Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Słabe przyspieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Słabe przyspieszenie
Autor Wiadomość
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 18:31   [R200] Słabe przyspieszenie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Mam mały problem (tak myślę) ze swoim Roverkiem. Nie ma on żadnego wręcz przyspieszenia, to znaczy nawet jak wcisnę gaz do dechy to przyspieszać, przyspiesza ale przyspieszenie jest wręcz niewyczówalne. Wydaje mi się że 111 konny silnik w takiej budzie powinien co nieco pokazać. Ostatnio przejechałem się 73 konną "Renówką" 19 ojca i lepiej się zbierała, dlatego myślę, że jest coś nie tak.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 09, 2011 18:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 18:49   

Ostatnio borykałem się ze swoją 216-tką, z tym że ja robiłem większość rzeczy mechanicznych i elektronicznych od podstaw. Jakie masz spalanie? Filtry w miare nowe? Olej wymieniasz sumiennie co 10 tys? Dbanie o czystość oleju to podstawa. U mnie pomogła wymiana pompki paliwa która już ledwo co pompowała i brakowało przyspieszenia. Z informacji które podałeś nic nie wynika, sprawdź kable, świece, kopułke, palec rozdzielacza, czujnik położenia wału, sonde lambda. Niestety musisz szukać na chybił trafił bo przyczyn może być masa.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 19:04   

Roverka mam od niedawna bo od połowy kwietnia. Oleje i filtry zmieniłem od razu. Miałem też trochę cyrków z gazem i koleś, który mi go robił próbawał wymienić pół samochodu, a poza tym majstrował trochę przy ustawieniach gazu i nie wiem czy przypadkiem też nie przy ustawieniach benzyny (nie wiem czy jest taka możliwość, że mógł coś pozmieniać), ale wydaje mi się, że wcześniej przed jego zabiegami moja 216 miała lepszego kopa niż teraz. Na gazie jak i benzynie jest podobnie, z tym że na benzynie ciut lepiej.
_________________
KNA - R200
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 09, 2011 19:20   

Zmierz przy najbliższej okazji 60-100 na IV biegu na PB i LPG i podaj tu wyniki.
 
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:20   

A więc tak, na BP wyszło mi 9 sekund, natomiast na LPG 11,6 sekundy.
 
 
bronx 



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:29   

Witam wszystich, ponieważ jest to mój pierwszy post na forum. Chciałbym się dowiedzieć czy problem kolegi został już rozwiązany gdyż mam bardzo podobnie. Takie niewielke auto z takim silniczkiem powinno juz co nieco pokazać, a tu kicha, nawet nie za specjalnie jest się czym pobawić.
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:35   

No niestety, problem mam nadal.
_________________
KNA - R200
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:36   

bronx,
Jakiego przedziału obrotów używasz "do zabawy"? :wink:
 
 
 
bronx 



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:52   

No wiadomo, jak to benzyniak, powinien iść ładniej od około 2,5 tyś, tyle że mojemu nie bardzo to wychodzi. Ostatnio byłem u kuzyna i podjechaliśmy na jakieś opuszczone lotnisko w jego okolicy. Parę razy się ścigaliśmy i ledwo, ledwo mój Roverek dawał radę go wyprzedzić, a ma on Astrę jedynkę w kombi też 1.6 ale 75KM. Sugerując się radą dla KNA, żeby zmierzyć prędkość od 60-10 na IV biegu, też to zrobiłem i wyszło mi tak: na PB 8,7s a na LPG 12,3s (ale tu akurat mam do wymiany komputer, bo ten co mam teraz, czyli Sirocco, nie daje rady).
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:58   

Seria K zaczyna normalnie działać od 4.000. :wink: Poniżej to prawie nie jedzie. Ważne tylko by przy takich zabawach silnik był rozgrzany.
 
 
 
bronx 



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 20:05   

No może i tak, ale najgorsze dla mnie jest to, że ciężko kogokolwiek wyprzedzić. Ja mu gaz do dechy, a on idzie bo idzie, trochę to dla mnie jest nie tak, jak na 111 konny silnik w tak niewielkiej budzie.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 20:20   

bronx,
Przyczyn słabszych osiągów może być wiele. Musisz przewertować Forum niestety. Co wymieniałeś do tej pory w samochodzie?
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 20:27   

Dobrze mówia :) Moj 1.4 16v zbiera się dopiero ładnie tak od 3/3,5 tys a jak go podciagniesz do 5/6 tysiecy a nawet 7 :twisted: to naprawde rakieta. Oczywiscie trzeba mieć na uwadze temperature itp :) zakatować też tie wolno ;> No i fakt nie mam LPG..
 
 
 
bronx 



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 21:16   

Roverka ma od dosyć niedawna, wiec do tej pory z takich rzeczy które mogą mieć znaczenie w tym temacie wymieniłem wszystkie filtry i oleje oraz skrzynię biegów ponieważ stara wyzionęła ducha. Acha, jeszcze jedno Panowie, wiecie może jaki jest powód tego, że podczas puszczania lub wciskania gazu czuć takie średnio lekkie szarpnięcie?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 21:39   

No to pozostaje Ci do sprawdzenia:
- układ zapłonowy (świece, cewka, palec, kopułka, kable WN)
- układ wydechowy (może być zapchany katalizator lub tłumik)
- ustawienie rozrządu
- sonda lambda i inne czujniki (może mieszanka jest nieodpowiednia)
- sprawdził bym jeszcze kompresję na cylindrach

Ja bym się najpierw wziął za układ zapłonowy.
 
 
 
bronx 



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 21:52   

Ok, posprawdzam wszystko, dzięki za pomoc.
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 22:37   

a ja zastanawiam się, czy te 111 koni to na prawde tak dobrze jezdzi jak niektórzy ludzie mowia czy to troche naciagana historia lub nie mieli do czego porównać swojego 1.6. Bo widać nie jedna osoba ma problem z "mocą" Moj rover tez przyspiesza jak wóz z węglem a sprawdziłem wszystko co tylko moglem i nic kompletnie nie daje poprawy- wychodzi na to ze wszystko jest sprawne. Meganka kombi 1.6 ktora ma tez w okolicach 110 koni przy roverze to rakieta. Wcześniej mialem astre 1.6 75 koni i osiagi miala niemalze identyczne jak rover, mniej wiecej tyle samo do 100 i podobny v max, a różnica 36 km to jednak sporo. Jeśli wszystko jest w porzadku i tak jezdzi roverove 111 koni spalajac przy tym średnio 10l /100 km lub więcej to dla mnie jest to ogromna porażka. NIe wspomne juz o tym, ze dla takiej mocy ledwo 160 km/h to śmiech na sali.
 
 
hirek91 



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 7
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 22:46   

marhev te roverki naprawdę mają dobrego buta tle że obroty muszą być ok silniki są troche skomplikowane poprostu usterki trudne do zdiagnozowania czasem
 
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 22:57   

roverka trzeba trzymac na obrotach mi moj dobrze jedzie od 3,5 -4 tyś obr ciagnie jak szalony nie jeden golfiarz astra i inne lepsze fury sie zdziwily nawet niektore tdi nie daja mu rady poprostu sie czlowiek przyzwyczaja i z biegiem czasu sie wydaje ze auto jest mulowata a jak siadziesz do zbiedowanej astry to wydaje ci sie ze zap... i rover nie spala wcale 10l mi moj pali 7,5 w miescie i nie jezdze wolno wystarczy zmieniac biegi przy odpowiednich obortach ja jezdze na 5 biegu w miescie 60-70 i pali niewiele jak ci pali 10 naucz sie jezdzic autem na 5 biegu silnik jest na tyle elastyczny i przelozenia skrzyni zenic nie bedzie szarpac a i 50 tez sie da na5tce jechac delikatnie pedałem gazu sie operuje inaprawde malo pali w trasie nigdy nie spalil wiecej jak 5,5 litra przy jezdzie do 100-120
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 23:11   

dziwne ja mam moc ,a tez nie mam LPG ja po wymianie kabli i swiec odczułłem wieksza moc ;] sprawdz to
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 SDI] Słabe przyśpieszenie
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 19, 2013 08:57
kruszan
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 16v 2004] Słabe Przyspieszenie
januszkrupek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Lis 15, 2013 10:21
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200 All] Wpływ kół na przyśpieszenie
Botanix Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Kwi 03, 2009 12:28
marcinmarcin
Brak nowych postów [R220 SDI '97]- słabe ogrzewanie, bardzo słabe
stan_w._j. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Paź 07, 2007 09:25
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink