Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam serdecznie posiadaczy Rover-ków. Jestem Henryk
Czytałem na forum o problemie z kluczem do kół a konkretnie do jednej śruby. Kupujemy samochód i okazuje się, że jest klucz do śrub standartowych, ale brakuje klucza/nasadki/redukcji do śruby antykradzieżowej w kole. Osobiście miałem identyczną sytuacje jest klucz do czterech śrub w kole a do piątej brak. Musiałem odkręcić koła i tu klops. Czytałem o różnych sposobach odkręcania owej śruby i gdzie? – nie przed domem, ale w warsztatach mechaniki samochodowej. Panowie mechanicy próbowali odkręcić tą śrubę impulsem, torxem, młotkiem, przecinakiem i podobnymi narzędziami – oczywiście śruba zniszczona.
Dość wykładu - jak odkręciłem?.
Na poczekaniu dorobiłem klucz - co było by potrzebne?.
1. chęci
2. obrobina precyzji
3. szlifierka kątowa, może być „specjalny” brzeszczot
4. szlifierka stołowa lub tokarka
5. imadło
6. materiał
7. to było potrzebne w moim przypadku
Zależało mi na czasie więc nie sfotografowałem kolejnych etapów tworzenia mego dzieła, jest pokazane już gotowe. Wówczas nie myślałem też o tym żeby pokazać komuś iż można coś zrobić w warunkach domowych. Lecz opisze co i jak.
Zmierzyłem średnice wewnętrzną śruby (15,5mm) kupiłem przedłużkę do klucza nasadowego ½”DRx75 pasowała prawie jak ulał o 1mm za gruba.
http://obrazki.elektroda...._1362078105.jpg (Zd.1) Zacząłem od obcięcia końcówki klucza (samego kwadratu) miejsce cięcia pokazane na przykładzie innej przedłużki nieco dłuższej.
http://obrazki.elektroda...._1362078126.jpg (Zd.5) następnie obcięty i oszlifowany klucz włożyłem do wnętrza śruby przy kole widocznym na tym zdjęciu i uderzyłem młotkiem (nie za mocno śruba nie jest zbyt twarda i można zniszczyć/ściąć wieloklin). Na moim kluczu odbiły się delikatne punkty. Po zamocowaniu klucza w imadle brzeszczotem poprawiłem odbite punkty zaznaczając linie wzdłuż klucza. Kolej na wycięcie rowków. Szlifierką kątową z założoną tarczą (1mm grubości) wycinałem rowki jeden po drugim obracając klucz w imadle. Zaznaczenie, poprawienie brzeszczotem i wycięcie rowków powinno być bardzo dokładne. Po przymierzeniu do śruby w kole klucz buł zbyt ciasny, musiałem poszerzyć nieco rowki - kątówką.
http://obrazki.elektroda....1362078135.jpeg (Zd.7) Finisz klucz pasuje, dla próby odkręciłem po jednej śrubie przy każdym kole poszło bez problemu.
Pisałem o dokładności, niestety mój klucz nie jest przykładem staranności i dokładności jest brzydki, nie mniej jednak dobrze spełnia swoje zadanie. Zależało mi na czasie i wkręceniu śrub. Liczą się z tym, że po wykręceniu śruby te wyrzucę i wkręcę nowe zwykłe - standartowe. Jednak klucz okazał się na tyle dobry, że postanowiłem go zostawić. Używałem go już kila razy, spisuje się bez zarzutu.
I to by było na tyle życzę Wam udanego majsterkowania. Serdecznie pozdrawiam hs26.
Ostatnio zmieniony przez hs26 Czw Lut 28, 2013 20:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 21:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hs26, a nie łatwiej było kupić tą śrubę na allegro? bądź poprosić użytkowników z Bytomia a jest ich tu dużo o pożyczenie?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:58
ja nie majac przejsciowki wbilem mlotkiem duzego troxxa na hama i powykrecalem te srubki. teraz mam wszystkie normalne, zlodzieje i tak maja te złodziejki jak idą na polowanie a już na bank mają młotek i dużego troxxa:P:P
hs26, a nie łatwiej było kupić tą śrubę na allegro? bądź poprosić użytkowników z Bytomia a jest ich tu dużo o pożyczenie?
Witaj haszczyc może było by łatwiej kupić, ale to nie ta sama radość, co zrobić. Poza tym potrzebowałem ten klucz w tej chwili, nie za kilka dni (allegro). Poproszenie kogoś o pożyczenie, nie rozwiązuje sprawy w żadnym wypadku, też kłopot: szukać kto ma, czy pożyczy, jechać po niego, odwieść go itd. to wszystko czas, a jeśli go będę potrzebował gdzieś w trasie?. Zrobienie klucza zajęło mi 30 min i mam swój, zawsze pod ręką. Moim zdaniem to najlepsze co mogłem zrobić na już. A to, że podzieliłem się technicznymi poradami to nie grzech. Może komuś się przyda.
czy ktos wie jaki numer maja nasze szpilki, czy sa to 14mm ? ulamal mi sie klucz oryginalny , zostal zaspawany ale znowu pekl przy odkrecaniu sruby, bede musial kupic moze od innego samochodu cos pozadniejszego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum