Wysłany: Czw Lis 24, 2011 20:35 [Rover Steetwise] Temperatura silnika spada podczas jazdy.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam, mam problem z dogrzewaniem silnika. Mojego Streetwise`a kupiłem jakoś w czerwcu tego roku. Na dzien dobry wymieniłem termostat bo silnik się nie nagrzewał. Wskazówka wychylała się maksymalnie pod kątem 30 stopni. Mechanik jeden jak i drugi powiedział że pokazuje temp 90 stopni, trochę mnie to dziwiło jak to możliwe ze na logike wskazuje około 70 stopni a mimo to jest 90, ale to olałem. Teraz jeżdze 30 km do pracy w jedną stronę. Około 7 km do autostrady, i 23 km autostradą. Tknęło mnie że coś jest nie tak, bo przy stałej prędkości 120, 130 km/h pali mi 10,11 litrów. Zacząłem sprawdzać wszystkie możliwe opcje, Sonda lambda wporządku, Odma suchutka tak więc wporządku, czujniki temp wporządku, katalizator cyka sobie po zgaszeniu ale też na teście spalin nie wyszło nic negatywnego. Rozrząd wporządku świece i kable również. Silnik pracuje idealnie. Ma najechane dopiero około 100 000 km. Nie pasuje mi tylko temperatura silnika. Problem jest taki, że na zewnątrz jest temperatura około 6 stopni, a samochód jadąc, wolno sie nagrzewa praktycznie wskazówka maksymalnie wychyla się do góry dopiero po około 6 km, i przy większej prędkości temp silnika spada. Nie wiem jak dokładnie czytać wskaźnik temperatury, ale wskazówka nigdy nie stoi pod kątem 45 stopni, raczej góra 35 i to na postoju. A jak przyspieszam szybko zmieniając biegi przy 4 tyś to opada maksymalnie do dołu po czym ponownie idzie ku górze jak nie przyspieszam. Gdy jadę z przepisową prędkością po mieście 50 60 km/h wskazówka wychyla się góra pod kątem 30 stopni, a po autostradzie jadąc nawet te 100 na godzine może z 25? Nie wiem jaką temperaturę wskazuje ale myślę a nawet jestem pewien że jeżdzę na ssaniu i to jest przyczyną zawyżonego spalania. Na filmiku jednym drugim i dziesiątym z serwisu youtube widziałęm jak chłopaki chwalą się w ile te 1.4 w roverkach idą do 100. Na każdym wskazówka stała pod kątem 45 stopni. U mnie ile bym nie jechał nigdy nie dojdzie do takiego stanu. Czego to może być przyczyna? Mechanik obstawia termostat.
Ostatnio zmieniony przez Bashful Czw Lis 24, 2011 21:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 24, 2011 20:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może oszukuje Cię tylko czujnik, który podaje wskazania na deskę rozdzielczą? Wejdź tu: http://www.lame-delegation.de/mgfcar.de/sensor/ i sprawdź czy pomiary u Ciebie się pokrywają. Z drugiej strony zwiększone spalanie, może oznaczać problemy z termostatem... Jakie masz obroty na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku?
Wiesz, na zimnym jak odpalam z rana to ponad tysiąc jest, coś koło 1200 ale nie chcę oszukiwać. Normalnie po rozgrzaniu jest nie wiele piniżej kafla, 950. Może 900. Nawet nie milimetr poniżej kreski tysiąca. Wcześniej było mniej. Może termostatowi sie pogorszyło? Wcześniej jak szybko ruszałem śpiesząc się do pracy, nie zauważyłem spadku temperatury praktycznie do zera.
Tak to wygląda na postoju. Podczas jazdy wskazówka leży między znaczkiem temp a dolną kreską. Może ciut niżej. Na zdjęciu auto po trasie 50 km.
Ostatnio zmieniony przez Bashful Czw Lis 24, 2011 22:03, w całości zmieniany 2 razy
Na ciepłym powinno być 800~850 obrotów. Jeśli jest więcej, to chodzi ssanie. Może to być wina termostatu, albo czujnika temperatury, który podaje dane do ECU.
Mi to wygląda na termostat. Gdyby był czujnik temperatury, który podaje dane do ECU, to wskaźnik temperatury byłby na połowie skali. (Chyba, że obie te rzeczy są trafione)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki Koledzy. Tak też myślałem. Znalazłem sklep wysyłkowy który zajmuje się oryginalnymi częściami do Land Rover oraz MG Rover. Zamiennik okazał się być lipny, nie chce już tracić na nie pieniędzy. Kupie oryginalny. Zamieszczam poniżej link, czy ten będzie dobry? Chodzi mi o numer części. Bo według opisu niby do mojego silnika.
Dzięki Koledzy. Tak też myślałem. Znalazłem sklep wysyłkowy który zajmuje się oryginalnymi częściami do Land Rover oraz MG Rover. Zamiennik okazał się być lipny, nie chce już tracić na nie pieniędzy. Kupie oryginalny. Zamieszczam poniżej link, czy ten będzie dobry? Chodzi mi o numer części. Bo według opisu niby do mojego silnika.
Tak więc termostat już zmieniony. Szybko się zagrzewa (Szybciej niż wcześniej) I może wskaźnik nie wskazuje równo pod kątem 45 stopni, ale włącza się wentylator na postoju, i utrzymuje się stała temperatura. Dzięki za porady...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum