Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.Od kupna samochodu nie dzialal mi ABS i swieci caly czas na wyswietlaczu ,Sporadycznie zapalala sie kontrolka hamulca recznego ,alo po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu problem znikal.Bylo to bardzo rzadkie. Od wczoral niestety kontrolka recznego zapalila sie na stale.Gdzie szukac przyczyny?Plyn sprawdzilem,przeczytalem wszystkie posty na ten temat jakie znalazlem i nadal nie wiem co z tym zrobic.Wyczytalem ze moze byc wina rozdzielnika sily hamowania,ale nie wiem gdzie sie znajduje? Wylacznik przy recznym ma jeden przewod. Jak dotkne go do masy powinna swiecic kontrolka czy zgasnac? Jak to dziala bo on moze byc zepsuty? Gdzie szukac czujnika plynu w zbiorniku hamulcowym? Prosze o pomoc i rady gdzie szukac
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 17:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 21:00
grota10 napisał/a:
Witam.Od kupna samochodu nie dzialal mi ABS i swieci caly czas na wyswietlaczu
grota10 napisał/a:
Wyczytalem ze moze byc wina rozdzielnika sily hamowania
jak nie działa ABS , to nie działa rozdzielnik siły hamowania( EBD). ABS-em i EBD steruje pompa/modulator ABS. Trzeba naprawić ABS,bo masz niesprawny układ hamulcowy i dlatego świeci się lampka ostrzegawcza.
[ Dodano: Czw Lis 17, 2011 21:00 ]
grota10 napisał/a:
Wylacznik przy recznym ma jeden przewod. Jak dotkne go do masy powinna swiecic kontrolka czy zgasnac?
Z niedziałającym ABS-em sie pogodzilem,denerwuje mnie tylko caly czas swiecaca kontrolka hamulca recznego.Przez trzy lata nie swiecila az do wczorajszego dnia,mimo ze ABS i tak przez caly czas nie dzialal. Dlaczego wiec wczoraj zaswiecila i nie chce zgasnac? Co sie moglo stac?
grota10, ale to nie jest kontrolka wyłącznie od ręcznego. Zgodnie z instrukcją obsługi auta świeci również przy innych błędach w układzie hamulcowym takich jak za niski poziom płynu hamulcowego czy też uszkodzenie układu rozdziału siły hamowania.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lis 17, 2011 22:46
grota10 napisał/a:
Dlaczego wiec wczoraj zaswiecila i nie chce zgasnac? Co sie moglo stac?
np mogła ulec usterce kolejna część w ABS-ie proponuje podjechać na komputer bo młotkiem i przecinakiem moim zdaniem sie nie naprawi a sprawne hamulce to w aucie podstawa...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
bezpieczniki sprawdzone,plyn jest.Robo napisz albo wyslij zdjecie gdzie jest ten rozdzielnik.W zwyklych autach czujnik poziomu plynu hamulcowego jest na nakretce od zbiornika,a w R75 gdzie Przypomnialo mi sie ze dawniej jak mocno depnalem przy pprzyspieszaniu to na chwilke zapalala sie ta kontrolka hamulca,moze to jakas przydatna informacja.Podlaczyl bym sie do T4 ale najblizszy serwis rovera z tego co wiem to poznan(200km)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 18, 2011 20:16
grota10, W R75 , tak jak wyżej pisałem, rozdziałem siły steruje pompa ABS ( ABS ECU /modulator ), która jest pod akumulatorem. Rozdział siły polega na odpowiedniej zmianie ciśnienia w tyle w stosunku do przodu , ale do tego musi być sprawny ABS (czujnik podają obroty kół ).
oki juz zrozumialem,a czujnik plynu hamulcowego gdzie znajde? W niedziele bede mial troche czasu to wszystko o czym bede wiedzial posprawdzam,jesli nic nie znajde czeka mnie podroż do poznania. Klocki hamulcowe mam bez czujnikow, dlatego kabelki sa skrecone ze soba,moze cos tam sie poluzowalo.
a moze wiesz jak go sprawdzic,czy wogole jest taka mozliwosc bez komputera? A moze podpowiesz mi co moglbym jeszcze sprawdzic ewentualnie gdzie jeszcze szukac przyczyny? W szukajce niewiele znalazlem na ten temat
No niestety nie udalo sie usunac problemu.Do zbiorniczka sie nie doastalem,wlacznik przy hamulcu recznym dziala,zauwazylem ze na kablu dochodzacym do tego wlacznika jest napiecie caly czas,nie wiem czy tak ma byc.Dwa czujniki przy przednich kolach na pewno sa sprawne,nie wiem jak tylne.Sprawdzalem omomierzem ,na jednym jest przejscie na drugim nie.Czyli ktorys jest niesprawny. Caly czas nie dzialal mi ABS a kontrolka od recznego swieci mi sie dopiero od kilku dni.Musze znalezc T4 ale w szczecinie bedzie ciezko,pewnie poznan mnie czeka.Bylem w waesztacie,facet mowil ze ma tylko program do ABS,moze to wystarczy?
mam pytanie od jakiegoś czasu mam problem z ręcznym(R 75 V6 2.0l 00r) chwyta bardzo wysoko i jeszcze słabiutko , poczytałem na forum o regulacji tymi zębatkami ,próbowałem i nic, spostrzegłem ze śruba przy ręcznym była wcześniej głęboko dokręcona ok 28 mm ,co powinienem zrobić ,wymienić linki czy kupić cały komplet,
Może ktoś z was miał już taki problem ?
dzięki za pomoc
Trebor, co znaczy próbowałeś, jeśli szczęki nie są zużyte to kręcąc zębatką regulacji musisz doprowadzić do momentu kiedy szczęki zablokują tarczo-bęben, wtedy lekko cofasz i regulujesz uprzednio popuszczone na dżwigni ręcznego linki.
sprawdż czy obydwa koła hamują bo wystarczy by jedna linka była zerwana i hamulec będzie niesprawny na jednym kole całkowicie, a na drugim będzie niska skuteczność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum