Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Upały a temperatura silnika, chyba mam problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:20
[R200] Upały a temperatura silnika, chyba mam problem
Autor Wiadomość
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Lip 21, 2010 11:17   

Brt, cenna uwaga :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 21, 2010 11:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dziekan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 142
Skąd: Łomża



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 15:13   

Witam, odgrzewam kotleta bo może moje doświadczenie się komuś przyda.

Ciekawe rzeczy się działy od zmiany chłodnicy, przez jakiś czas był spokój, potem nastała zima (poprzednia:p)

podczas jazdy na trasie nawet zaczął włączać się wiatrak. Równolegle zaczeło słąbnąć ogrzewanie.
Różne dziwne rzeczy zaczeły przychodzić do głowy, a to włącznik wentylatora, a to czujnik taki czy śmaki, a to termostat...

Sytuacja zaczęła się pogarszać, zima przeszła, auto zaczęło się grzać przy upałach i staniu. Zrobiło się drugi raz HGF (porządnie), pomogło...ale okazało się że wciaz cos jest nie tak.

PRzy miejskiej jeździe w lato problem grzania był, mniejszy ale był. Zagadkowe i podstępne, mylące tropy zagadnienie to było...

CO SIE OKAZAŁO:
wielokrotnie spradzało się czy pompa cieknie, czy obraca się to co ma się obracać. Straciłem w miedzyczasie całkowicie ogrzewanie, nawet podczas jazdy nie chciał grzać...po sprawdzeniu czy nagrzewnica i układ są drożne, została jedna możliwość...owa pompa, oczywiscie wciaz obracajaca sie niby i szczelna...
...po rozebraniu jednakze totalnie wyzarta i zniszczona w srodku, lopatki stopniowo ulegaly dezintegracji, az do teraz, niemal calkowitej. Uklad nie mial juz sily dzialac poprawnie.

Tak oto uniknalem wymiany nagrzewnicy (pierwsza mysl jesli ogrzewanie slabnie i znika) co byloby super prezentem po drugim HGF, auto sprawne, smiga wysmienicie, grzeje az milo.


W sumie narazilem sie na drugi HGF w ciagu ponad 4 lat, wiec i tak nie jest zle.
NIewymienienie pompy okazalo sie bledem, byc moze gdyby byla calkowicie metalowa, smigala by dalej. Taka mam zalozona teraz.

To była najdłuższa zagadkaa samochodowa w moim życiu, myląca pogonie, podstepna, a prosta -takie są najgorsze ;)

Na szczęście Roverek jest już sprawny w stu procentach i mogę znów cieszyć się jego ponadprzeciętnie dobrym stanem :mrgreen:

pozdrawiam brać :)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 16:12   

Dziekan napisał/a:
Na szczęście Roverek jest już sprawny w stu procentach i mogę znów cieszyć się jego ponadprzeciętnie dobrym stanem


Super, ale nie chwal, nie chwal ... bo jak ja pochwalę swojego to zaraz coś się pójdzie ... "kochać" że tak powiem :)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 17:15   

Dziekan, Kolego, a ja mam pytanie :wink:
U mnie dzieje się dokładnie to samo, no prawie bo jeszcze gdzieś płyn gubię . Ale chciałem Cię zapytać czy zwróciłeś uwagę na węże, bo u mnie jest tak że te górne, przy chłodnicy są strasznie twarde a pozostałe miękkie, tak jak by pompa nie goniła płynu zaraz z silnika. Jak wymieniałem rozrząd mój kumaty"kolega' powiedział że pompy się nie wymienia :evil: i tak od czerwca męczę się z wysokimi temperaturami wody, co prawda zrobiłem otwór w termostacie i wywaliłem zaworek z kolektora ssącego ale dzięki tym wyczynom samochód długo się grzeje i więcej spala benzyny, a po czym i tak się przegrzewa :cry: Już dumam czy to nie hgf, tylko nic mi sie nie miesza i wszędzie czysto :/
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Dziekan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 142
Skąd: Łomża



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 23:48   

Witaj

Nie ma co Kolego, zmień pompę. Oszczędzisz sobie miesięcy problemów i pytań, które miałem przyjemność sobie zadawać ;) pompę metalową można dostać za stówkę z małym hakiem, jeśli rozrząd robiony niedawno, wystarczy rozebrać i złożyć to co już jest. W sumie 200-300 złotych pójdzie, ale będziesz pewien.

HGF to oddzielny problem, ale miekkie węże sugerują że to może jeszcze nie to. Tak czy inaczej, ją zawsze niestety zdąży się zrobić, pompa zaś to przy tym pikuś. A wydaje się, że faktycznie trafiło Cię coś podobnego co mnie.

Pozdrawiam i powodzenia

PS numery z termostatem i zaworkiem też przerabiałem, dokładnie było jak mówisz. Wolniej osiągał temperaturę pracy a koniec końców i tak się robiło za ciepło. Zobacz jak u Ciebie z ogrzewaniem, może w czasie jazdy grzeje, a po chwili postoju już nie? U mnie tak się zaczeło to wszystko, plus jeszcze po dłuższej jeździe słychać było wentylator po zaparkowaniu, chociaż temperatura na wskaźniku była normalna.

Teraz po wymianie pompy wszystko znów jak dawniej, jak być powinno. Wentylatora nie słychać, temperatura pracy osiągana raz dwa i nie przekraczana, ogrzewanie parzy w ręce -inne NORMALNE zycie :)
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 17:26   

No pompę na pewno wymienię :grin: przy okazji HGF :cool: Dzisiaj po pracy poszedłem do samochodu, myślę zajrzę jak tam płyny, a tu w zbiorniczku na Borygo-capucino :shock: Zaraz sprawdziłem korek oleju i tam też wesoło. Do tej pory płynu ubywało ale bardzo mało i syfu nie było, teraz już uszczelka konkretnie puściła i w środę do mechanika :wink:
A co do grzania, to cały czas jest, chociaż tyle :wink: jak odbiorę samochód to napisze co tam było nie tak, pozdrawiam :razz:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 Si '98] Problem z temperaturą silnika.
pistolet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Wrz 27, 2010 12:22
stiepazapto
Brak nowych postów [R25] Problem z temperaturą silnika
dejv89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Maj 11, 2015 23:15
dejv89
Brak nowych postów [R 214 Si 96'] Problem z temperaturą silnika
Rokosz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Kwi 29, 2010 21:28
pawel.o83
Brak nowych postów [R200 1.4Si 99r] Temperatura silnika
am_k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 29, 2008 16:00
am_k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink