Wysłany: Sob Lis 19, 2011 15:26 [freelander] wymiana poduszki dyfra
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
witam kolegów dzisiaj chciałem wymienić olej w IRD i dyferencjale i napotkałem na niespodzianki zaczęło się od IRD nie moge odkręcić korka wlewu dobrze że nie zacząłem od spustu i nie spuściłem oleju bo spust odkręcił się w miarę łatwo ale wlew za nic w świecie nie chce puścić a używałem naprawdę dużo siły niestety nie dałem rady może tam jest lewy gwint . Zostawiłem to i przeszedłem do fyfra dopasowałem klucz to znaczy zeszlifowałem imbus na kwadrat odkręciłem korek wymieniłem olej obyło się bez problemów ale zauważyłem że dyfer jakoś jest luźny zacząłem szarpać wałem i okazało się że poduszka guma środkowa jest wybita moje pytanie czy stosunkowo łatwo się wymienia te poduszki czy znowu przydarzy się jakaś niespodzianka jeśli ktoś sam już wymieniał te poduszki niech podzieli się doświadczeniem no i co zrobić z tym korkiem w IRD jak go ruszyć walić młotkiem troszkę się boje Pozdrawiam i czekam na sugestie w tych dwóch sprawach
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 19, 2011 15:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Masz na myśli tą poduszkę.
Jeśli tak to chyba najlepiej będzie odkręcić mocowania i podstawić coś pod dyfer i go unieść.
Powinno dać się wyjąć tak poduszkę
dziękuje kolegom za odpowiedź a co byście zrobili z tak upartą śrubą od oleju w IRD może pomoże odkręcać na gorącym silniku lub na całkowicie zimnym , ja jak prubowałem to silnik był tak w połowie wystygniety
teraz tak sobie pomyślałem . Niestety nie mam garażu nie mogę sprawdzić kiedy mi się chce korzystam z garażu kolegi i nie zawsze jest wolny, jak przyjdą poduszki spróbuje odkręcić tą śrubę jak mi się nie uda to pozostanie oddać samochód do mechanika .
Dodam że do mechanika który mi ostatnio wymieniał rozrząd i oleje , jak przyszedłem po auto do kończyli i zakładali osłonę silnika i używali do tego klucza pneumatycznego to możliwe że i ten korek dowalili tym kluczem jak poradze sobie to napiszę co i jak
dzięki i Pozdrawiam
Tego korka nie wolno kluczem pneumatycznym, chyba że takim z możliwością ustawienia odpowiedniego momentu.
W ten sposób można uszkodzić gwint w IRD a to są nie małe koszta.
Spróbuj spryskać śrubę jakimś penetratorem następnie ostukać ją młotkiem przez drewniany klocek.
Ja swego czasu stosowałem taki patent że owijałem oporne śruby końskim włosiem, spryskiwałem plakiem i podpalałem całość.
witam kolegów dziś uporałem się z korkiem w IRD musiałem ruszyć kluczem udarowym inaczej się nie dało nie pomogło stukanie młotkiem ani podgrzanie palnikiem i te podgrzewanie było chyba najbardziej niebezpieczne
a i poduszkę wymieniłem musiałem odkręcić tylne prawą i lewa inaczej nie ma szans wcisnąc nowej po odkręceniu prawej tył i lewej tył troszke ciasno ale wcisnąłem nową trwało to około 1 godziny myśle że drugim razem czas potrzebny do wymiany będzie o wiele krótszy
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum