Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45, 1.4 16V, 2000] Problem z odpalaniem i check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45, 1.4 16V, 2000] Problem z odpalaniem i check engine
Autor Wiadomość
capri1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 18:01   [R45, 1.4 16V, 2000] Problem z odpalaniem i check engine
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2000

Kilka dni temu przy niższej temp. samochód odpalił ale przy próbie ruszania zgasł i nie chciał zapalić. Po dodaniu gazu w trakcie kręcenia zaplał ale zaraz gasł. Po którejś próbie przytrzymałem go na gazie przez 20 s po odpaleniu i nie zgasł. Przez następne dwa dni nic niepokojącego się nie działo, zapalał i jeździł normalnie. Dziś rano znowu nie chciał zapalić, po dodaniu gazu zapala ale gaśnie. Jeżeli przy odpalaniu dodam gazu i po odpaleniu przytrzymam na 2000 obr. przez 4-5 sekund, nie gaśnie i jeździ normalnie. Po zgaszeniu trzeba znowu dodać gazu żeby zapalił i wkręcić na 2000 obr. na 3 sekundy żeby nie zgasł. Po kilku takich próbach zauważyłem, że świeci check engine, gaśnie dopiero po zapaleniu silnika. Czy świeci od samego początku problemów z zapalaniem nie potrafię powiedzieć.
Próbowałem odpiąć czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale po odpięciu jest bez zmian.
Mierzyłem opór na czujniku położenia przepustnicy, zamknięta 685 Ohm, na otwartej 38 000 Ohm. Z tego co znalazłem na zamkniętej powinno być 595 Ohm, gdyby był mniej to bym to podejrzewał ale o sto więcej to chyba nie to.
Poradźcie coś proszę, co i jak sprawdzić, obawiam się, że z podpięciem pod kom. w okolicy będe miał problem.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 12, 2011 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 18:35   

mozesz miec zamulony silnik krokowy albo nie zadaptowany

adaptajce robi sie tak: wlaczasz zaplon, (powinienes uslyszec brzeczenie silnika krokowego przy otwartej masce ), potem naciskasz pedal gazu minimum 5x do oporu ( pelne otwarcie przepustnicy ), znowu powinienes uslyszek krokowca, wylaczasz zaplon, wtedy krokowiec powinien wykonac otwarcie i zamkniecie, po kolejnym wlaczneiu zaplonu wsio powinno byc ok

( moglem cos porypac z procedura, ale na pewno 5x gaz do oporu i wylaczenie zaplonu )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
capri1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 19:11   

Silnik krokowy próbowałem adoptować i nic to nie zmieniło. Wydaje mi się, że silnik krokowy jest ok bo po odpaleniu i przegazowaniu trzyma wolne obroty.
Odpięcie akumulatora też przerobiłem, niestety bez zmian.
 
 
 
Grzem 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Gru 13, 2011 14:55   

[1.4, 16v 2001+LPG]
Check Engine nie zapala się bez powodu. Przyczyn może być wiele i bez odczytania z kompa na ślepo musisz trafiać. Sprawdź sondę lambda, czy się nie wypięła czasem, przekaźnik od pompy paliwa i wymień filtry paliwa i powietrza na nowe. Na koniec obejrzyj wydech, może się zatkał.
_________________
Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Gru 13, 2011 18:12   

Cytat:
że świeci check engine, gaśnie dopiero po zapaleniu silnika

Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to po włożeniu kluczyka i przekręceniu w pozycję II - zapala się m.in. check engine a po przekręceniu kluczyka na III (uruchomieniu silnika) -zaraz gaśnie ? Jeżeli tak jest - to tak ma być (moim zdaniem). Jeżeli natomiast zapala się w trakcie pracy silnika - to jest kłopot.

Cytat:
obawiam się, że z podpięciem pod kom. w okolicy będe miał problem


"pełne" podłączenie - wiadomo T4 - "w okolicy" brak. Gdybyś jednak miał EOBD (czyli chyba od 2002 r.) to mam ELMa327 - podstawowe "dane silnika" - odczyt/kasowanie ich błędów.

Cytat:
Odpięcie akumulatora też przerobiłem, niestety bez zmian


Przytaczając informacje z tego forum : roverki mają "trwałą" pamięć i odpięcie akumulatora nic nie kasuje "w komputerze".
 
 
Grzem 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Mielec



Wysłany: Pią Gru 16, 2011 15:07   

[1.4, 16v 2001+LPG]
Do IROLA:
Przytaczając informacje z tego forum : roverki mają "trwałą" pamięć i odpięcie akumulatora nic nie kasuje "w komputerze".
odp: Odłączenie akumulatora nie kasuje błędów, przywraca mapy fabryczne.
_________________
Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Gru 16, 2011 15:21   

Może masz rację - lecz w tym temacie kol. Steryd (dla 214 z LPG z 1997 r.) pisał :
Cytat:
Mayday napisał/a:
1. Czy podany sposób (odpiąć akumulator, zewrzeć klemy na pół minuty, podpiąć z powrotem, zapalić silnik i czekać aż załączy się wiatrak, narysują się jakieś mapy paliwa, po czym normalnie pojeździć na benzynie) mogę zastosować w swoim Roverku?


może w komputerze od gazu, ale w tym od wtrysku benzyny nic w ten sposób nie uzyskasz :cool:
Mayday napisał/a:
2. Kiedyś odpinałem akumulator na kilkanaście minut i mogło się coś skasować.


Nie :cool:


Jak widać zdania są podzielone.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 SDi ->civic iTD] problem z check engine
czapaja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sro Sie 05, 2009 18:02
czapaja
Brak nowych postów [R400] problem z kontrolką check engine
umbregol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Mar 21, 2014 11:30
bizon
Brak nowych postów [Honda Civic 2.0 itd (sdi)] - problem z check engine
hebdzik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Sty 26, 2014 19:07
bizon
Brak nowych postów [r45 2.0 iDT 2000] problem z odpalaniem
marcin888 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lut 22, 2010 23:12
Jugol
Brak nowych postów [R45] Check engine
hrv Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Maj 29, 2013 04:16
barney79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink