Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2004
Witam,
po umyciu auta i pozostawieniu go na parkingu na noc, rano zastałem otwartą całą szybę kierowcy, a pasażera otwarta na wysokość 10 cm. Myślałem, że to mój błąd, niedopatrzenie.
Następnego dnia, po nocy zrobiło się to samo. Jednak tym razem byłem pewien, że to nie moja wina. Dojechałem do miejsca celu. Pozostawiłem samochód o 11:00 zamknięty z pilota. O 13:30 szyby zjechały do dołu. Tym razem obie. Auto się samo otworzyło. Wszystkie zamki.
Zszedłem do auta. Zamknąłem szyby i wyjąłem bezpiecznik od podnośników szyb.
Zamknąłem drzwi. Nacisnąłem zamknij z pilota i ... poszły zamki w dół, ale natychmiast wróciły na górę.
Zacząłem sprawdzać grodzie, jednak są drożne i wody nie ma. Jest wilgotno na dnie, ale nie ma dramatu. W kabinie też nie ma wody. Są wilgotne dywaniki bo napadał na nie śnieg.
Macając ręką bcu i puszkę bezpieczników nie znalazłem śladów wody/wilgoci.
Zamek mam od anglika. Więc nie działa otwieranie ręczne.
Póki co musiałem odłączyć akumulator, bo zaczął do mnie gadać przez pikanie.
Pikanie to dźwięk taki, jak przy zamykaniu auta przy otwartych drzwiach.
Sprawdziłem jednak czujniki. Światełko gaśnie. Każde inne otwarte drzwi komputer sygnalizuje na wyświetlaczu.
Proszę o wsparcie nasze mądre głowy
Wiem, że temat o zamkach był poruszany nie raz, ale zwykle dotyczył padnięcia zamka lub podmiany z europy na angielski. Jestem jednak pewien, że gdzieś ktoś pisał o podobnym problemie, jednak nie mogę tego odszukać
Czy to problem wiązki, zalania BCU, korozji w puszce, czy może samego zamka ?
Liczę też na to, że większość napraw uda się zrobić na spocie.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
zamykanie kluczykiem tez mi nie działa, ale miałem problem z zamykaniem auta z pilota, drzwi pozamykane, na desce żadnej kontrolki, chcąc zamknąć z pilota było pikniecie i nic z tego. Pomogła wymiana akumulatora na nowy.
Aku jest sprawny. Daje napięcie poprawne, rozruch jest bezproblemowy.
Jak odłączę aku na 1h to wszystko wraca do normy.
Ale jak przejade 5-10km to zaczyna się z powrotem masakra.
Auto zachowuje się tak, jakby cały czas ktoś je próbował otworzyć.
Pik, Pik. Pik. Pik... nie równomiernie. Jak tylko zamknę auto, od razu podnosi rygle.
Podczas jazdy jest podobnie. Nie ma pikania, ale zapala się światło w kabinie i słychać przekaźnik jak cyka. Problem jest o tyle kiepski, że jak dojadę na spota, to mogę nie uzyskać tego efektu i nic nie sprawdzę. Po czym w domu będzie masakra... i nawet nie wiem, że on tak piszczy i się sam demoluje.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na warszawskim spocie, bez udziału urlopującego Mariusz418 udało się zdiagnozować, że:
- po wyjęciu bezpiecznika F14 - odpowiedzialnego za zamki centralne, siłowniki przestały działać, ale pikanie i mruganie kierunkami dokuczało
- po odłączeniu wtyczki od zamka (siłownika) w drzwiach kierowcy problem ustał. Długo się stan utrzymywał, więc podpiąłem i znowu zwariował. Potem powtórzyłem proces, odpięcia, poskładałem samochód i podłączyłem znowu. Do teraz, nie było problemu. Ale mimo wszystko zapobiegawczo odłączyłem siłownik na noc. Jutro zakupie zamek chyba, bo szkoda mi nerwów na te powtórki i sąsiadów przede wszystkim
Ale jakby to nie było to, to będę pisać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tylko, że tam występuje wilgoć, która jego bezpośrednio nie dotyczy. Obudowa kompa jest cała, czysta, nie posiada śladów po stojącej wodzie. Staram się te odpływy regularnie oczyszczać, jak tylko pojawiam się na jakimś podnośniku. Poza tym wszystkie inne elementy są sprawne tylko problem z zamkiem. W/g wskazówek niektórych szukałem problemu w module komfortu i puszcze bezpieczników. Ale obydwa są czyste, bez zawilgoceń, bez śniedzi na stykach. Zdezorientowany byłem tylko nieco faktem, że po odebraniu prądu siłownikowi, nadal występował problem. Zginął dopiero jak odpiąłem wtyczkę fizycznie od siłownika. Na wtyczce wody nie było, ale być może gdzieś się ona dostała do tego zamka, albo coś się zawiesiło. Zastanawiam się jeszcze nad wiązkami. O ile w samym aucie nie miało się gdzie przetrzeć i zgnić, to może w przegubie drzwi. Wiem, że jest jakiś problem z modułem srs tym, który leży sobie pod dywanem przy lewym słupku. On nie odpowiada i kontrolka SRS. Myślałem, że to przez wodę, która jakiś czas temu zbierała się tam. Być może któraś wiązka też podgniła i problem wariacji jest. Póki co jednak sprawa rozwiązana.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pon Sty 16, 2012 22:16
Wczoraj w nocy po wcześniejszym myciu auta miałem również problem z zamknięciem samochodu pilotem. Ciągle wykazywał otwarte drzwi. Odmrażaczem do zamków potraktowałem rygle zamków drzwi (nie mylić z dziurką do klucza) potem powtórzyłem zabieg WD40. Na noc zamknąłem samochód bez kluczyka, przez wciśnięcie guziczków blokady w drzwiach (nie ten elektryczny) od str kierowcy, następnie wyszedłem str pasażera i je zatrzasnąłem. Dziś rano wszystko wróciło do normy i jest OK. Odmrażacz i WD40 zrobiły swoje.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
mocu, a masz sygnalizacje wizualną na wyświetlaczy, które drzwi bądź maski były otwarte?
To jednak problem czujnika zamknięcia. U mnie nastąpiło jakieś zwarcie na zamku i zachowywał się tak, jakbyś kluczyk w zamku przekręcił max. w lewo i trzymał cały czas.
SeniorA napisał/a:
MaReK, sprawdź w poz.14 OBC, jakie są wyświetlane błędy , czy może doszedł jakiś nowy.
Pewnie doszło kilka nowych, bo odłączając BCU sprawdzałem po kolei co się dzieje jak podłączam osobno poszczególne wtyczki. Ale sprawdzę.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Od dwóch dni jest spokój. Niestety niespecjalnie coś zrobiłem. Wyjąłem dwa razy wtyczkę i problem ustąpił. Nie wiem też jak się mogła taka usterka przytrafić. się też jaki wpływa miała myjnia ręczna na to zdarzenie. Generalnie stało się to w nocy, przed którą pojechałem umyć auto.
Kupiłem za parę złotych zamek od anglika, w razie gdyby temu znowu odbiło.
Nie mam tylko miejsca suchego na razie, żeby to wymienić. Są tacy co wymieniają zamek bez wyjęcia mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby. Mnie się to nie udało, a nie chcę nic połamać. Zastanawiam
A co do funkcji domykania szyb... tak mam ją włączoną. Chyba wyłączę, bo nie używam kluczyka siłą rzeczy, a ten bajer mi jakoś nie potrzebny. Wolałbym otwieranie klapy bagażnika z pilota
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Są tacy co wymieniają zamek bez wyjęcia mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby
idzie to zrobić, tylko trzeba mieć zwinne rączki i poluzować tylko 2 śruby od prowadnicy szyby, fakt że ciężko, ale wykonalne, najgorsze to potem włożyć ten pręcik między zamkiem a miejscem na kluczyk, ale u mnie to nie działa więc się nie bawiłem
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 18:44
Mi na wyświetlaczu pokazywało tylko, że drzwi są otwarte, bez wyszczególnienia które. Po chwili włączyła się lampka oświetlenia kabiny. Rok temu, w zimie miałem podobnie i również zastosowałem odmrażacz i WD40.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Witam,mam nietypowa sprawę dziś zobaczyłem rano jak jechałem do pracy na kom pokazało mi ze są drzwi nie zamknięte,podjechałem do pracy sprawdziłem drzwi zgasiłem odpaliłem i bylo ok,jak wracałem do domu to samo ale już nie zgasło i nie mogłem zamknąć r75 jaki może być powód??
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum