Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:01 [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Hej! Witam wszystkich Roverowców po świętach! Zbliża się czas powrotów, dlatego zastanawiam się przy jakiej predkości/obrotach nasze rovery najmniej spalają? Większą cześć trasy pokonam autostradą, więc mam możliwość jechać z jaką chcę prędkością, a przynajmniej tak do 140. Nie zamierzam się spieszyć, dlatego mogę pojechać ekonomicznie:) Jakie macie w tym zakresie doświadczenia? Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja wam powiem że mój roverek pali 10l/100km i nie ważne czy jadę 90km/h czy 140km/h już nie raz sprawdzałem różnica czasami jest tylko 0,5l i nie wiem co jest nie tak...
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 20:13 ]
po prostu zatankuje do pełna i nie zrobię więcej niż 500km na baku... na takiej totalnej rezerwie tankuje mi 48l
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Hej! Witam wszystkich Roverowców po świętach! Zbliża się czas powrotów, dlatego zastanawiam się przy jakiej predkości/obrotach nasze rovery najmniej spalają? Większą cześć trasy pokonam autostradą, więc mam możliwość jechać z jaką chcę prędkością, a przynajmniej tak do 140. Nie zamierzam się spieszyć, dlatego mogę pojechać ekonomicznie:) Jakie macie w tym zakresie doświadczenia? Pozdrawiam
Ja wam powiem że mój roverek pali 10l/100km i nie ważne czy jadę 90km/h czy 140km/h już nie raz sprawdzałem różnica czasami jest tylko 0,5l i nie wiem co jest nie tak...
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 20:13 ]
po prostu zatankuje do pełna i nie zrobię więcej niż 500km na baku... na takiej totalnej rezerwie tankuje mi 48l
chyba coś jednak troszkę za dużo chyba że po mieście to ok w moim r214i na trasie na s3 z prędkością 120-130 wychodziło 6,5l
Polecam jechać równo, bez hamowań i przyspieszeń obroty max 3000, prędkości 80-100. Jadąc tak ostatnio w trasie co prawda spaliłem 7,7 LPG na instalacji II gen.
czy dla benzyniaka dobra jest niska zmiana biegów, typu czwórka przy 60-tce, 5 przy 80-ciu, lekko ponad 2000 rpm i zmiana ? czy raczej powinno sie je mocniej kręcić i zmieniać przy 2500-3000,
Dobra, to jedną rzecz już wiem, teraz drugie pytanie co od grzania silnika przed jazdą, rozumiem że na ssaniu będzie ładnie przepalać paliwo, więc ile powinienem poczekać przed jazdą ? aż lekko złapie temperature czy liczy sie to w minutach
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:03 ]
a tak powarznie!dla rowerowców 25 itd odpowiednia predkosc to ekonomiczna jak tu kolega napisał to 90/100kh po wyżej 120 to już nie jazda tym autem na trasie,ostatnio jechałem z niemiec z predkoscia w granicach 140kh po 500km zatrzymałem sie dopiero,efekt? plecy prawie mi odpadły i oguchłem na jakis czas hehe
hehe a 'producent' podaje 5,1/100km spalania przy predkosci 90km/h marzenie moje ostatnio mi wyszlo w trybie mieszanym 8l, ale teraz zalalam pod korek i testuje... staram sie jezdzic na wysokich biegach, nie przekraczac 3000 obrotow nawet na cieplym silniku, zobaczymy ile wyjdzie faktycznie, bo troche mnie to przeraza
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:13 ]
ADI mowi co innego, tomo co innego... to w koncu czekac czy nie czekac? slyszalam, ze powinien sie silnik "przesmarowac", ale czy to nie chodzi tylko o diesle? mi kolega powiedzial tak: "a Ty rano odrazu idziesz biegac?"
thebloody, to byłoby coś A propos jak już jesteśmy przy historiach z typu "nie do wiary", to muszę wspomnieć o moim rekordzie spalania. 21 lpg (na rozregulowanej instalacji IIgen), przy czym norma to 10,5. Pewnego razu w trasie spalił mi 8,5 litra, byłem załamany, myślałem że się zepsuł
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:40 ] thebloody, obie opcje jazdy są poprawne. Jeśli lubisz jeździć ostrzej, to zdecydowanie rozgrzej silnik zanim ruszysz. Jeśli lubisz zrobić pierwsze 2-3 km "na leniwca" to spokojnie możesz ruszać na zimnym
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 45 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 09:48
U mnie spalanie niemal za każdym razem wynosi 7,2 l. przy delikatnym traktowaniu i prędkości nie większej jak 90 km/h.Jeżdzę tylko do pracy 30 km dziennie. Jak jeździłem tylko trasą do wawy to nawet 5.9 l na 100 km mi wychodziło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum