Forum Klubu ROVERki.pl :: [FL 1.8 LPG 98] Kręci rozrusznik ale nie odpala o poranku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[FL 1.8 LPG 98] Kręci rozrusznik ale nie odpala o poranku
Autor Wiadomość
pj77 



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:24   [FL 1.8 LPG 98] Kręci rozrusznik ale nie odpala o poranku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam Wszystkich
Problem wygląda tak. Freelander 1.8 LPG 1998
Samochód parkuje pod chmurką i odkąd pojawiły się wilgotne noce i poranki samochód nie odpala rano.
-Rozrusznik kręci
-Nowy akumulator, świece, przewody, kopułka, palec
-Pompy paliwa nie słychać

Wydaje mi się że chodzi o pompę paliwa - bezpiecznik 20A pod maską jest dobry, nie wiem który przekaźnik odpowiada za pompę paliwa?

Jak samochód już odpali to nie ma problemów do następnego ranka.

Zaparkowałem samochód na noc kilka razy w garażu - pali na dotyk, słychać pompę paliwa, problemu nie ma. W garażu nie ma wilgoci.

Gdzie i czego szukać - wydaję mi się że jest to problem elektryczny.
Napięcie na bezpieczniku 20A pod maską jest ale dalej na pompie nie ma. Co jeszcze sprawdzić, gdzie zajrzeć.
Samochód z LPG sekwencja.

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 06, 2011 12:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:29   

Cewka do wymiany zapewne.
 
 
 
pj77 



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 14:10   

AdrianWWL napisał/a:
Cewka do wymiany zapewne.

ale iskra na świecach jest
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 20:00   

sprawdź pompę paliwa, z jaka ilością benzyny jeździsz? jeśli non stop na niskim poziomie najprawdopodobniej zajechałeś pompę :( , zmieniałeś kiedyś filtr paliwa?, pompa jest chłodzona przez paliwo w baku i jak jeździsz na gazie to paliwo jest cały czas podawane i wraca w sposób przelewowy, jeśli jest go mało pompy nie ma co chłodzić i się zaciera :( u mnie w ciepłe dni na małej ilości paliwa pompa kiepsko chodzi, czekam aż całkiem wysiądzie i wtedy ją wymienię...
 
 
pj77 



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 20:08   

t15690b napisał/a:
sprawdź pompę paliwa, z jaka ilością benzyny jeździsz? jeśli non stop na niskim poziomie najprawdopodobniej zajechałeś pompę :( , zmieniałeś kiedyś filtr paliwa?, pompa jest chłodzona przez paliwo w baku i jak jeździsz na gazie to paliwo jest cały czas podawane i wraca w sposób przelewowy, jeśli jest go mało pompy nie ma co chłodzić i się zaciera :( u mnie w ciepłe dni na małej ilości paliwa pompa kiepsko chodzi, czekam aż całkiem wysiądzie i wtedy ją wymienię...


benzyny mam zazwyczaj około 1/2 baku
filtr paliwa nie zmieniany ( gdzie się znajduje? pod maską czy pod samochodem?)
ale jeśli pompa by była zajechana to problem powinien wystąpić po nocy jak samochód jest zaparkowany w garażu a po nocy w suchym garażu nie mam problemu tylko po wilgotnej nocy pod chmurką.
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 21:36   

filtr paliwa jest w baku a dokładniej w pompie, niekoniecznie u mnie pompa zawsze rano odpala, ale po dłuższej pracy słabnie :( i nie daje koniecznego ciśnienia, spróbuj wymienić najpierw filtr koszt żaden 16 zeta ja kupowałem w landstore, jak nigdy nie był wymieniany to może tam być nie lada syf, a na gazie bez problemu daje? jeśli tak to możesz wykluczyć raczej elektrykę silnika bo jak by była kiepska to i na gazie by szedł kiepsko, próbowałeś odpalać awaryjnie na samym gazie?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 21:54   

t15690b napisał/a:
pompa jest chłodzona przez paliwo w baku i jak jeździsz na gazie to paliwo jest cały czas podawane i wraca w sposób przelewowy

t15690b, w Freelach nie ma powrotu paliwa pompa podaje ciśnienie i tyle, a faktem jest że jest chłodzona paliwem.
Do sprawdzenia koniecznie filtr w pompie. Jak swój wymieniałem to wyjąłem oryginalny z przebiegiem 170kkm i wylałem z niego czarną maź, to nawet nie było jak benzyna bardziej jak rzadki olej.

[ Dodano: Nie Lis 06, 2011 21:54 ]
może być jeszcze kostka na pompie pordzewiała i styk kiepski, ona jest pod podłogą więc na dworze jak wilgno to może nie stykać.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 22:16   

ja mam dwa przewody paliwowe, po co dwa? nie czepiam się żeby kto nie pomyślał tylko jestem ciekaw, bo właśnie myślałem że do powrotu?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 22:20   

u mnie jest jeden przewód i rave też pokazuje jeden, pod maską nie ma powrotu z wtrysków również.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 22:36   

heheh ja mam dwa, i to nie jest anglik po przeróbkach "pana Józka" :) obadam gdzie to leci bo mnie zaciekawiło :)
 
 
pj77 



Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 5
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 07:22   

a w jaki sposób mam odpalić na gazie jak jest zimny silnik. gaz sekwencja przełancza się na gaz jak silnik osiągnie temp. więc nie wiem jak awaryjnie odpalić na gazie ?? ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 07:56   

pj77 napisał/a:
a w jaki sposób mam odpalić na gazie jak jest zimny silnik. gaz sekwencja przełancza się na gaz jak silnik osiągnie temp. więc nie wiem jak awaryjnie odpalić na gazie ?? ?


odpalanie awaryjne na gazie w większości instalacji jest realizowane przez przyciśniecie i trzymanie przycisku do przełączania na LPG podczas rozruchu przez około 7sekund potem powinien zaskoczyć. Przy niskich temperaturach może kiepsko odpalać na gazie

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 07:56 ]
spróbuj odpalania na plaku, wtedy wyeliminujesz paliwo, jeśli nie odpali na plaku tzn że problem jest po stronie elektryki a nie paliwa
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [FREELANDER]kręci rozrusznik, a nie odpala
duklos Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 11 Pon Paź 14, 2013 07:54
duklos
Brak nowych postów [Freelander] rozrusznik nie kręci
krokodylek Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Pon Gru 02, 2013 13:48
krokodylek
Brak nowych postów [Freelander] Kręci ale nie odpala. Pomocy :-(
pingocik14 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 5 Sro Paź 08, 2014 19:05
zdzichu
Brak nowych postów [Freelander] Rozrusznik
Kot Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Sro Sty 12, 2011 15:27
Kot
Brak nowych postów [FREELANDER] rozrusznik, wymiana
matjas Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sro Lip 06, 2011 10:34
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink