Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Mar 21, 2011 21:10 [MG ZR] Błąd P0170
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam wyskakuje mi co chwila taki błąd P0170 Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrów nr 1.
Był robiony HGF, patrząc na odpalanie mam dość dużo wody w tłumiku, czy woda może zalewać katalizator przy ruszeniu i wali takim błędem?
Na postoju zero problemów jak ruszę mocniej to się pojawia.
Sondy obie działają prawidłowo. Przepustnica z błota wyczyszczona krokowiec także.
Co ewentualnie jeszcze?[/i]
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 21, 2011 21:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto Mar 22, 2011 08:00
Raczej chyba paliwo tutaj nie ma nic do rzeczy. Paliwo zalałem raz i inaczej nie pracuje. Auto jeszcze nie przerejstrowane więc nie mkoe go przegonić żeby wypalić wodę w wydechu.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:32
Dzięki wielkie, coś zrozumiałem, ale pewności nie mam. Niestety kulejący angielski-syf zgromadzony na czujniku ciśnienia i sonda lambda nowa. Ale nie zrozumiałem dlaczego stara niby wskazuje dobrze ale po nagrzaniu wywala błąd?
Koleś napisał że przyczyny były dwie. Brudny czujnik MAP, oraz uszkodzony czujnik O2. Na zimnym silniku było ok, po rozgrzaniu dostawał zwarcia. Czujnik Map wyczyścił a czujnik O2 musiał wymienić.
Oczywiście pewnie błąd u niego pojawiał się po rozgrzaniu silnika.... Za każdym razem go pewnie też kasował.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:57
Ok w takim razie u mnie jest podobnie ale raczej nie jak się zagrzeje, a wtedy jak jadę i hamuje silnikiem(nawet jak jest zimny) Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia w następnej kolejności wymienię sondę (tylko jeszcze którą??)
Przyszedł mi taki pomysł do głowy, może potencjometr przepustnicy jest uszkodzony, wtedy mimo że jest zamknięta, ECU myśli że wciąż otwarta, powietrza mało, paliwo sika i sonda zauważa bogatą dawkę i takie coś wychodzi.
Hamowanie silnikiem działa tylko i wyłącznie gdy:
- silnik jest rozgrzany
- przepustnica jest całkowicie zamknięta
- przekroczymy 2tys obrotów (wtedy po puszczeniu gazu hamuje silnikiem do 1.8tys obrotów)
Ok w takim razie u mnie jest podobnie ale raczej nie jak się zagrzeje, a wtedy jak jadę i hamuje silnikiem(nawet jak jest zimny) Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia w następnej kolejności wymienię sondę (tylko jeszcze którą??)
Być może, że silnik wtedy się przesuwa na poduszce (normalne) i któryś z kabelków po prostu jest przetarty albo przepalony i wtedy przestaje stykać bo się delikatnie ugina, naciąga, itp. Być może wtyczka zaśniedziała...
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Maj 09, 2011 19:43
Wreszcie udało mi się zabrać za to autko. Jest nowa koncepcja check zapala się za drugim odpaleniem silnika tzn jak go odpalę pierwszy raz jest wszystko ok mogę jeździć ile wlezie. Zapalam drugi raz jak jest trochę rozgrzany check od razu sie zapala.
Jak zgaszę i zostawię na noc to po pierwszym odpaleniu się nie zapali.
Jakieś jeszcze diagnozy, powiem szczerze że sondę wykręciłem i przeczyściłem ale raczej nic nie pomogło.
Zwibel, Siemanko!!
Tez mam problem z błedem P0170 ,auto szarpie pomiedzy 1tys. a 2tys. obr.(czkawka) byłem w serwisie podłacztli auto pod T4 2 godziny sprawdzania i nic nie wywnoskowali
Moje pytanie do Ciebie czy doszedłes co było przyczyna tego błedu?
i jak go naprawic
pozdro.
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 16:35 ]
Dodam jeszcze ze zmieniłem swiece na orginalne ,przewody na ngk i szarpanie momentalnie ustapiło. Po przejechaniu jakis 700km autem zaczeło szarpac i znowu wyskakuje bład p0170 (kontrolka sie nie pali ) benzyne tankuje 98 albo 100vpower
Witam, mam ten sam problem - od kąt założyłem gaz zaczął mi wyskakiwać co jakiś czas CHE-CK P0170 - z mieszanką paliwa. Gdy się już palił to podjechałem do gazownika i mi go wykasował. Ale nie na długo - po 2 dniach, gdy jechałem rano do pracy, to po 4 km ( prędkość 80, wciśniecie sprzęgła - auto mi szarpło i zgasło ) pod odpaleniu przejechałem trochę i zapalił się zaś CHE-CK P0170 znowu do Gazownika na kompa - wykasowali, pojeździli trochę autem i wzięli się za wymianę dyszy w wtryskach. Po wymianie zaś z 2 dni, czyli wczoraj wieczorem, jak było zimno, przejechałem 1 km i gdy zmieniałem bieg i wcisnąłem sprzęgło to znowu mi szarpło autem zapaliła się dioda akumulatora ale nie zgasł! i jakieś 15 sek. później znowu CHE-CK.
Jutro z rana jadę do nich, mają zaś coś z dyszami zrobić bo miałem na początku jakiś rozmiar 2.0 - dali mi 2.4 a miało być 2.2 ale ich nie mieli. Pamiętam tylko to co gadali bo się na tym nie znam. Co to morze być żeby jakoś tam gazownikowi się nie dać lub podpowiedzieć
Widzę ze poprzednik ma MG i nie ma LPG - sorki jeżeli nie powinienem tego problemu tu opisywać ale morze uzyskam jakąś pomoc
Silniczek mam 1.4 16v 103KM
[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 13:38 ]
Nie będzie to czasem coś z sondą lambda? bo ten błąd chyba oznacza ,, Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa,,
[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 17:28 ]
Teraz zauważyłem takie objawy jak się świeci CHE-CK. Na postoju, na luzie jak przy gazuje powyżej 2000obr to obroty pójdą w duł i zaś do góry samoczynnie( tak po kołysają ) i po chwili się ustabilizują. Po przełączeniu na benzynę tego nie ma.
Zwibel, Siemanko!!
Tez mam problem z błedem P0170 ,auto szarpie pomiedzy 1tys. a 2tys. obr.(czkawka) byłem w serwisie podłacztli auto pod T4 2 godziny sprawdzania i nic nie wywnoskowali
Moje pytanie do Ciebie czy doszedłes co było przyczyna tego błedu?
i jak go naprawic
pozdro.
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 16:35 ]
Dodam jeszcze ze zmieniłem swiece na orginalne ,przewody na ngk i szarpanie momentalnie ustapiło. Po przejechaniu jakis 700km autem zaczeło szarpac i znowu wyskakuje bład p0170 (kontrolka sie nie pali ) benzyne tankuje 98 albo 100vpower
U mnie lekko poszarpywał jak było coś nie teges już z cewką. Możliwe że od walniętej cewki dobija Ci kable/świece, dlatego miałeś chwilową poprawę. Weź najlepiej pogadaj z PHJowi, czasem lepiej zrobić sobie wycieczkę dłuższą, niź non stop wkurzać sie niedziałającym autem....
[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 17:38 ]
Sonda tez oczywiście może dawać w dupę. BTW. U mnie padające cewki i sonda, nie dawały ani checka ani błędów z wyjątkiem rozjechanej autoadaptacji, i jakiegoś błędu z tym związanego
a ja przejechałem trochę na benzynie i lampka znikła. Ale jutro zaś pojeżdżę na LPG to się zapali. Ale dziwi mnie te moje zachowanie ( skaczących obrotów na LPG ) tak jak wyżej opisałem.
[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:45 ]
Wróciłem właśnie od gazownika - rozwiertał mi dysze z 2.4 na 2.2 niby te prawidłowe. Na początku, gdy mi założyli dali mi dysze 2.0.
Popodpinał mi kompy pod LPG i pod PB i w trasę razem z nim. Poustawiał mi coś tam i obroty się uspokoiły ( swobodnie opadają podczas zmiany biegów lub wrzuceniu na luz ). Na razie nie gaśnie i Che-ck się nie zapala.
Ale zobaczymy przez najbliższe dni lub godziny
[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 10:39 ]
i wystarczyło że noc postał rano mróz więc odpaliłem auto niech się grzeje a ja sobie zacząłem szybki skrobać. Pochodził z 4 minutki, usłyszałem ze gaz się włączył bo pstryknął elektrozawór, no nic, dalej skrobie ale patrze i przez szybę widzę CHE-CK się świeci
Więc podejrzewam, że się zapalił jak tylko gaz się włączył. Jóź jestem głupi z tego co to morze być. Gazownicy też. Obroty dalej czasami pofalują i spadną do 0 tak jak by chciał zgasnąć podczas dojeżdżania do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła.
ale jak już wykasują błąd i jeżdżę na silniku ciepłym to do wieczora nic, ale zawsze po nocy lub jak stoi więcej niż 8 godz.
Na benzynie wszystko OK? U mnie się w końcu okazało, że rozrząd był przestawiony o jeden ząb. Po wymianie jest wszystko OK. Wspomnianego błędu od pół roku, więcej nie uświadczyłem.
Problem rozwiązany, okazało się, że sonda padnięta, na początku się zawieszała i pokazywała że podaje cały czas bogatą mieszankę a potem padła całkowicie. Gadka o sondzie w kolektorze tej pierwszej. Koszt 120 zł. robota za darmo, tam gdzie gaz zakładałem heh.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum