Wysłany: Nie Lis 06, 2011 17:42 [R620Sdi] Zawirowania obrotów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witajcie
1.
prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu usterki a mianowicie skaczących obrotów na jałowym biegu,
silnik odpala bardzo dobrze w lato - w zime były problemy, obroty skaczą i na zimnym i na ciepłym silniku, na biegu jałowym jak i podczas jazdy powyżej 2 tys obrotów czuje czasem takie małe uskoki na pedale.
oto filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=GKon8rr7yDI
//wyczytałem że może być to wiązka kabli pod pompą,,przepływomierz lub filtr przytkany....
jak się dostać do tej wiązki , możecie jakieś zdjęcie wysłać?
2 problem to święcąca się lampka abs , czasem zgaśnie po uruchomieniu silnika i na jakimś dołku się zapali , a czasem świeci cały czas . powciskałem mocniej kabelek ale to nic nie dało..
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 17:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Pon Lis 07, 2011 08:31
filmik nie dziala bez logowania?
do wiazki sie dostaniesz zdejmujac pokrywe silnika - leci od kabiony, pozniej sa dwie duze wtyczki za rozrzadem i dalej leci wiazka do pompy - jedna duza i diwe male wtyczki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Pon Lis 07, 2011 11:00
nie chce cie martwic, ale u mie sie dzialo podobnie przed awaria pompy (a z opisow wynika, ze dokladnie nastawnika), z ta roznica, ze podczas przyspieszania czasem szarpnelo - zwykle pomiedzy 1800-2000 obrotow
na wszelki jesczze sprawdz dostawe/jakosc paliwa i wiazke
do wiązki to pasuje idealnie, miałem bardzo podobne skoki obrotów - winny był przewód idący od wtrysku sterującego do kostki przy pompie - z zewnątrz wszystko ok, a w środku ułamany, i skoki napięcia powodowały właśnie takie objawy
ale ja wybłyskałem błąd czujnika podniesienia igły wtryskiwacza - czy jakoś tak.
ps. teraz mam wiązkę nową i sprawdzoną, ale kiedyś na starej też miałem problem - zaśniedziałe styki w kostce obok rozrządu (te 2 duże wtyczki) wtedy błędu nie wywalało, a też co chwile go szarpało, oby to tylko wiązka bo to można sprawdzić samemu, ewentualnie naprawić małym kosztem, powodzenia w szukaniu
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 11:26 ]
ps. ps
miki3453, ze względu na cenzurę napiszę tak: Ten filmik jest MOCNY haha
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 52 Skąd: Konin
Wysłany: Nie Lis 20, 2011 10:36
MIKI3453 czy udało ci się rozgryź problem???
mam identyczne obajwy u siebie, zaczeło się to co prawda niedawno ale oby nie skończyło sie zwaleniem pompy jak ktoś powyżej napisał.
chce zacząć od wiązki, czy ktoś może wrzócić zdjęcie jak wygląda???
Zdjęcie jest w tym temacie, chociaż wiązki tam nie widać, ale przynajmniej będziesz wiedział gdzie się znajduje Przedostatni post...
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#369906
Należy zdjąć obudowę silnika, można także zdjąć tą gumową rurę od ic, dla łatwiejszego dostępu
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 52 Skąd: Konin
Wysłany: Nie Lis 20, 2011 17:58
encor napisał/a:
Zdjęcie jest w tym temacie, chociaż wiązki tam nie widać, ale przynajmniej będziesz wiedział gdzie się znajduje Przedostatni post...
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#369906
Należy zdjąć obudowę silnika, można także zdjąć tą gumową rurę od ic, dla łatwiejszego dostępu
ok, dzieki już mniej więcej wiem gdzie szukać.
ps. niema fotki w tym przedostatnim posice
Wysyłam zdjęcie silnika wraz z wtyczkami od wiązki pompy i pierwszego wtrysku [rozłączone].
Czerwone strzałki - wtyczka pompy
Zielone strzałki - wtyczka pierwszego wtrysku
Jak zdejmiecie górną osłonę silnika to szybko je znajdziecie, znajdują się przy samej pompie wtryskowej, tam gdzie wychodzą z niej rurki paliwowe do wtrysków.
w sdi jest ciut inaczej . wiązki poruszałem i narazie nie chwieje obrotami.
natomiast wybłyskałem błąd 31 - błąd czujnika położenia wału , czy może mieć coś związane z tymi obrotami?.
engine check migał natomiast ABS cały czas świecił , wyczytałem że tak samo się sprawdza jak błędy silnika ale u mnie ABS cały czas świeci nie gaśnie choćby na sekunde...
druga sprawa to czy jadąc na diagnostyke już pod kabel jest pewność że błędy ABS odczyta?
W SDi nie może być inaczej bo to jest zdjęcie silnika SDi chyba, że poprzedni właściciel coś kombinował to może to trochę inaczej wyglądać ale bez przesady
Czujnik położenia wału jest po drugiej stronie silnika, jak będę miał chwilę to też mogę wrzucić zdjęcie. Elektryka to wrażliwa sprawa w tych silnikach więc posprawdzaj przewody i powinno być ok.
Możliwe, że masz uszkodzony któryś czujnik przy kole, kable albo wtyczka, poszukaj na forum, jest trochę o abs:
ABS ABS1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum