Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Hej koledzy
w moim roverku 75 116KM diesel ostatnio wymieniałem filtr paliwa. Mechanik zamontował mi jakiś mniejszy i węższy, jednak podłączenie (gwinty i otwory na górze) pasowało. W tej chwili widzę, że po ostrzejszej jeździe śmierdzi mi paliwem w aucie.
Problemem pewnie jest ten filtr, ale co z nim? czy jest niedokręcony czy co?
Czy coś się może stać, że jest ten filtr mniejszy niż poprzedni?
I jeszcze jedno pytanie- jaki dokładnie model filtra powinien być do mojego CDT rocznik 2001?
Proszę o pilną pomoc, juro bowiem wyjeżdżam do Włoch i chciałbym ewentualnie usunąć usterkę.
Pozdrawiam
lukaszh
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Paź 09, 2012 21:47, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 04, 2009 11:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Gru 04, 2009 13:50
Filtr paliwa np. DELPHI HDF510, KNECHT 08537763
Co do zapachu ropy, to zobacz czy nie masz luźnych opasek na zaworze pompy paliwa lub na przewodach. Zawór znajduje się w połowie obudowy akumulatora, na dole, prawie pod filtrem.
Tak wygląda:
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 30, 2010 10:34, w całości zmieniany 2 razy
Witam,moze ktos pomoze rozwiazac moj problem...mianowicie,auto palilo normalnie bezproblemowo do pewnego czasu;)wychodze ze sklepu-zaplon a tu zonk!!kreci ale nie chce zapalic..krecilem raz,drugi,trzeci az poczulem zapach ropy.Pod autem zrobila sie spora kałuza,jako ze byla noc zostawilem auto pod sklepem..od razna wziolem sie za rozwiazanie problemu..co sie okazalo ze jest pękniety zaworek na przewodzie paliwowym za filtrem paliwa,w polowie dlugosci miedzy pompą paliwa a filtrem.Znalazlem w sklepie jakis łacznik zeby połaczyc te przewody...poskrecalem wszystko krece i nadal nic!!!!Podejrzewam ze jest to jakis zaworek ktory utrzymuje cisnienie w ukladzie paliwowym,u mnie pewnie sie zapowietrzylo a pozatym bez zaworka zapewne nie odpali!!!???Pompa kolo akumulataora slychac ze tłoczy paliwo,ta w zbiorniku tez słychac...Zaworek z jednego konca jest czarny z drugiego bialy wytloczona nazwa producenta czesci PIERBURG.......wydaje mi sie ze przy braku tej czesci nie ma co liczyc na odpalenie......pytanie gdzie mozna zamowic nowy czy tez mozna wstawic uzywany z allegro.....przepraszam za chaotyczny opis ale pisze na goraco jeszcze wzburzony z powazaniem R75 Grojec
Tak jak myslalem ze bez tego zaworu R nie odpali,od jutra szukam w sklepach badz od "anglikow"a moze przypadkiem ktos z forumowiczow ma tez zawor lub gdzie go mozna zakupic?!z gory dziekuje za pomoc
Możecie mi pomóc wymontować ten filtr? Odkręciłem śrubę na obejmie tego filtra, odpiąłem dwa przewody + wtyczkę. Generalnie filtr się obraca ale nie mogę go wyciągnąć do góry.
Jest ciemno, mam wyciek paliwa spod tego filtra, a za bardzo nie widzę nic co by go trzymało, ręką też nic nie wymacałem. Są tam jakieś wężyki które mogą puszczać czy tylko ten zaworek spustowy do syfu?
Co muszę jeszcze odkręcić? Poluzować? Czy ten czarny plastik ze strzałką muszę zdemontować? Nie mam pomysłu, proszę Was o pomoc
Oczywiście chodzi mi o filtr paliwa znajdujący się przy akumulatorze.
a tak poważnie? co trzyma filtr że nie mogę go wyjąć? filtr jest wsunięty w obejmę którą poluzowałem i tyle widzę o tej porze, ten plastik na gorze filtru obraca się razem z nim a przewody do niego doprowadzone odczepiłem więc powinno wyjść
odłączasz przewody -szybkozłączki- przy filtrze, wyjmujesz do góry, i ten górny plastik gdzie były podłączone "szybkozłączki" odkręcasz z filtra najlepiej na imadle bądź próbuj siłowo
ok, czyli nie kumam dlaczego nie mogę go podnieść :/szybkozłączki odkręcone a obejma luźna, filtr się kręci dookoła ale do góry nie ma ochoty się podnieść
wydawalo mi się że ten czarny element u góry nie trzyma w jakikolwiek sposób filtra i nie blokuje go przed wyjeciem, zakładałem ze wyjmę to jako całość, spróbuję jutro to czarne jednak odkręcić i mam nadzieje ze sie nie mylisz i że wyjdzie
Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: Papowo Biskupie
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 15:03
Właśnie miałem to samo. A mianowicie nie mogłem wyjąć filtra. Pod spodem filtra znajduje sie korek i , bynajmniej u mnie zahaczył sie o blache na dole, Wyjęłem go przechylając troche w bok.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Mam w tej chwili odpięta pompę przy akumulatorze oraz zdemontowany filtr paliwa. Po przekręceniu kluczyka pojawia mi się paliwo w punkcie A, ale co gorsza pojawia się tez w punkcie B (znacznie mniej niz przy A)
Czy to oznacza uszkodzony zaworek? Czy w punkcie B przy sprawny zaworku nie powinna się ani kropla pojawić na pracującej pompie w baku?
[ Dodano: Sro Paź 10, 2012 10:53 ]
Wyciągnąłem ten zaworek i pod kompresorem na niewielkim ciśnieniu przepuszcza zarówno w jedna jak i druga stronę - zmniejsza ciśnienie powietrza, ale tez puszcza w obu kierunkach - czy tak powinno byc?
[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 09:06 ]
zaworek rozebralem naprawilem i teraz puszcza tylko w 1 kierunku i auto duzo szybciej odpala
Wysłany: Czw Gru 10, 2015 20:31 problem z odpaleniem
Witam wszystkich
mam problem z odpaleniem 75 cdt jak temperatura spadnie poniżej zera
wymieniłem swiece zarowe przekaźnik świec akumulator a on nadal ma
problem z odpaleniem przyjdzie temperatura powyżej 5 stopni na plus
odpala bez problemu , dla wiadomości jak podgrzeje suszarką pomiędzy filtrem paliwa a pompą tą koło aku to odpali ??
z innej beczki jak długo wytrzymuje pompa wody ?
przy obrotach 1600 do 2000 słychac szszszszszszszszsz i powyzej znika jest to możliwe ze łożysko na pompie padło ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum