Wysłany: Pon Paź 31, 2011 22:18 [R25] nie wchodzi na obroty i dymi na biało
Typ: IDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam mam problem z moim Roverem 25 2.0 diesel z 2001r. a mianowicie od jakiegoś czasu zawsze z rana ciężej zapalał i szarpał obrotami natomiast jak się trochę zagrzał wszystko było ok i na dotyk palił. Od tygodnia problem zrobił się gigantyczny a mianowicie jak odpalę nie wkręca mi się na obroty i wielka chmura dymu białego jest za mną po dodaniu gazu. Na wolnych obrotach jak sobie chodzi jest wszystko ok chodzi jak zegarek. Nadmienię ze wymieniłem wszystkie filtry, paliwo zamieniałem wtryski od innego auta o takim samym symbolu ,przepływomierz nawet uszczelkę pod głowicą i jest dalej kicha. przypuszczam że mogła mi jakaś elektronika paść lub pompa wtryskowa a jest elektroniczna w dodatku z imobilaizerem pomóżcie bo mi już się pomysły skończyły.
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Lis 02, 2011 11:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 31, 2011 22:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
olej w normie nie spala jakby spalał byłby niebieski dym a szarpanie obrotami trwa jakieś 3 min rozrząd jest dobrze ustawiony bo sam zmieniałem uszczelkę pod głowicą a co do konta wtrysku nie wiem nic nie ustawiałem jutro odbiorę mój interfejs ELM od kolegi i spróbuje go podłączyć tylko muszę jakiś program z neta ściągnąć do rovera a nie wiem jeszcze jaki
nie podważam twoich kompetencji skoro mówisz ze dobrze zrobiłeś to pewnie tak jest... a powiedz czy po wymianie uszczelki tak sie zaczeło dziać czy wcześniej
było tak przed wymianą uszczelki pod głowicą natomiast jak ją wymieniłem myślałem ze jest ok bo chodził dobrze przez jakieś 15 min i potem wrócił problem od nowa
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 10:50
Że tak zapytam kolegę, po co wymieniałes uszczelkę pod głowicą Miałeś hgf w dieslu Skoro tak, to może lipnie dokonano wymiany tej uszczelki, zerknij, czy płynu chłodzącego Ci nie ubywa, lub oleju nie przybywa.
wymieniłem uszczelkę ponieważ myślałem ze spala płyn chłodniczy w cylindrach i dlatego tak dymi na biało bo reguły tak jest. płynu właśnie nie ubywa a oleju nie przybywa jest czarny taki jak w każdym dieslu jutro jeszcze sprawdzę czujnik który jest w pedale hamulca i sprawdzę instalację która odchodzi od pompy wtryskowej do tego przekaźnika gazu
Zrobiłeś HGF mimo, że nie miałeś majonezu ani w płynie, ani w oleju?
Tylko dlatego, że na biało kopcił?
Pompa nie ma immo, kto Ci naopowiadał takich głupot?
Skoro sprawdzałeś wtryski i one były na pewno ok, to rzeczywiście pompę sprawdź
Jeśli jesteś pewien, że silnik tip-top i nie pali oleju
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 20:39
Wyżej kolega Firq Ci jeszcze zadał pytanie:
,,kąt wtrysku''- jeżeli jest nie halo, to też będzie dymił na biało, ale żeby zaraz uszczelkę z tego powodu wymieniać
witam ponownie przestawiłem kąt wtrysku i nie ukrywam ze polepszyło a mianowicie wchodzi do 2 tys obrotów i jest dobrze a wyżej niż 2 tysiące już kopci na biało aż nic nie widać i przerywa. Kąt wtrysku był ustawiony na 1 stopień przestawiłem na 3 stopnie. dziś wymieniłem mu w pompie czujnik ten który znajduje się od spodu pompy następnie odpowietrzyłem układ paliwowy i zapalił okazało się ze jest wszystko oki przegoniłem go porządnie i już mówię auto jest zrobione a tu po chwili coraz gorzej auto zaczyna pracować i problem wrócił. Chyba czuję ze muszę szykować się do wymiany pompy a nie ukrywam ze tania nie jest .A co do imobilajzera w pompie to wyczytałem na allegro miał ktoś do sprzedania pompe regenerowaną i pisał ze jest "zwolniona z imobilajzera" i sama się dostroi
[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 19:45 ]
zapomniałem jeszcze dopisać ze kontrolka check ciągle mi się pali a jak podłączam kompa to nie pokazuje żadnych błędów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:38
pierwszą rzeczą co zrób to podepnij się pod konkretny komp. T4, KTS lub szwedzki AUTOCOM i tylko te( jeżeli chcesz wiedzieć co go boli) niektórzy koledzy z forum mają owe komp. lub tylko serwis lub bosch i dopiero zaczynaj przygodę z naprawami bo może okazać się że to tylko jakaś błachostka? PS. wymiana uszczelki to nie błachostka bo idąc takim tropem to stracisz dużo kasy i nerw...
wreszcie autko zrobione uparłem się i sam zrobiłem i jednak okazała się nieszczęsna pompa wtryskowa ale kontrolka check nie znikła będę musiał jechać na konkretny komp żeby mi ją skasowali chyba że ma ktoś pomysł jak ją wykasować swoim sposobem pozdrawiam
Z pompą dokładnie nie wiem co się stało ale myślę ze padł w niej zawór wysokiego ciśnienia to jest ten co wychodzi z tyłu pompy bo wymieniałem ten mały zawór co znajduje się pod pompą on odpowiada za kąt wtrysku i po jego wymianie nic nie dało również wymieniałem sterownik ten u góry i też to nic n ie dało. Ewentualnie mogło coś nawalić ze strony mechanicznej
pgrad,
Jakoś ja ELMem nic u nikogo nie widzę jeśli chodzi o błędy, nie mówiąc o kasowaniu...
To jest tylko do odczytywania podstawowych wartości z ECU...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 19:57
Krzysi3k napisał/a:
pgrad,
Jakoś ja ELMem nic u nikogo nie widzę jeśli chodzi o błędy, nie mówiąc o kasowaniu...
To jest tylko do odczytywania podstawowych wartości z ECU...
dokładnie tak
kontrolka i inne cuda tylko T4, KTS, AUTOCOM (najtańszy i wcale nie gorszy od nich )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum