Wysłany: Nie Lis 06, 2011 11:17 [416 Si]Szarpanie na gazie.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam,
jakiś czas temu kupiłem Rovera 416 Si z gazem. Po przełączeniu na gaz auto strasznie szarpie, na postoju trzęsie całym samochodem. Czasem jest tak że działa bardzo dobrze jednak w większości strasznie szarpie. Mam wrażenie że czasem nie chodzi na wszystkich - zmieniłem świece na NGK[No 11; 40 zł] i kable WN na BOSCH[90 zł](kilka osób odradzało mi kable NGK).
Co do gazu to nie znam się na tym i nie specjalnie potrafie określić generację(moja wiedza ogranicza się do informacji że jest to sekwencja) jednak napiszę to co znalazłem w świadectwie homologacji.
Seria: E
Reduktor: KME
Zawór gazowy: CERTOOLS
Wielozawór: TOMASETTO
Obudowa wielozaworu: STAKO
Zawór tankowania: TOMASETTO
Przełącznik/Centralka: BINGO
Układ elektroniczny: DIEGO
Dodam że gaz został założony w 2005 roku.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 11:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W mojej okolicy gazownicy nie cieszą się dobrymi opiniami więc staram się wyczerpać wszystkie możliwości przed wizytą na której i tak prawdopodobnie dowiem się iż muszę wymienić pół silnika.
Filtrów nie wymieniłem, nie bardzo wiem jakie kupić na allegro. Gość w sklepie motoryzacyjnym przy którym jest też serwis stwierdził że on nie wie jakie filtry ma mi dać i że trzeba podłączyć auto pod komputer żeby się dowiedzieć, może się nie znam ale IMHO to zwykłe naciąganie.
Zapomniałem napisać, człowiek od którego kupowałem auto twierdził że dzień wcześniej wymienił listwę od gazu.
Do tej listwy dochodzą 4 kabelki, nie wiem co to dokładnie ale odłączałem po jednym i w czasie kiedy szarpało silnikiem nic się nie zmieniało, a kiedy czasem działał dobrze spadały mu obroty i zaczynał jakoś gorzej chodzić - chciałem sprawdzić czy to nie wina któregoś z tych elementów na listwie. Po przełączeniu na gaz słychać wyraźnie głośne "klikanie" na niskich obrotach, nie wiem czy tak ma być czy nie.
Sugerujesz wymianę palca i kopułki, czy uszkodzenie któregoś z nich może powodować szarpanie tylko na gazie?
Instalacja LPG jest bardzo czuła na usterki w układzie zapłonowym, dlatego trzeba dbać o jego stan. Na PB będzie chodził dobrze, a na LPG już nie.
awtky napisał/a:
Zapomniałem napisać, człowiek od którego kupowałem auto twierdził że dzień wcześniej wymienił listwę od gazu
Po takiej operacji trzeba jechać do specjalistów od LPG i wszystko poustawiać. Jeśli nie masz nikogo, kto ma dobrą opinię w okolicy, lepiej pojechać nawet i 100 km do kogoś, kto to ogarnie. Kup kopułkę i palec. Wymień je i odwiedź dobrych gazowników. Wymienią Ci filtry gazu i ustawią instalację. Na tą chwilę nie ma sensu coś doradzać więcej.
awtky napisał/a:
Po przełączeniu na gaz słychać wyraźnie głośne "klikanie" na niskich obrotach, nie wiem czy tak ma być czy nie.
ja w takim przypadku załozyłem wtryski magic jet i po problemie.chodzi rowno. a nawymieniałem się świec że hoho.. teraz mam trojelektrodowe od forda galaxy. chodzi rowno i nie szarpie przy przyspieszaniu. głownie winą obarczam wtryskiwacze.
Moze i powtorze co poprzednicy mowili ale generalnie to zrob tak.
1. Uklad elektryczny, kopulka palec kable swiece musza byc nowe
2. Filtry fazy lotnej i cieklej wymien! (PS w warsztacie wymiana tych filtrow to okolo 100 zl, a mozna kupic jeden filtr za 5zl, drugi za 20, tester szczelnosci za 15 wysylka i za powiedzmy 80zl masz zestaw na kilka wymian)
3. jezeli to nie pomoze trzeba wyregulowac instalacje, zapewne sekwencje masz wiec albo do warsztatu kokosy wydawac, albo kupujesz kabelek tzw interfejs i z lapkiem i sterownikiem do auta biegniesz, uczysz sie regulacji, regulujesz i smigasz.
4. czwarty stopien jest najwyzszym stopniem wtajemniczenia i tutaj jezeli problemy nadal beda wystepowaly zalecana jest wymiana wtryskiwaczy na minimum Magic Jety. Sam zmienilem z valtekow na MJ i przyznam szczerze, ze moj perfekcjonizm nie pozwala przyklasnac MJ, ja od razu polecam wymiane na matrixy hd344.
A tak poza tym to zrob zdjecie z pod maski zobaczymy jakie masz wtryskiwacze, bo jak jakas lipe straszna to wlasnie ona moze byc glowna przyczyna szarpania
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum