Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam.
Szukałem odpowiedzi na bolączke Rovera na forum od dwóch dni.Bezskutecznie.
Otóż głównie na 1 i 2 biegu roverek strasznie muli,zachowuje sie jakby go coś trzymało,nie ma zupełnie siły..Problem ustępuje przy 3-4 tys/obrotów.
Obroty na biegu jałowym mają prawidłową wartość,wskazówka stoi w miejscu,ale ewidentnie słychać że silnik pracuje nierówno.
Przy zmianie biegu szarpie całym samochodem,nie jest to jakieś mega odczuwalne,ale nigdy tak nie było.
Wg.zaleceń NEOSSS-a wymieniłem przepustnice.Po zresetowaniu starej jak i "nowej" problem chwilowo znika....Albo taki zbieg okoliczności i moje odczucia.
Komputer nie pokazał żadnych błędów.
Jeśli ktos miał podobny problem,albo wie jak go rozwiazac to prosze o porady
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 20:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No własnie przewody maja juz 1,5 roku. Wieczorem zauwazylem,ze gdy silnik zaczyna nierówno pracowac to przy dodawaniu gazu po kablach dosyc mocno przechodza iskry.
No własnie przewody maja juz 1,5 roku. Wieczorem zauwazylem,ze gdy silnik zaczyna nierówno pracowac to przy dodawaniu gazu po kablach dosyc mocno przechodza iskry.
może więc warto wymienić kabelki, możliwe że to one robią zamieszanie
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:06
a ja proponuję zajrzeć nieco głębiej.
Zacznij od rozrządu, to jest podstawa całej operacji.
Ewentualnie możesz zrobić auto adaptację komputera, być może taki reset da jakieś efekty.
A jak wygląda spalanie u Ciebie? jest w normie? Może to sonda lambda już daje o sobie znać. Sprawdź poprawność działania.
Co do TPS-a to sprawdź na początku oporność miedzy 1 i 3 pinem, zaobserwuj jak zmienia się po dodaniu gazu, czy wzrasta liniowo bez zawieszania tak samo z napięciem żółto-zielony kabelek przy komputerze (środkowy kabel wychodzący z wtyczki) Spróbuj jakimś sposobem wbić się w niego i zbadaj napięcie na włączonym zapłonie i zapiętej wtyczce. Na zamkniętej przepustnicy powinno być ok 0.56V a na max otwartej 4.40V. Również napięcie powinno wzrastać bez zawieszeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum