Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:24 [FL 1.8 LPG 98] Kręci rozrusznik ale nie odpala o poranku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam Wszystkich
Problem wygląda tak. Freelander 1.8 LPG 1998
Samochód parkuje pod chmurką i odkąd pojawiły się wilgotne noce i poranki samochód nie odpala rano.
-Rozrusznik kręci
-Nowy akumulator, świece, przewody, kopułka, palec
-Pompy paliwa nie słychać
Wydaje mi się że chodzi o pompę paliwa - bezpiecznik 20A pod maską jest dobry, nie wiem który przekaźnik odpowiada za pompę paliwa?
Jak samochód już odpali to nie ma problemów do następnego ranka.
Zaparkowałem samochód na noc kilka razy w garażu - pali na dotyk, słychać pompę paliwa, problemu nie ma. W garażu nie ma wilgoci.
Gdzie i czego szukać - wydaję mi się że jest to problem elektryczny.
Napięcie na bezpieczniku 20A pod maską jest ale dalej na pompie nie ma. Co jeszcze sprawdzić, gdzie zajrzeć.
Samochód z LPG sekwencja.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdź pompę paliwa, z jaka ilością benzyny jeździsz? jeśli non stop na niskim poziomie najprawdopodobniej zajechałeś pompę , zmieniałeś kiedyś filtr paliwa?, pompa jest chłodzona przez paliwo w baku i jak jeździsz na gazie to paliwo jest cały czas podawane i wraca w sposób przelewowy, jeśli jest go mało pompy nie ma co chłodzić i się zaciera u mnie w ciepłe dni na małej ilości paliwa pompa kiepsko chodzi, czekam aż całkiem wysiądzie i wtedy ją wymienię...
sprawdź pompę paliwa, z jaka ilością benzyny jeździsz? jeśli non stop na niskim poziomie najprawdopodobniej zajechałeś pompę , zmieniałeś kiedyś filtr paliwa?, pompa jest chłodzona przez paliwo w baku i jak jeździsz na gazie to paliwo jest cały czas podawane i wraca w sposób przelewowy, jeśli jest go mało pompy nie ma co chłodzić i się zaciera u mnie w ciepłe dni na małej ilości paliwa pompa kiepsko chodzi, czekam aż całkiem wysiądzie i wtedy ją wymienię...
benzyny mam zazwyczaj około 1/2 baku
filtr paliwa nie zmieniany ( gdzie się znajduje? pod maską czy pod samochodem?)
ale jeśli pompa by była zajechana to problem powinien wystąpić po nocy jak samochód jest zaparkowany w garażu a po nocy w suchym garażu nie mam problemu tylko po wilgotnej nocy pod chmurką.
filtr paliwa jest w baku a dokładniej w pompie, niekoniecznie u mnie pompa zawsze rano odpala, ale po dłuższej pracy słabnie i nie daje koniecznego ciśnienia, spróbuj wymienić najpierw filtr koszt żaden 16 zeta ja kupowałem w landstore, jak nigdy nie był wymieniany to może tam być nie lada syf, a na gazie bez problemu daje? jeśli tak to możesz wykluczyć raczej elektrykę silnika bo jak by była kiepska to i na gazie by szedł kiepsko, próbowałeś odpalać awaryjnie na samym gazie?
pompa jest chłodzona przez paliwo w baku i jak jeździsz na gazie to paliwo jest cały czas podawane i wraca w sposób przelewowy
t15690b, w Freelach nie ma powrotu paliwa pompa podaje ciśnienie i tyle, a faktem jest że jest chłodzona paliwem.
Do sprawdzenia koniecznie filtr w pompie. Jak swój wymieniałem to wyjąłem oryginalny z przebiegiem 170kkm i wylałem z niego czarną maź, to nawet nie było jak benzyna bardziej jak rzadki olej.
[ Dodano: Nie Lis 06, 2011 21:54 ]
może być jeszcze kostka na pompie pordzewiała i styk kiepski, ona jest pod podłogą więc na dworze jak wilgno to może nie stykać.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
u mnie jest jeden przewód i rave też pokazuje jeden, pod maską nie ma powrotu z wtrysków również.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
a w jaki sposób mam odpalić na gazie jak jest zimny silnik. gaz sekwencja przełancza się na gaz jak silnik osiągnie temp. więc nie wiem jak awaryjnie odpalić na gazie ?
a w jaki sposób mam odpalić na gazie jak jest zimny silnik. gaz sekwencja przełancza się na gaz jak silnik osiągnie temp. więc nie wiem jak awaryjnie odpalić na gazie ?
odpalanie awaryjne na gazie w większości instalacji jest realizowane przez przyciśniecie i trzymanie przycisku do przełączania na LPG podczas rozruchu przez około 7sekund potem powinien zaskoczyć. Przy niskich temperaturach może kiepsko odpalać na gazie
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 07:56 ]
spróbuj odpalania na plaku, wtedy wyeliminujesz paliwo, jeśli nie odpali na plaku tzn że problem jest po stronie elektryki a nie paliwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum