Wysłany: Nie Lis 06, 2011 20:56 [MG ZS] jakie felgi stalowe na zimę?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam. Jako szczęśliwy posiadacz MG ZS TD 115 rok 2004, model po lifcie, postanowiłem przygotować auto na zimę m.in. zmienić opony wraz z felgami na zimówki. Aktualnie posiadam opony letnie o rozmiarze 205/45/R17 88W i niestety nie znam żadnych parametrów felgi aluminiowej (np. ET). Zakupiłem już komplet opon zimowych o rozmiarze 185/65/R15. Moje pytanie brzmi: jakie powinienem zakupić felgi stalowe 15" (o jakich parametrach) żeby bez problemu pasowały do mojego auta i zakupionych już opon? Mam nadzieję, że ktoś życzyliwy lub/i bardziej doświadczony udzieli mi rady
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 20:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 07, 2011 00:35
Hej,
ja letnie mam oryginalne szprychowe do MG 17" ( opony 205/45/R17 ) natomiast na zimne kupiłem oryginalne felgi stalowe od MINI. Pasują na sto procent i idealnie leżą , rozmiarówka to : 15 cali , otwór centralny 56,1 , ET 45.
Nie obcierają o zaciski itp...
Wpisz sobie na allegro : Felgi Mini
Są idealne i też mam je na takich oponach jak Ty kupiłeś.
Zwróć uwagę na ET gdybyś chciał dobrać od czegoś. Jest to głębokość osadzenia, powinna być 45, jeśli będzie trochę mniejsza felgi będą wystawać poza nadkola.
Zwróć uwagę na ET gdybyś chciał dobrać od czegoś. Jest to głębokość osadzenia, powinna być 45, jeśli będzie trochę mniejsza felgi będą wystawać poza nadkola.
Mam ET 40 i nic nie wystaje. ET jest ściśle powiązane z szerokością felgi i nie można tych dwóch danych rozdzielać.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Przede wszystkim chodzi mi o to żeby felga nie tarła o zacisk hamulcowy. Wg tego co piszecie to tych problemów powinienem uniknąć kupując felgi z ET 40, albo z ET 45. Dobrze rozumuje?
iver, większość felg 15' nie będzie Ci obcierała bo masz takie hamulce na które wchodzą felgi 14'.
Jeśli nie chcesz mieć problemów z otworem centrującym to kupuj coś oryginalnego z Rovera/MG i będzie po sprawie. W innym przypadku może być taka sytuacja że będzie trzeba grosza dołożyć na tokarza żeby roztoczyć otwór centrujący bądź kupić odpowiednie pierścienie centrujące.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 08, 2011 22:50
greg-si napisał/a:
iver, większość felg 15' nie będzie Ci obcierała bo masz takie hamulce na które wchodzą felgi 14'.
Jeśli nie chcesz mieć problemów z otworem centrującym to kupuj coś oryginalnego z Rovera/MG i będzie po sprawie. W innym przypadku może być taka sytuacja że będzie trzeba grosza dołożyć na tokarza żeby roztoczyć otwór centrujący bądź kupić odpowiednie pierścienie centrujące.
Zamiast do Rovera i MG może być od MINI .Dokładnie te same wszystkie wymiary. Przerobiłem ten temat rok temu.
Jeszcze jedno pytanko mam: Czy w moim przypadku szerokość felgi stalowej ma znaczenie? Myślę nad kupnem 5,5 bo takich jest wiecej dostępnych na rynku. Czy będę miał problemy z szerokością felgi 6,0?
Czy ktos potwierdzi ze z otworem centrujacym 56 nie bedzie porblemow w ZS 180 , bo felg do rovera malo, a do mini, hondy jest znacznie wiecej i w przyzwoitych cenach Prosze pamietac ze chodzi konkretnie o ZS 180, ktory ma wiekszy zacisk, wiec 15 musi miec odpowiednie ET i ksztalt felgi, zeby podpasowala
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum