Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Gru 05, 2011 16:37 [R25] Długa zmiana biegów
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Mam pytanie odnośnie zmiany biegów w skrzyni PG1. Przy niskich obrotach moge zmieniać biegi bardzo szybko i wchdzą lekko ale jak przeciągne silnik na wysokie obroty to już musze długo czekać aż bieg zaskoczy, najgorzej jest ze zmiana z jedynki na dwójke, jak pojade na jedynce do 3-3.5 tys obrotów to dwójke moge wrzucić dopiero po okolo sekundzie, wcześniej nie chce wejść. Problem jest też przy redukcji na wyższych prędkościach np. jak jade 40-50km/h i chce przed zakrętem wrzucić dwójkę to ciężko wchodzi i też musze czekać aż zaskoczy, natomiast gdy jade okolo 20km/h wchodzi bez najmniejszego problemu. Szkoda troche, bo mocy dużo a długie zmiany biegów znacznie ograniczają przyspieszanie. Ten typ tak ma czy zainteresować się co jest przycyzną?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 05, 2011 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto Gru 06, 2011 11:24
Nie wiem czy kiedykolwiek przeciągnąłem ten silnik do 3.5 tys na 1 biegu
Jeśli chodzi o redukcje na 2 przy 40-50 to mam podobnie i traktowałem to za rzecz naturalna skoro przy 50 jesteś w stanie jechać nawet na 5 biegu.
1 i 2 w tej skrzyni jest bardzo krótka.
Mam jednak wrażenie, ze moje auto czasami lepiej znosi redukcje biegów i mniej szarpie przy zmianie na wyższe. Poprawy i pogorszenia pojawiają się raczej bez reguły (czasami mam wrażenie, ze po wzroście temperatury na dworze o 3-5 stopni). Może będziesz miał podobnie, to we dwójkę będzie łatwiej znaleźć przyczynę
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Gru 06, 2011 13:47
A co złego jest w takim przeciągnięciu? Ja nie widze różnicy związanej z temperaturą, w lato przy 30 stopniach było identycznie. Przy zmianie na wyższe biegi w ogóle nie szarpie jak sie szybko zmienia. Ile przebiegu masz w swoim aucie? Może trzeba by sprawdzić ilość oleju w skrzyni. Jak będe wiedział jak to zrobić to sprawdze u siebie bo mam dostęp do kanału
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 09:06
W skrzyni masz 2 sruby, górna do sprawdzania i wlewania i dolna do zlewania.. Gdzies widziałem na forum zdjecia ale nie moge teraz znalezc.
Ja chyba wymienię po prostu ten olej przy bliskiej juz wymianie oleju silnikowego.
Obawiam sie, ze moje objawy sa spowodowane bardziej skomplikowanymi rzeczami.. moze wtryskami, turbina, nastawnikiem dawki paliwa. Jednak sa tak malo wyrazne, ze szukanie ich jest sporym wyzwaniem, a najlepsze jest to, ze potrafia sie pojawiac i znikac z kilkudniowym opóźnieniem wiec to nie ulatwia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum