Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] Fakty i mity przepustnicy 56mm polonez-hamownia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] Fakty i mity przepustnicy 56mm polonez-hamownia
Autor Wiadomość
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 21:10   

doktor_who napisał/a:
a nie wiesz gdzie ta grucha ma być umiejscowiona ? za filtrem a przed przepustnicą?

Grucha przed przepustnicą, winogrona podwieszone pod kolektorem (1 kiść pod każdym kanałem), banany na lusterkach i jabłko do wydechu. 30 KM więcej - murowane.

a tak poważnie ta tajemnicza grucha to prawdopodobnie komora rezonansowa. poczytaj o zjawiskach falowych w układach dolotowych a owoce zjedz na kolację. Projektowanie lub przerabianie dolotu to naprawdę wiedza + długie lata praktyki.

w tym wypadku prościej jest poprawić kolektor ( dopieścić jego niedoskonałości fabryczne) czy to da efekt? nie wiem.
a jeśli chodzi o tą przepustnicę to ewidentnie widać, że ta od poloneza zaburza przepływ laminarny. na motylkach przepustnicy pojawiają się turbulencje. byc może ta polonezowaka ma "mniej opływowy" motylek.
zakładam, że dopiłowałeś tą przepustnicę aby się otwierała maksymalnie ( standardowo w polonezie się nie otwiera w 100%)?
zakręciłeś kanał obejściowy( bypass) ?
co z czujnikiem TPS, zmieniłeś razem z przepustnicą na ten od poloneza, czy pozostawiłeś od VVC?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 03, 2011 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
doktor_who 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 29
Skąd: kraków



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 21:33   

jak na gościa z Krakowa doceniam poczucie humoru... ale w rzeczywistości teoria czasami z praktyką się mijają zwłaszcza w Angolach .Co do przepustnicy z poloneza to jedyną rzeczą pewną jaką zauważyłem to zwiększenie prędkości max na każdym biegu poza tym reszta bez zmian..
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 22:01   

Z tego co się dowiedziałem to między filtrem a przepustnicą, niestety nie wiem co w środku jest

wygląda to mniej więcej tak





[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 22:01 ]
ja jak będę w lepszej sytuacji finansowej to porozmawiam z Panem Węglarskim bo polecał go mój dobry znajomy co mocno wydłubał wolnosące auto, stwierdził to co robi Węglarski działa, ja mu wierzę ale...
jeśli gość mi zagwarantuje, że każda z części którą u niego kupie da mi przyrost mocy to się skuszę, jeśli powie że chyba to dam sobie spokój. Z pierwszych rozmów wynika, że wie co mówi i jest pewny swoich produktów.

Mam wykresy z bardzo różnych konfiguracji w moim silniku, wiem co dodaje mocy co ujmuje, mam wszystko zwymiarowane i ponotowane. Przekażę mu wszystkie informacje i poproszę o diagnozę ;)

co do przepustnicy to sprawdzę co i jak, nie wiem jak w polonezie wygląda kolektor ale może sam kolektor w polonezie ma jakąś zwężkę później co powoduje że duża przepustnica mu nie przeszkadza a nawet jest konieczna.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 22:05   

z tego co się orientuję to w środku nie ma nic... a zwiększenie średnicy ma zmienić ciśnienie w dolocie... powoduje to lepsze zasysanie powietrza do kolektora... poprawcie mnie ktoś jak sie mylę
_________________
75 Red Edition
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 22:22   

W tym czymś raczej chodzi o zjawisko rezonansu.
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 23:19   

No to prosta matematyka:
puszka rezonansowa +10% mocy
filtr stożkowy +5% mocy
magnetyzer +5% mocy
suszarka do włosów (takie ładne elektryczne turbo na ebay co ma 100W) +20% mocy
chip +15 % mocy
zimny dolot %10 %
czyli wierząc sprzedawcą i zakładając to wszystko dostaniemy 65% więcej z silnika?

powtarzam poraz kolejny, jeśli chce się bawić dolotem to trzeba mieć troszk pojęcia o zjawiskach falowych.
Można też łopatologicznie podejść do tematu i albo hamownia ( droga sprawa) albo dobry czujnik podciśnienia (najlepiej z rejestratorem).
Przelecieć samochodem po całych obrotach i zmierzyć podciśnienie w kolektorze w zależności od obrotów. czyli zobaczyć jak fabryka to zestroiła.
(jak mnie w szkole uczyli 100 lat temu to ukłądy ssące mają sprawność na poziomie 70 -90%) sprawność napełniania. i teraz jak chcemy uzyskać 100% napełniania to musimy się posiłkować zjawiskami falowymi ( rezonansem głównie).
DLATEGO PODSTAWA przed jakąkolwiek zabawą z dolotem jest sprawdzenie sprawności oryginalnego dolotu poprzez pomiar podciśnienia w kolektorze przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
Po tym można się w ogóle przekonać czy jest sens się brać za poprawę tego układu.
Jeśli tak to przy jakichkolwiek modyfikacjach kolejne pomiary i porównania. naprawde można dojść do dobrych wyników bez liczenia.
Oczywiście wszystko z założeniem, ze lepsze napełnianie cylindrów będzie się wiązało z wzrostem mocy silnika ( nie zawsze tak bywa).
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 03, 2011 23:35   

marek_gabrys napisał/a:
No to prosta matematyka:
puszka rezonansowa +10% mocy
filtr stożkowy +5% mocy
magnetyzer +5% mocy
suszarka do włosów (takie ładne elektryczne turbo na ebay co ma 100W) +20% mocy
chip +15 % mocy
zimny dolot %10 %
czyli wierząc sprzedawcą i zakładając to wszystko dostaniemy 65% więcej z silnika?


w jakim celu piszesz takie bzdury? nikt Ci tu nie pisze takich rzeczy, nie jesteśmy debilami żeby wierzyć w nie.

marek_gabrys napisał/a:
powtarzam poraz kolejny, jeśli chce się bawić dolotem to trzeba mieć troszk pojęcia o zjawiskach falowych.


no to napisz jak ma wyglądać dolot skoro wiesz na ten temat coś

marek_gabrys napisał/a:
Można też łopatologicznie podejść do tematu i albo hamownia


i tak właśnie podchodzę do tematu bo z tego co wyczytałem na forach internetowych to stwierdzam, że są teorie które nie mają uzasadnienia w praktyce

marek_gabrys napisał/a:
DLATEGO PODSTAWA przed jakąkolwiek zabawą z dolotem jest sprawdzenie sprawności oryginalnego dolotu poprzez pomiar podciśnienia w kolektorze przy maksymalnie otwartej przepustnicy.


w którym miejscu mam mierzyć?

marek_gabrys napisał/a:
Oczywiście wszystko z założeniem, ze lepsze napełnianie cylindrów będzie się wiązało z wzrostem mocy silnika ( nie zawsze tak bywa).


może się okazać, że mimo poprawienia dolotu nie uda nam się osiągnąć większej mocy bez strojenia bo np komp ma coś na sztywno wpisane i się nie doreguluje
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 11:58   

1 sprawa to źle pojmowane przez ciebie sformułowanie dolot. dolot inaczej układ dolotowy to wszystko to co jest pomiędzy filtrem powietrza a zaworem ssącym.
2 sprawa to nie ma jednego konkretnego przepisu na taki układ. jest naprawdę wiele odmian takich układów, więc zanim zaczniesz się bawić w udoskonalanie fabryki to poczytaj o tym coś i zdecyduj się na konkretną konstrukcję.
3 sprawa to konkretny model silnika. mówimy tutaj o rover 1,8. silnik ten standardowo ma 120 KM. fabrycznie został zmodyfikowany poprzez VVC, większe zawory, inne kolektory ssące i wydechowe do 145 / 160 KM. dlatego wątpię, ze poprzez modyfikację samej przepustnicy lub układu przepustnica-filtr powietrza można coś poprawić. fabrycznie zostało to już poprawione.
4 jeśli chodzi o pomiar podciśnienia o którym wyżej pisałem to oczywiście chodzi o pomiar podciśnienia w kolektorze. w idealnym kolektorze przy maksymalnie otwartej przepustnicy powinno być ciśnienie atmosferyczne. dlatego najpierw zobacz ile mu brakuje do ideału. Najlepiej na obciążeniu przeleć cały zakres obrotów do odcinki i zrób wykres podciśnienia w zależności od obrotów. dlatego najlepiej użyć czujnika z rejestratorem ( większość świnek taką możliwość oferuje lub niektóre LPG) lub zwykły dokładny wakuometr plus obserwator który będzie zapisywał obroty i podciśnienie (gonić auto pod stromą górę, aby wszystko działo się pomału). analizując taką zależność dopiero można podjąć decyzję czy coś w tym temacie można poprawić.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 11:08   

Cytat:
2 sprawa to nie ma jednego konkretnego przepisu na taki układ. jest naprawdę wiele odmian takich układów, więc zanim zaczniesz się bawić w udoskonalanie fabryki to poczytaj o tym coś i zdecyduj się na konkretną konstrukcję.


gdzie poczytać?

marek_gabrys napisał/a:
układu przepustnica-filtr powietrza można coś poprawić.

fabrycznie nie ma filtra o zwiększonym przepływie tylko zwykły filtr


marek_gabrys napisał/a:
chodzi o pomiar podciśnienia w kolektorze.
fabrycznie zostało to już poprawione.


tak ale w którym miejscu kolektora? mam wskaźnik podciśnienia w kolektorze ssącym ale na jednej i drugiej przepustnicy przy max wciśniętym gazie jest tyle samo

to że pytam w którym miejscu kolektora nie jest bezcelowe bo:
Przy podpięciu na końcu kolektora (od strony rozrządu) podciśnienia do parownika gazowego, parownik wariował i spore opóźnienia były po wciśnięciu gazu w podłogę przy minimalnych obrotach, po przesunięciu podciśnienia przy przepustnicy reakcja na gaz znacznie lepsza i parownik przy dłuższym obciążeniu nie wariował.

także wydaje mi się że podciśnienie na początku kolektora i na końcu jest inne.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:02   

Kozik napisał/a:

gdzie poczytać?
...
mam wskaźnik podciśnienia w kolektorze ssącym ale na jednej i drugiej przepustnicy przy max wciśniętym gazie jest tyle samo.

opadły mi ręce.
Przepraszam, ale nie jestem w stanie ci pomóc. zapomnij o tych pomiarach.
Naprawde zacznij od szukania informacji na temat układów dolotowych i wydechowych.
Ta wiedza ci nie zaszkodzi. zwróć uwagę na takie podstawy jak przepływ gazów w kolektorze, opory przepływu ładunku w układzie dolotowym, sprawność układu, zjawiska falowe w układach dolotowych itp.
ja już się wypisuje z tego wątku.
sorry, że nie pomogłem.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 15:05   

marek_gabrys napisał/a:
opadły mi ręce.
Przepraszam, ale nie jestem w stanie ci pomóc. zapomnij o tych pomiarach.
Naprawde zacznij od szukania informacji na temat układów dolotowych i wydechowych.


wszystkie informacje jakie znalazłem okazały się przebarwione i nie do końca prawdziwe dlatego też zadałem pytanie "gdzie poczytać?" bo wszędzie gdzie poczytałem to jakieś głupoty piszą, może i są manuale do grupy VAG bo i zapaleńców jest więcej i mają wszystko przetestowane, co do rovera/mg to teorie są lipne co dowiodłem nie raz i inne osoby też się przekonały
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 16:01   

Tutaj raczej trzeba by poczytać na temat budowy silników wolnossących, teorie ich budowy, jak się projektuje itd. Tam powinna być zawarta teoria na temat rezonansu, fali stojącej itd, tylko przeczuwam że to starsze książki, teraz chyba nikt o tym nie pisze.

Na upartego można by wykorzystać symulator, zaprojektować wirtualny oryginalny układ dolotowy i zobaczyć jak na symulatorze zmieniają się wartości.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 16:27   

ADI-mistrzu napisał/a:
Na upartego można by wykorzystać symulator, zaprojektować wirtualny oryginalny układ dolotowy i zobaczyć jak na symulatorze zmieniają się wartości.


ojj to nie na moje siły, nic spróbuję jeszcze pokombinować
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Rover All ] ChipTuning fakty i mity.
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Maj 10, 2014 13:27
Adrian
Brak nowych postów [Rover 200 1.4 8V] Olej w przepustnicy :(
olej
BayHarborButche Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 06, 2010 14:01
BayHarborButche
Brak nowych postów [rover 200 vi 99] Czujnik położenia przepustnicy
wcinek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Lip 02, 2012 15:39
leszczu
Brak nowych postów [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!
Kuba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Sty 03, 2018 22:24
Yamnik84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink