Wysłany: Sro Lis 16, 2011 17:09 [R414] Usunięty Immo, problem z odpalaniem ze stacyjki
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam.
Kupiłem samochód z uszkodzonym pilotem więc postanowiłem w celu jego odpalenia usunąć immo z komputera. Operacja powiodła się niestety samochód nie odpala ze stacyjki, podejrzewam że na którymś przekaźniku brakuję masy lub + bo pewno Immo zezwalał lub zabraniał odpalenia samochodu.
Bardzo proszę o poradę lub czytelny schemat gdzie i co z czym połączyć aby można było normalnie odpalać z kluczyka.
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Lis 18, 2011 07:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 16, 2011 17:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tym "fachowcem" jestem właśnie ja a że z elektronikę samochodową dopiero poznaję dlatego właśnie potrzebuję pomocy. Po przekręceniu kluczyka odzywa się przekaźnik w skrzynce pod maska ale główny przewód do włącznika elektomagnetycznego na rozruszniku idzie do modułu z przekaźnikami znajdującego się za komputerem, przeglądałem już kilka schematów ale z żadnego nie mogę wyczaić o co biega albo są to wersje bez imo.
Aby wylutować i zaprogramować pamięć nie trzeba wcale jakiejś dużej wiedzy więc czemu nie;) Problem mam tylko z tym odpalaniem z kluczyka, gdzieś czytałem że trzeba zrobić zworę aby działało normalnie ale nie jestem do końca pewien, a koledzy jakoś tacy tajemniczy.
staramy się nie udzielać rad jak pozbywać się zabezpieczeń w Roverze, złodzieje też wchodzą na forum i czytają, też jesteś świeży i nie wiadomo co tam działasz
No wiadomo z tym że immo jest już usunięty i samochód normalnie odpala kiedy poda sie + na rozrusznik, chodzi tylko o podpowiedź jak uruchomić palenie z kluczyka, można by po prostu zrobić palenie na guzik ale po co tak kombinować. No ale chyba będę zmuszony poradzić sobie z tym sam;)
widocznie zrobiłeś coś nie tak, skoro jeden obwód został nie odblokowany. Wszystkie schematy elektryczne swojego auta znajdziesz w RAVE.
Najprawdopodobniej komputer musi jeszcze podać masę na jedną z cewek przekaźnika głównego (tego co jest za sterownikiem) pozostaje znaleźć na którą i skąd podaje tę masę.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
widocznie zrobiłeś coś nie tak, skoro jeden obwód został nie odblokowany. Wszystkie schematy elektryczne swojego auta znajdziesz w RAVE.
Najprawdopodobniej komputer musi jeszcze podać masę na jedną z cewek przekaźnika głównego (tego co jest za sterownikiem) pozostaje znaleźć na którą i skąd podaje tę masę.
Dokładnie tak. Potrzeba podać masę na czarny z białym paskiem, cienki kabelek w mniejszej wtyczce tego zespołu przekaźników.
Dzięki koledzy okazało się że już ten manewr próbowałem ale przewód od komputera do przekaźników miał przerwę i samochód nie chciał odpalać, problem rozwiązany. Dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum