Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Lis 18, 2011 16:41
[R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lis 18, 2011 11:24   [R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

W czym polega problem, że niektóre wersje CDT przyjmują soft od wersji CDTi, a niektóre nie chcą?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lis 18, 2011 16:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 18, 2011 11:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 17:49   

może starsze ECU :?: choć soft chyba sie jakoś dużo nie różni bo to ten sam silnik...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 18, 2011 19:45   

numer sterownika ?

[ Dodano: Pią Lis 18, 2011 19:45 ]
tak bylo u mnie jak dopadłem gotowca z cdti, koleś przepisał parametry z gotowca do mojej mapy i na tym byl koniec modyfikacji
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Lis 19, 2011 21:10   

Witam,
czy moglibyście bliżej opisac taki proces wgrania oprogramowania z CDTi do CDT? Na czym to polega, na podmianie wybranych parametrów w CDT na wzór z CDTi?

Prosze o sugestie,

thx!
_________________
MagicRover
 
 
arkady 




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Lis 19, 2011 21:41   

Magic79 napisał/a:
Witam,
czy moglibyście bliżej opisac taki proces wgrania oprogramowania z CDTi do CDT? Na czym to polega, na podmianie wybranych parametrów w CDT na wzór z CDTi?

Prosze o sugestie,

thx!



podlanczam sie do pytania i jakie kaszta? czuc roznice w osiagach? jak ze spalaniem?
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 20, 2011 19:47   

Jako, że niedawno byłem na wgrywaniu map od CDTI do mojego CDT powiem tak:
Podobno nie do każdego da się wgrać, ale w sumie to nie wiem dlaczego
Do niektórych wgrywanie trwa 15 min w innych znacznie krócej
Do 200km ma być różnie z tą mocą, bo samochód ma się przez ten czas ''uczyć'' nowych parametrów. Później samochód wyraźnie żywszy, elastyczniejszy w niższych partiach obrotów silnika, oczywiście dynamiczniej przyśpiesza.
Jednakże cały czas z mocą jest u mnie raz lepiej raz gorzej, ponieważ mam do wymiany przepływomierz, jeśli go wymienię, ma być dużo lepiej z mocą i zmniejszy się spalanie.
Au mnie nawet na padniętym przepływomierzu spalanie w trybie mieszanym spadło, wskazania komputera pokładowego od 5,3l/100km - trasa, monotonna jazda na niskich obrotach, do120km/h do 8,5l/100km w mieście przy katowaniu przy każdym ruszaniu.
 
 
 
arkady 




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 21:00   

kris-tofer napisał/a:
Jako, że niedawno byłem na wgrywaniu map od CDTI do mojego CDT powiem tak:
Podobno nie do każdego da się wgrać, ale w sumie to nie wiem dlaczego
Do niektórych wgrywanie trwa 15 min w innych znacznie krócej
Do 200km ma być różnie z tą mocą, bo samochód ma się przez ten czas ''uczyć'' nowych parametrów. Później samochód wyraźnie żywszy, elastyczniejszy w niższych partiach obrotów silnika, oczywiście dynamiczniej przyśpiesza.
Jednakże cały czas z mocą jest u mnie raz lepiej raz gorzej, ponieważ mam do wymiany przepływomierz, jeśli go wymienię, ma być dużo lepiej z mocą i zmniejszy się spalanie.
Au mnie nawet na padniętym przepływomierzu spalanie w trybie mieszanym spadło, wskazania komputera pokładowego od 5,3l/100km - trasa, monotonna jazda na niskich obrotach, do120km/h do 8,5l/100km w mieście przy katowaniu przy każdym ruszaniu.


koszta? kto to robi? gwarancja? mozliwosc powrotu do oryginalu map?
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 21, 2011 22:45   

możliwość powrotu do oryginału jest, tak samo jak można było wgrać CDTI ja byłem u mariusz418 wygrywał komputerem serwisowym T4
gwarancja? jeśli samochód odpali to znaczy, że jest OK i tyle co z gwarancji :)
koszta na pewno konkurencyjne co do tych wszystkich innych magików wygrywających jakieś mapy gotowce lub hamownie biorące po 1600zł...

[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 22:45 ]
aha i nie da wgrać się do wszystkich R75 nie wiedzieć dlaczego, u mnie na szczęście udało się, może dlatego, że mój model rocznikowo 2000 a w młodszym się już nie dało, nie wiem dokładnie ale CDTi weszło chyba około roku 2003
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 00:28   

ciężko wgrać do sterownika NNN100692 ORAZ 720A .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 10:06   

Tomi, sprawdź tak z ciekawości czy masz taki sterownik pisze PHJOWI, ciekawe właśnie dlaczego do wszystkich wgrać się nie da, jakieś blokady na tych sterownikach? ale tylko na takich?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 10:35   

Myślę, że na flash'a nie będzie mocnych ;)
Tylko czy on nie przeniesie się z BARCODAMI? ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 10:41   

PHJOWI napisał/a:
NNN100692
Mam taki u siebie :sad:
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 20:54   

wszystko się rozbija o kodowania ZCS , do rocznika 2001 wrzesien , nie było wersji o podniesionej mocy , angole nie smiało kombinowali z softami i morze być sytuacja że na tych numerach odpali , druga opcja to tak jak Marek pisze flash wylutować z kompa i na programator ,w tedy nie ma żadnych problemów.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 21:36   

No jak mi starczy odwagi i auto będzie stało na blacharce/lakierni to wyjmę kompa i moduł komfortu i zrobię operację odczytu moich parametrów. Potem wspólnie z adi-mistrzu spróbujemy ten kod rozpracować. A nóż widelec uda się program rozbić na atomy i potem ogarnąć jeszcze jakieś dodatki ;)
To oczywiście bardzo optymistyczna wizja i pewnie daleko nam będzie do niej, ale kto nie kombinuje ten się nie dowie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 21:59   

Ja się dziwie ze jeszcze nikt nie zrobił tak jak się robi remap w IDT czyli wylutowac chipy i na podstawki potem zamontować :wink: Mozna w tedy nagrać co sie da, a rożnych map do CDTi jest sporo dostępnych na sieci. Potem tylko hamownia i zobaczyć który dobry jest :wink:

MaReK, Ja zgrasz zawartość mapy podrzuć chętnie luknę na WInosl jak se wygląda :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lis 30, 2011 12:17   

Remigiusz napisał/a:
MaReK, Ja zgrasz zawartość mapy podrzuć chętnie luknę na WInosl jak se wygląda :wink:

Sam sobie looknę ;) Ale oczywiście nie omieszkam się podzielić ;)
Ja także za namową Adi-mistrzu chcę zrobić chipy na podstawkach i to kupić kości nowe i na nich dłubać, a oryginał schować do pudełka i mieć na czarną godzinę ;) Tylko, że to już nie o same mapy chodzi, a o rozpracowanie więcej rzeczy. O ile z kompa silnika to można właściwie tylko mapami powalczyć, o tyle z modułu komfortu chciałbym wyłuskać rzeczy typu: otwieranie klapy bagażnika. Nie wiem jeszcze gdzie siedzą komunikaty wyświetlane na dużym wyświetlaczu, ale przy rozłożeniu kodu binarnego na czynniki pierwsze można byłoby je przetłumaczyć na dowolny język ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 30, 2011 12:23   

No tak bo tam więcej pierdół w 75/ZT jest :wink: Powinno się dać coś rozgryźć w module komfortu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez MaReK Sro Lis 30, 2011 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 08:46   [R75] Zmiana softu z CDT na CDTi.

Hey, mam taki problemik na własne chyba życzenie, kolega podesłał mi wsad który wgrywał do swojego ECU do Rover75 CDT 2000r sedan, ja chciałem ten sam wsad wgrać do Rover75 CDT 1999r sedan, niby sterowniki te same ale... jemu się udało a ja już autka nie odpaliłem.... w załączniki widok przed i po.

Jest szansa na uratowanie mojego ecu ?? co bym teraz nie wybierał to nie można nic wgrać i ECU się nie przedstawia :(

[ Dodano: Czw Sty 19, 2012 08:20 ]
Naprawione moje ECU :) jak ktoś by kiedyś potrzebował to mam w lublinie gościa z T4 i całą reszta bajerów tzn programatorem itd itp moje ECU z wywalonym flashem zostało ponownie zaprogramowane, dopisany jeszcze raz cały pozostały układ modułów, sczytane co podobno mówią że nie możliwe moje stare BARCODE z kluczy i wpisane ponownie.... tak że "Kelaga jest zajefajny" koszt takiej usługi 200PLN po znajomości czas godzina pracy.... pełen szacuneczek :)

PS.Uważajcie na mody, ja już wiem że są w niektórych sterownikach potężne różnice i nawet jak podepnę nowy zestaw startowy to i tak autko nie będzie jak dawniej...

[ Dodano: Czw Sty 19, 2012 08:46 ]
Apropo sterowników to najważniejszą wykładnią jest podobno to co oznaczyłem w pliku ECU-info NR1 to jest info o zawartym układzie flash , mój np miał inny numerek i nie miał pojemności 512KB tylko 1MB i dla tegoż mój się wysypał...
NR2 miałem nimy taki sam jak inny ale to podobno jest mniej już znaczące, i nie polecam wgrywania obrazów od kogoś skończycie jak JA :) zniknie np trakcja lub przestanie działać tempomat czy vebasto... ja dostałem lekcję i porcję obwitych wyjaśnień...
_________________
Pzdr.
Kacper
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 22:06   

Ja ma nadzieję, że na dniach będę miał galletto i MPPS'a i mam nadzieję, że zagada z moim i innymi sterownikami. Mam już mapki wzmocnione więc spróbuję najpierw u siebie. Oby tylko komunikacja przebiegła pomyślnie ;D

Ktoś z Was dysponuje zdjęciem wnętrza sterownika silnika do diesla?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 22:25   

MaReK, Tak wygląda ECU CDTi:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana Softu na cdti Dolnośląskie
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 24, 2017 09:32
marcin.misek
Brak nowych postów [R 75] zmiana softu na CDTi/ pomorskie
Misio18 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lut 09, 2017 17:08
Szyfu
Brak nowych postów [R75]Zmiana map cdt na cdti
adas07072a Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Maj 06, 2020 22:34
mrkz
Brak nowych postów [R75] Wgrywanie softu silnika
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Kwi 15, 2010 22:52
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Gdzie wymiana softu silnika w Wawie?
shadowrider Rover serii 75, MG ZT 16 Pią Sty 08, 2010 11:54
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink