał/a:
Nie słuchaj tych co piszą, że mają 44-45Ah i daje radę. Rover 25 potrzebuje większego aku niż kopułkowce. Jeśli masz trochę za słaby aku samochód może nie zapalać, gdyż z racji konstrukcji rozrusznik będzie jeszcze kręcił, jednak zabraknie prądu na iskrę. Fabrycznie w R25 1.6 montowany był 55Ah i taki miałem w swoim. Polecam kupić Centrę lub Exedy.
[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 08:08 ]
gregoriuss napisał/a:
za to producent podobno przewiduje 44-47Ah (w zależności od producenta akum.)i 410-430A.
Taki aku producent przewiduje do Roverów 214/216, a nie 25.
Mam dokładnie taki problem jak opisałeś, autko jak postoi przez kilka godzin to ma problem z rozruchem, a potem w ciągu dnia jest normalnie, od "pstryczka" czyli wnioskuje że jak się podładuje podczas jazdy w ciągu dnia to jest wtedy lepiej, a nie mam niestety nikogo od kogo mógłbym pożyczyć na chwile nowy akum. bo wtedy byłbym pewien.
Czyli albo coś Ci zżera prąd... albo aku stracił pojemność. W moim przypadku wymiana aku rozwiązała problem.
kwestia nie doładowywania aku przy obecnych alternatorach nie wystepuje, takie rzeczy to sie mogly zdarzac, ale przy pradnicy, doskonalym przykladem na to, sa ciagniki rolnicze, ktore maja duzo wiekszej pojemnosci aku np 165Ah , a alternatory spokojnie daja rade, alternatory maja takie same parametry, albo mocno zblizone jak te w samochodach, zreszta w C-330 i C-360 czesto ludzie zamieniaja pradnice na alternatory z samochodow, tylko trzeba zmienic kolo pasowe, bo diesel wolniej sie kreci
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
to wszystko zalezy jaki sie kupi alternator, jesli dedykowany do ciagnika to nie trzeba, a jesli z innego samochodu i to z benzyniaka to trzeba dostosowac przelozenie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum