Typ: SDi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Koledzy,
Mam poważny problem z przednimi hamulcami (a może i ogólnie z układem hamulcowym). Przednie hamulce nie odpuszczają do końca (odpuszczają lekko, ale koła obraca się dość ciężko) przez co się nadmiernie grzeją (do tego stopnia iż czasem czuć zapach palonej gumy z opon).
Wcześniej były już z tym problemy, wtedy zostały zregenerowane zaciski, wymieniona pompa hamulcowa na nową, wymieniony rozdzielacz siły hamowania, wymieniony płyn hamulcowy, układ był wielokrotnie odpowietrzany i jest odpowietrzony - pedał hamulca łapie jak powinien i auto hamuje również tak jak powinno - na przeglądzie wszystko na zielono.
Problem objawia się raz na lewym raz na prawym kole, czasem na obu naraz - co jest wyjątkowo dziwne.
Śruby pływające nie są zapieczone, po zdjęciu zacisku z koła, jarzmo porusza się po nich bez większych oporów.
Ostatnio pękł wąż podciśnienia od serwo, i wtedy hamulce stały się max twarde i opornie działały, lecz po naprawie problem minął, a grzanie się kół pozostało.
Dodam, iż po zdjęciu klocków, koła obracają się lekko i bez luzów - stąd wnioskuję iż nie jet to wina łożysk (w trakcie jazdy jest cicho, żadnych szumów czy stuków lub pisków).
Czy ktoś z was, może wskazać mi inne niż wyżej wymienione przyczyny trzymania hamulców?
Również byłbym wdzięczny, gdyby ktoś określił konkretnie, która część układu odpowiada za odbijanie hamulca (cofnięcie się płynu)? Jeśli dobrze rozumiem, to jest to pompa hamulcowa, ale mogę się mylić.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 13:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Koledzy, jeśli dobrze rozumiem to układ hydrauliczny jakim jest układ hamulcowy, jest wyjątkowo prosty w działaniu i za cofanie odpowiada pompa hamulcowa (wciskamy -> przemieszcza się tłoczysko w pompie i powoduje odpowiednie przesunięcie się tłoczków hamulcowych, a gdy puszczamy, sprężyna cofa tłoczysko pompy (wraz z powrotem pedału hamulca) i odpowiednio w drugą stronę przemieszczają się tłoczki i hamulce odpuszczają).
Serwo hamulcowe, jest raczej tylko wspomagaczem działania hamulca.
Ale wolałbym, aby jakiś ekspert się wypowiedział...
Czy ktoś z was, może wskazać mi inne niż wyżej wymienione przyczyny trzymania hamulców?
Raz miałem przypadek że hamulec nie odbijał w jednym kole, okazało się że wężyk elastyczny co jest przy kole był w jakiś magiczny sposób w środku załamany i nie odpuszczał płynu z powrotem.
Ja wymieniłem także przewody elastyczne i nie dało to wiele - nadal od czasu do czasu hamulce nie odpuszczają. Dodam tylko, że to co czujesz gdy zrobi się gorąco (poza rzecz jasna stresem) to nie zapach gumy, lecz rozgrzanego przy hamowaniu metalu.
Wcześniej regenerowałem tłoczki, wymieniałem klocki ham. i tarcze, wymieniałem płyn.. Jak dotąd nie ruszałem ani serwa ani pompy ham., szukałbym więc przyczyny raczej w tych okolicach..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum