Wysłany: Sro Sie 17, 2011 14:00 [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
jestem całkiem nowy na tym forum. Piszę bo mam problem. Odkryłem wyciek płynu chłodzącego i cieknie on jakby z jakiegos odpowietrznika... na takiej gumowej rurce pod filtrem powietrza. Co mam zrobic ? czy da się ten odpowietrznik sam wymienić ? gdzie taką cała rure mozna kupic? szukałem na forum i nic nie ma w tym temacie. Proszę o poradę.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sie 18, 2011 09:26, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 17, 2011 14:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
miałem tą samą sytuację i wstawiłem takie cudo
może i śmiesznie to wygłąda pod maską ale działa o milion razy lepiej niż oryginalna śrubeczka co się ukręca przy każdym jej dotknięciu
koledzy mam pytanko. wstawiłem odpowietrznik grzejnikowy z plastikowym trójnikiem(fotka kilka postów wyżej) i jest tam zwężenie ok 1 cm. będzie to miało znaczenie na temperature układu chłodzenia? a koledzy którzy wmontowali trójnik z odpowietrznikiem mogli by wstawić tutaj zdjęcia lub poradzić jaki trójnik dobrać. Wczoraj jechałem w trase prudnik-opole i temp na kompie była 87*C-90*C(zależało od jazdy) a w mieście do 92*C w korku z włączoną klimą, na dworze +17,5*C. Powiedzcie, jest się czym martwić ? Dzięki wielkie
witam
mój mechanik wymyślił co innego... wstawił kawałek rury a w to wyciął dziurę naspawał nakrętke i wkręcił śrubę na podkładki miedziane i to zamontował na gumowym wężu na opaski i działa znakomicie.
Jako że pierwszy raz w życiu zabieram się za wymianę płynu nie wszystko jest dla mnie takie oczywiste
Po odnalezieniu odpowietrznika trochę się zdziwiłem - miała być tutaj jakaś nakrętka ale nie ma...
Trzeba kombinować tak jak koledzy powyżej czy jest jakieś szybsze rozwiązanie ?
Ja nie widzę możliwości wykręcenia
Można rozwiercić, ale rozwiercanie napewno na odłączonem przewodzie od samochodu aby nic do układu nie wpadło. Potem może zwykła śruba przypasuje
Z tego co widzę w sieci to takie dpowietrzniki były w wielu roverach, nie tylko w R75, więc może na szrocie łatwo dostać
miałem tak samo urwany, znaczy urwałem tak samo i udało mi się odkręcić w ten sposób ze dałem bardzo mała ilość kropelki na koniec drugiej części odpowietrznika i jakoś poszło. Później założyłem taką samą śrubkę którą wymontowałem z Renault Scenic 2 (szrot mam pod domem )
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Najpierw zdjąłem pokrywę filtra razem z tą rura prowadzącą do przepustnicy (co do tego tez będę miał pytanie ale to za chwilę). Mając już dobry dostęp płaski i wąski śrubokręt i zapalniczka, podgrzałem śrubokręt i wtopiłem się lekko w ułamaną końcówkę śruby. wyszło bez problemu
A co do tej rury filtr-przepustnica - strasznie się poci taka jakby wodno-oleista maź. Ze dwa tygodnie temu czyściłem ją bo była dosłownie tak samo upaćkana, włożyłem na swoje miejsce (auto od tamtej pory nie było ruszane) i znowu to samo
[ Dodano: Wto Mar 12, 2013 14:33 ]
Już po odpowietrzaniu układu
Przy odpalonym silniku korek zbiornika powinien być odkręcony czy zakręcony ? Zrobiłem to z zakręconym
w tej gumie będzie olej ponieważ tam "wpadają" odmy, taki czarny twardy wężyk wpięty w przepustnice, i to z niego jest tam olej, możesz zastosować separator oleju, było na forum tylko poszukać tak jak i jest opisane odpowietrzenie układu. a urwaną śrubkę też przerabiałem ale innym patentem(wyżej fotka) i teraz też mam inny zastosowany, bo poprzedni strasznie zawężał mi przelot. jutro pstryknę zdjęcie i postaram się wrzucić.
O tym separatorze za chwilę poszukam, a w miejsce śrubki odpowietrznika dałem zwykłą śrubę z tym że gumówką zrobiłem wcięcie na płaski śrubokręt a jako podkładkę przełożyłem kawałek dętki
Jak ci bardzo pluje na kolektor to jest cos nie tak wytwarza sie cisnienie i dlatego masz tyle oleju w kolektorze ktory potem splywa na przepustnice i uszkadza rowniez VISY .
Cel > Sekcja pod pokrywkami zaworow tam jest problem wytwarza sie cisnienie ktore awaryjnie jest wyrzucane odmami do kolektora .
Na dobra sprawe mozna odmy puscic z boku niech wyrzuca pod auto albo obok .
Kolektor nie powinien miec takiej ilosci oleju, elementy plastikowe tego nie wytrzymują i zaczyna klekotac .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum