Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam, jak w temacie na zimnym silniku jakieś dziwne stukanie. Ja osobiście nie zauważyłem, ale mój mechanik już tak. Teraz się okazuje, że na ciepłym też troszeczkę słychać. Co to może być?! 2 sprawa to spalanie. Pali ok 10 L gazu w jezdzie mieszanej. W samej trasie ok 9 w mieście ok 11. Jazda w trasie przy ok 100 km/h. termostat w porządku. Filtr powietrza również ok. Mozecie coś poradzić w tych 2 sprawach.
3 sprawa. Ma znaczenie czy napinacz będzie automatyczny bądź ręczny?! Czy musi byc jak w poprzedniej wersji?!
Ps. Przyznaje ze jestem Lalikiem w tych tematach i prosiłbym o "chłopskie" wytłumaczenie. dziękuje
Ostatnio zmieniony przez lesio86 Nie Sty 15, 2012 13:54, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 14:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
musisz sprawdzić jaką masz rolkę napinacza [ściągnij obudowę]. są dwa rodzaje; stara jest cała metalowa łącznie z kółkiem , nowa ma plastikowe kółko. na 99% że masz stary typ. czyli krótszy pasek ,metalowy napinacz. jesli cos lekko sobie puka to niech puka. nikt nie będzie rozbierał całego silnika i patrzył co to może być. duze prawdopodobieństwo że to hydropopychacz a to przecież niegroźne i można powiedzieć że ten typ tak ma.
stary typ http://allegro.pl/rozrzad...2042390450.html
nowy typ http://allegro.pl/land-ro...2051168164.html
patrz na napinacz
Kolego nie wiem dokładnie. Mechanik powiedział mi żebym wymienił regulatory zaworów i wtedy będzie dobrze. Pytanie do Was czy to jest faktycznie przyczyna stukania i czy nie chce mnie naciągnąć na dodatkowe koszty?!
na twoim miejscu nic bym nie ruszał. no chyba że chodzi bardzo głośno. wymiana może pomóc ale nie musi. przyczyn hałasu może być kilka. zbyt słabe ciśnienie oleju lub podtarte wałki co się rzadko zdarza. jeśli zdecydujesz się na wymianę popychaczy to musi to zrobić ktoś kto jest dokładny i najlepiej robił takie rzeczy. jeśli zrobi to po partacku i złoży wszystko na odpierdziel, stukanie może być jeszcze większe po tym remoncie.
Do polofix: Po wymianie popychaczy stukanie jest GŁOŚNIEJSZE. Mechanik mówi mi teraz, że jest za słabe ciśnienie oleju. Wspomina o przepłukaniu magistrali lub wymianie pompy oleju. ( 2 raz chyba ta sama robocizna?!) Żeby nie prowadzić dwóch odrębnych tematów proszę o wypowiadanie się pod tym linkiem: http://forum.roverki.eu/v...p=723452#723452
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum