Forum Klubu ROVERki.pl :: [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?
Autor Wiadomość
Luqasek 



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Z 3miasta



  Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:01   [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Hej! Witam wszystkich Roverowców po świętach! Zbliża się czas powrotów, dlatego zastanawiam się przy jakiej predkości/obrotach nasze rovery najmniej spalają? Większą cześć trasy pokonam autostradą, więc mam możliwość jechać z jaką chcę prędkością, a przynajmniej tak do 140. Nie zamierzam się spieszyć, dlatego mogę pojechać ekonomicznie:) Jakie macie w tym zakresie doświadczenia? Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:03   

ekonomiczne na trasie to tak do 90-100 :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 20:13   

Ja wam powiem że mój roverek pali 10l/100km i nie ważne czy jadę 90km/h czy 140km/h już nie raz sprawdzałem różnica czasami jest tylko 0,5l i nie wiem co jest nie tak...

[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 20:13 ]
po prostu zatankuje do pełna i nie zrobię więcej niż 500km na baku... na takiej totalnej rezerwie tankuje mi 48l
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 27, 2011 20:21   Re: [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?

Luqasek napisał/a:
Hej! Witam wszystkich Roverowców po świętach! Zbliża się czas powrotów, dlatego zastanawiam się przy jakiej predkości/obrotach nasze rovery najmniej spalają? Większą cześć trasy pokonam autostradą, więc mam możliwość jechać z jaką chcę prędkością, a przynajmniej tak do 140. Nie zamierzam się spieszyć, dlatego mogę pojechać ekonomicznie:) Jakie macie w tym zakresie doświadczenia? Pozdrawiam


Do 3000 rpm.
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 20:43   

moją maszynką też latam w przedziale od 2200 do 3000 rpm :mrgreen: bo słyszałem że 16 zaworówki lubią jak się Je podciąga na wyższe obrociki
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 21:05   

Jak chcesz malo spalic a nie zalezy Ci na czasie to podczep sie pod jakiegos tira.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 27, 2011 21:26   

Drwal85 napisał/a:
moją maszynką też latam w przedziale od 2200 do 3000 rpm :mrgreen: bo słyszałem że 16 zaworówki lubią jak się Je podciąga na wyższe obrociki


Najważniejsza jest równia jazda bez przyspieszeń. Tak cyrklować odstęp, abyś nie musiał gwałtownie zwalniać i przyspieszać.
 
 
kris2828 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 102
Skąd: ZMY/Gorzów Wlkp.



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 22:08   

Matius napisał/a:
Ja wam powiem że mój roverek pali 10l/100km i nie ważne czy jadę 90km/h czy 140km/h już nie raz sprawdzałem różnica czasami jest tylko 0,5l i nie wiem co jest nie tak...

[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 20:13 ]
po prostu zatankuje do pełna i nie zrobię więcej niż 500km na baku... na takiej totalnej rezerwie tankuje mi 48l


chyba coś jednak troszkę za dużo chyba że po mieście to ok w moim r214i na trasie na s3 z prędkością 120-130 wychodziło 6,5l
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 22:31   

czy jadę równo utrzymując obroty 2200 czy skaczę od 2200 do 3000 tak jak pisałem nie ma dużych różnic w spalaniu :) może pół kropelki więcej hehee :rotfl:


bolcik = Jak chcesz mało spalić a nie zależy Ci na czasie to podczep się pod jakiegoś tira =


można jechać bez Tira i oszczędnie jeździć.... po prostu nie można mieć ciężkiej nogi :) i sprawnych kilka rzeczy w aucie :grin:
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sro Gru 28, 2011 09:33   

Polecam jechać równo, bez hamowań i przyspieszeń obroty max 3000, prędkości 80-100. Jadąc tak ostatnio w trasie co prawda spaliłem 7,7 LPG na instalacji II gen.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
piek 



Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Kraków

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 08:28   

lekko odświeże temat

czy dla benzyniaka dobra jest niska zmiana biegów, typu czwórka przy 60-tce, 5 przy 80-ciu, lekko ponad 2000 rpm i zmiana ? czy raczej powinno sie je mocniej kręcić i zmieniać przy 2500-3000,
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 08:38   

piek, to zależy czy myślisz o żywotności silnika czy o spalaniu. Dla tego pierwszzego nie, dla drugiego tak.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
piek 



Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Kraków

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 08:43   

Dobra, to jedną rzecz już wiem, teraz drugie pytanie co od grzania silnika przed jazdą, rozumiem że na ssaniu będzie ładnie przepalać paliwo, więc ile powinienem poczekać przed jazdą ? aż lekko złapie temperature czy liczy sie to w minutach :D
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 08:46   

W sumie nic nie musisz czekać, ważne aby przed całkowitym rozgrzaniem silnika nie przekraczać 3tys.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 08:46   

piek, powinieneś poczekać, aż złapie temperaturkę. Ten silnik szybko łapie temperaturę, więc nawet zimą nie trwa to długo (z własnego doświadczenia).
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
bogdan75 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 91
Skąd: wrocław



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 09:03   

hehe naj mniej jak stoją pod domem :mrgreen:

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:03 ]
a tak powarznie!dla rowerowców 25 itd odpowiednia predkosc to ekonomiczna jak tu kolega napisał to 90/100kh po wyżej 120 to już nie jazda tym autem na trasie,ostatnio jechałem z niemiec z predkoscia w granicach 140kh po 500km zatrzymałem sie dopiero,efekt? plecy prawie mi odpadły i oguchłem na jakis czas hehe
_________________
widziałem Rovera Cień..
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 09:13   

hehe a 'producent' podaje 5,1/100km spalania przy predkosci 90km/h :D marzenie moje :D ostatnio mi wyszlo w trybie mieszanym 8l, ale teraz zalalam pod korek i testuje... staram sie jezdzic na wysokich biegach, nie przekraczac 3000 obrotow nawet na cieplym silniku, zobaczymy ile wyjdzie faktycznie, bo troche mnie to przeraza :P

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:13 ]
ADI mowi co innego, tomo co innego... to w koncu czekac czy nie czekac? slyszalam, ze powinien sie silnik "przesmarowac", ale czy to nie chodzi tylko o diesle? mi kolega powiedzial tak: "a Ty rano odrazu idziesz biegac?" :D
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 09:40   

thebloody, to byłoby coś ;) A propos jak już jesteśmy przy historiach z typu "nie do wiary", to muszę wspomnieć o moim rekordzie spalania. 21 lpg (na rozregulowanej instalacji IIgen), przy czym norma to 10,5. Pewnego razu w trasie spalił mi 8,5 litra, byłem załamany, myślałem że się zepsuł ;)

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:40 ]
thebloody, obie opcje jazdy są poprawne. Jeśli lubisz jeździć ostrzej, to zdecydowanie rozgrzej silnik zanim ruszysz. Jeśli lubisz zrobić pierwsze 2-3 km "na leniwca" to spokojnie możesz ruszać na zimnym :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
kostek50 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 45
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 09:48   

U mnie spalanie niemal za każdym razem wynosi 7,2 l. przy delikatnym traktowaniu i prędkości nie większej jak 90 km/h.Jeżdzę tylko do pracy 30 km dziennie. Jak jeździłem tylko trasą do wawy to nawet 5.9 l na 100 km mi wychodziło.
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 10:00   

tomo63, OK juz kumam :)

kostek50, oo to milo, a Ty masz V8 czy V16? bo ja mam V16 i slyszalam, ze niestety on wiecej żłopie :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SPALANIE [216SI 12.96r.]
MOski Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lut 11, 2008 13:29
Brt
Brak nowych postów [MG ZR] Jakie najmniejsze felgi do ZR?
kosiara Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Wrz 21, 2010 10:03
PopeY
Brak nowych postów [R 216si] Rover 216si jaki sterownik silnika ?
Motorola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 21, 2014 21:27
leszczu
Brak nowych postów [216SI]Kosztorys Wymiany rozrządu rover 216si
Rozrząd rover 216 ceny
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 10, 2009 13:42
Brt
Brak nowych postów [MG Zr 1,4 2004r ] kiedy rozrząd?
miragac Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Wrz 03, 2010 14:03
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink