Forum Klubu ROVERki.pl :: [freelander] wymiana poduszki dyfra
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[freelander] wymiana poduszki dyfra
Autor Wiadomość
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sob Lis 19, 2011 15:26   [freelander] wymiana poduszki dyfra
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

witam kolegów dzisiaj chciałem wymienić olej w IRD i dyferencjale i napotkałem na niespodzianki zaczęło się od IRD nie moge odkręcić korka wlewu :beczy: dobrze że nie zacząłem od spustu i nie spuściłem oleju bo spust odkręcił się w miarę łatwo ale wlew za nic w świecie nie chce puścić a używałem naprawdę dużo siły niestety nie dałem rady może tam jest lewy gwint :mrgreen: . Zostawiłem to i przeszedłem do fyfra dopasowałem klucz to znaczy zeszlifowałem imbus na kwadrat odkręciłem korek wymieniłem olej obyło się bez problemów ale zauważyłem że dyfer jakoś jest luźny zacząłem szarpać wałem i okazało się że poduszka guma środkowa jest wybita moje pytanie czy stosunkowo łatwo się wymienia te poduszki czy znowu przydarzy się jakaś niespodzianka jeśli ktoś sam już wymieniał te poduszki niech podzieli się doświadczeniem no i co zrobić z tym korkiem w IRD jak go ruszyć walić młotkiem troszkę się boje :mrgreen: Pozdrawiam i czekam na sugestie w tych dwóch sprawach
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 19, 2011 15:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 14:04   

Masz na myśli tą poduszkę.

Jeśli tak to chyba najlepiej będzie odkręcić mocowania i podstawić coś pod dyfer i go unieść.
Powinno dać się wyjąć tak poduszkę
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 20, 2011 14:45   

tu masz dwie metody ze zdjęciami:
http://www.lro.com/forum3...hp?f=20&t=49735

Ja opuściłem sobie wózek na śrubach - łatwiej było, a przy okazji sprawdzisz stan mocowań.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 14:59   

Dokładnie o tym samym myślałem.
Odkręcić śruby i oprzeć na czymś od spodu tylny most.
Jak tylko masz dostęp do kanału/najazdu to dasz sobie radę.
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 16:12   

dziękuje kolegom za odpowiedź a co byście zrobili z tak upartą śrubą od oleju w IRD może pomoże odkręcać na gorącym silniku lub na całkowicie zimnym , ja jak prubowałem to silnik był tak w połowie wystygniety
teraz tak sobie pomyślałem . Niestety nie mam garażu nie mogę sprawdzić kiedy mi się chce korzystam z garażu kolegi i nie zawsze jest wolny, jak przyjdą poduszki spróbuje odkręcić tą śrubę jak mi się nie uda to pozostanie oddać samochód do mechanika .
Dodam że do mechanika który mi ostatnio wymieniał rozrząd i oleje , jak przyszedłem po auto do kończyli i zakładali osłonę silnika i używali do tego klucza pneumatycznego to możliwe że i ten korek dowalili tym kluczem jak poradze sobie to napiszę co i jak
dzięki i Pozdrawiam
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 16:58   

Tego korka nie wolno kluczem pneumatycznym, chyba że takim z możliwością ustawienia odpowiedniego momentu.
W ten sposób można uszkodzić gwint w IRD a to są nie małe koszta.
Spróbuj spryskać śrubę jakimś penetratorem następnie ostukać ją młotkiem przez drewniany klocek.
Ja swego czasu stosowałem taki patent że owijałem oporne śruby końskim włosiem, spryskiwałem plakiem i podpalałem całość.
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 15:04   

witam kolegów dziś uporałem się z korkiem w IRD musiałem ruszyć kluczem udarowym inaczej się nie dało nie pomogło stukanie młotkiem ani podgrzanie palnikiem i te podgrzewanie było chyba najbardziej niebezpieczne
a i poduszkę wymieniłem musiałem odkręcić tylne prawą i lewa inaczej nie ma szans wcisnąc nowej po odkręceniu prawej tył i lewej tył troszke ciasno ale wcisnąłem nową trwało to około 1 godziny myśle że drugim razem czas potrzebny do wymiany będzie o wiele krótszy :mrgreen:
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra
mar_pula Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Nie Sie 21, 2011 23:32
mar_pula
Brak nowych postów [Freelander] Dźwięki dochodzące z dyfra
stypkalukasz Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Sro Sty 04, 2017 09:11
Winu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink