Wysłany: Pon Sty 02, 2012 23:23 [R416] 1. Urwany przewód 2. problem z odpalaniem.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam. Z góry przepraszam, że będę się wyrażał niefachowo, ale jeśli chodzi o znajomość samochodów na razie jestem laikiem.
Otóż mój problem polega na tym, że urwał mi się przewód powietrza łączący silnik z nieznanym mi elementem (po godzinach spędzonych we wszelkiego rodzaju wyszukiwarkach doszedłem do wniosku, że to może być filtr węglowy). Załączam fotografie silnika (nie mojego), na której krzyżykiem zaznaczyłem miejsce w którym przewód się zerwał i kółkiem element, który chciałbym poznać.
[/URL]
Przewód ten był dużo wcześniej naderwany lekko, ale niestety zlekceważyłem ten problem.
Teraz zauważyłem, że całkowicie jest urwany gdy samochód mnie zawiódł. otóż w sylwestra gdy zawoziłem siostrę na autobus, bo zgaszeniu silnika w mieście i kilkunastominutowym oczekiwaniu na robiącą zakupy matkę nie mogłem odpalić silnika. Samochód kompletnie nie reagował. przekręcałem kluczyk i cisza. wszystkie kontrolki się świeciły. przy przekręcaniu kluczyka nie migały, a jedynie zapalała się na chwilę lampka ABS. rozpaczliwie próbując znaleźć problem zauważyłem ten kabel. może mieć on jakiś związek? samochód udało mi się odpalić z popychu (od razu załapał).
hmm... co więcej. zauważyłem także ze silnik zasysa z tego przewodu powietrze, a także to że gdy go docisnę samochód zaczyna wolniej pracować. więc zaświeciła mi się lampka w głowie, że pewnie przez to samochód więcej spala. jutro zadzwonię do mechanika, ale chciałbym się wcześniej dowiedzieć na czym stoję, jakie zagrożenia niesie ta usterka i czy ma ona związek z tym odpalaniem silnika? czy raczej zapalanie to wina stacyjki? dziś z ciekawości zapalałem samochód i prawie zawsze zapalał choć był moment, ze znów odpowiadała mi tylko cisza.
jeszcze tysiące pytań kłębi mi się w głowie, ale i tak już tu strasznie namąciłem. mam nadzieję ze ktoś mnie zrozumie.
poza tym jestem strasznie głodny wiedzy, bo na prawdę wstyd mi, że tak mało wiem o moim samochodzie.
serdecznie pozdrawiam i czekam na odpowiedzi życzliwych osób.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 23:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ten element to filtr oparow paliwa a silnik dostaje lewe powietrze za przepustnica a kiedy dojscie zatykasz to normalnie zaczyna wolniej pracowac (dusi się).
Mógłby mi ktoś powiedzieć coś więcej na temat mojego problemu? czy mogę np z takim urwanym przewodem bez obaw pojechać 15km do mechanika? czy istnieje prawdopodobieństwo, że poważnie uszkodzę przez to samochód?
mozesz jechac smialo. a rozrusznik Ci chodzi? pompe paliwa slychac? jezeli wezyk pekl w tamtym miejscu to i tak jest to ujscie z filtru wiec nie ma co sie bac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum