Wysłany: Nie Sty 08, 2012 02:27 [R25] nie równa praca silnika na zimnym
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam
po odpaleniu auto chodzi równo przez około 1-2minuty potem zaczyna spadać z obrotów, silnik przygasa, pompa paliwa zaczyna głośniej chodzić, można wdusić gaz i trzymać na np 2,5 tys obrotów to po chwili obroty zaczynają spadać w tym momencie nawet wduszenie gazu w podłogę nic nie daje, trzeba puścić gaz i znowu wdusić żeby wszedł na obroty z tym ze znowu po chwili zaczynają spadać obroty, i tak aż do rozgrzania silnika, Co może być powodem?
sprawdziłem: świece, przewody, silnik krokowy, wtryski
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 02:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 09:16
Zainteresowałbym się na wstępie regulacyjną sondą lambda - być może nie działa obwód grzałki i w początkowej fazie pokazuje głupoty. Do sprawdzenia być może też czujnik położenia przepustnicy.
Ja mam podobny problem i komputer nic nie pokazał, elektronik stwierdził że to sonda lambda. koszt 400 zł i się zastanawiam nad zamiennikiem a jak sie okaże że to nie to
Zwykły komputer powinien jak coś wykryć, że sonda źle pracuje.
Ja bym na razie poczekał z tą wymianą i sprawdził czujnik temperatury.
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
Awanture zrobiłam straszna , nawet mi pan powiedzał jak jestem taka mądra to dlaczego nie naprawiłam sobie sama auta.Samochód pobierał prad akumulator sam sięrozładowywał , wymienił mi prawie całą instalacje ale samochód nadal szarpie
Sonde lambda mierzy się albo oscyloskopem,albo przez komputer i diagnostykę silnika lub możliwe jest mierzenie multimetrem,ale b. wysokiej klasy, lub multimetrem analogowym. Dlaczego? Bo bardzo duże są wahania napięcia na sondzie i multimetr może tego nie wychwycić
jagoda6708 napisał/a:
Samochód pobierał prad akumulator sam sięrozładowywał , wymienił mi prawie całą instalacje ale samochód nadal szarpie
Ładnie Cie naciągnął, bo zazwyczaj to wiązka w tylnej klapie może powodować,że będzie prąd pobierał. Przy włączonym alarmie rover mój pobiera 0,01 A
Kup sobie mulimetr nawet zwykły z 10 zł- 20 zł
http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm tutaj masz podane wartości jakie czujniki mają
sprawdż czujnik temp. silnika od ECU i temp. powietrza w kolektorze dolotowym (zielony czyjnik)
spr. kopułkę i palec rozdzielacza
Szarpie jak zimny ?
Zabraklo mi kasy na nowa sonde to kupiłam uzywana na allegro i samochód nadal szarpał pojechałam do niego i sprawdził niby ta sonde,że jest nie dobra.Sprawdzał w ten sposób, że ja prowadziłam samochód , on podłączył komputer i kazał mi rozpędzić na dwojce auto i wcisnąć sprzęgło i komputer pokazywał ,że niewłaściwa dawka paliwa.Stwierdził ,że tasonda jest gorsza od mojej i kupiłam nowa boscha i wczoraj kolega mi założył i nadal szarpie
[ Dodano: Nie Lut 05, 2012 18:59 ]
Szarpie na zimnym silniku, jak dałam go na bagienną warsztat polecany na forum to komputer nic nie pokazał
[ Dodano: Nie Lut 05, 2012 19:13 ]
zdjęcia tego co robił
tak,ale żeby sonda dobrze działała to
a) musi być rozgrzana
b) na wolnych obrotach też może ją sprawdzić
jak ja u siebie sprawdzałem sondę to podłączyłem auto pod KTS Bosch
i ładnie na wykresie była pokazana praca sondy lambda
czyli od 0.2-0.9 V /\/\/\/\/\/\ tka prawie wykres wygląda,gdyż sonda odczytuje,że za duża dawka to obniża,później odczytuje,że za niska i podnosi dawkę i tak ciągle
Jak pisałem sprawdź kopułkę, palec, świece w jakim stanie ?
płyn chłodzący ubywa? jeżeli tak to uszczelka kolektora ssącego do wymiany- mam to samo i rano nie ma mocy i lekko autem szarpie, jutro bede uszczelkę wymieniał ot napisze czy pomogło
Bierzesz miernik jak masz w czujniku 2 blaszki tak jak sa na zdjęciach to przykładasz do nich przewody od miernika. Wcześniej ustawiając odpowiednią podziałkę na mierniku
Wszystkie czynności robisz na zgaszonym silniku. Najpierw na zimnym później jak lekko rozgrzany,a następnie jak jest rozgrzany już. Nie odpalaj auta jak będzie odłączona wtyczka od czujnika, gdyż komputer zapamięta błąd
[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 18:32 ]
jeszcze teraz pomyślałem,że może być uszkodzony przewód od podciśnienia
on wychodzi z komputera idzie do takiego małego czarnego pudełeczka,a później z pudełeczka idzie do kolektora zobacz czy gdzieś nie jest pęknięty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum