A to nie jest to samo? Tam gdzie nie ma klimy ztcp jest koło przykręcone do bloku zastępujące sprężarkę klimy i pasek idzie w ten sam sposób. Przynajmniej w w MG ZR i w R25 z Dieslami
Tomi_114, Żeby kolega nie był z irytowany ze nagle więcej rolek jest W sumie to wystarczy popatrzeć na rolki i wiadomo jak to ma lecieć. Trzeba sobie wyobrazić jak się to kreci.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Tomi_114, Żeby kolega nie był z irytowany ze nagle więcej rolek jest W sumie to wystarczy popatrzeć na rolki i wiadomo jak to ma lecieć. Trzeba sobie wyobrazić jak się to kreci.
No mi tez się wydaje ze nie da się inaczej założyć
Pasek do wersji z klimą PQS101850 (6PK1463) wersja bez klimy PQS101030 (6PK1183). Różnica w długości paska to prawie 30 cm. długości...
I tu teoria mija się z praktyką
W Roverach 25 bez klimy (tylko w IDT) w miejsce sprężarki klimatyzacji zamontowane jest koło pasowe na wysięgniku przymocowanym do bloku silnika. Tym samym układ położenia paska jest dokładnie taki sam. Pewnie bym sie nie kłócił gdybym w sobotę nie wymieniał paska właśnie w R25 bez klimy 2.0 IDT (2001r).
Spotkałem się z tym rozwiązaniem również w R400 i w R45.
Z chęcią zobaczę jak 30cm krótszy pasek montowany jest na taki sam układ kół pasowych.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 189 Skąd: Chrzanów
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 06:51
nie da sie zaloyc tego krotszego bo juz sprawdzalem...nawet jak sciagniesz to dodatkowo kolo....chyba zeby zlozyc jakies mniejsze,duzo mniejsze to moe by jakos poszlo...
Wystarczy spojrzeć na schemat, który zamieścił Remigiusz. Gdyby nie było dolnego koła to w jaki sposób miałby być puszczony pasek?
W silnikach benzynowych bez klimy alternator jest "na dole" silnika dlatego też układ jest inny a w Dieslach nie spotkałem sie z takim rozwiązaniem. Alternator zawsze montowany był "na górze" a na dole występowała sprężarka lub koło pasowe.
Co do katalogów to wiem dobrze że BOSCH, Contitech, Dayco, Goodyear podają dwa wymiary paska dla pojazdów z klimatyzacją i bez. Niestety pasek 1185mm nie pasuje do tych samochodów.
Z tymi paskami to są rożne akcje w L-serii Najlepiej jest wyciągnąć stary go przeciąć i zmierzyć długość. Druga sprawa to taka ze na napinaczu jest wskaźnik czy dobrze jest napięty czy nie.
Ja miałem w 220 ze miałem dokładana klimę i ten pasek byl za krotki i mi rozwaliło w końcu łożysko na rolce napinacza Potem z jakiegoś Opla sobie dobrałem taka długość żeby było go łatwo zamontować i żeby napinał dokładnie na ustalonej granicy.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum