Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] szarpanie podczas zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] szarpanie podczas zmiany biegów
Autor Wiadomość
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

  Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:41   [R400] szarpanie podczas zmiany biegów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam.

od niedawna mam taki problem, że podczas zmiany biegów szarpie mi silnikiem, nieraz jak się za mało doda gazu to samochód zgaśnie. przejrzałem forum w poszukiwaniu podobnych tematów i znalazłem kilka, ale one dotyczyły R600 i R420 i tam były problemy odnośnie poduszek. może ktoś z was miał podobny problem.z a wszelkie porady dziękuje :smile:

pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:45   

Raczej to nie będzie wina poduszek.
Na początek przeczyść sobie silniczek krokowy. :wink:
http://www.roverki.pl/tec...-krokowego.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 18:11   

już był czyszczony z 3 miesiące temu

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 18:11 ]
ale nie zaszkodzi go po raz kolejny przeczyścić
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 19:43   

Dzieje się tak tylko na LPG?
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 14, 2012 19:43   

i na LPG i na benzynie

[ Dodano: Sob Sty 14, 2012 19:43 ]
czyszczenie krokowca nie pomogło. jakieś inne pomysły??
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 11:50   

No to teraz zobacz w jakim stanie są świece, przewody, kopułka, palec. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 17:50   

wszystko nowe, wymieniane w przeciągu pół roku - roku
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 12:08   

Witaj
Odłącz czujnik wtyczkę od pochłaniacza oparów taka czarna owalna skrzynka za aku po prawej stronie jak staniesz przed autem na górze jest wtyczka odłącz ją i zobacz jak auto sie zachowuje i daj znać czy pomogło
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 12:16   

Mi trzęsło silnikiem przy ruszaniu i była to wina zużytego sprzęgła.
Może to jakiś ekstremalny przypadek tego zjawiska.
I jeszcze cewka mi przychodzi do głowy.
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 17:36   

kamilos2521 napisał/a:
Odłącz czujnik wtyczkę od pochłaniacza oparów taka czarna owalna skrzynka za aku po prawej stronie jak staniesz przed autem na górze jest wtyczka odłącz ją i zobacz jak auto sie zachowuje i daj znać czy pomogło

Napisz Kolego, jeśli możesz, co ma wspólnego z szarpaniem pochłaniacz oparów i jego stan podłączony oraz odłączony, jak powinien zachowywać się silnik przy wadliwym (przepełnionym) działaniu pochłaniacza podłączonego, lub przy prawidłowym działaniu, czy też przy przepełnionym i odłączonym. Co się powinno dziać i z jakiego powodu ?
Ciekawi mnie ten temat i nie jest to żadna prowokacja. Ewentualne Twoje wnioski chciałbym porównać z moimi obserwacjami pracy silnika.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 23, 2012 14:25   

Witam
Miałem podobny problem silnik mi przerywał przy zmianie biegów oraz na postoju, podczas jazdy czy byl zimny czy ciepły wymieniłem dużo części i wiele sprawdziłem dobrze pewien mechanik odłączył czujnik od pochłaniacza oparów i problem znikł a było to jakieś 7 miesięcy temu i auto chodzi super więc warto odpiąć i zobaczyć czy będzie poprawa

Mechanik twierdził żę tam jest jakiś elektromagnes i że on coś szwankuje albo jakiś filtr w środku i tyle
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Sty 23, 2012 22:27   

kamilos2521 napisał/a:
Mechanik twierdził żę tam jest jakiś elektromagnes i że on coś szwankuje albo jakiś filtr w środku i tyle

Nic więcej nie zdradził ?? żadnych szczegółów i swoich spostrzeżeń ?? Skąd posiada taką wiedzę?, może na przykładzie jakiegoś R, którego podobna dolegliwość męczyła... ? Masz jeszcze kontakt z tym Mechaniorem? Jeśli tak, to zapytaj co dokładnie miał na myśli, dalej mnie to zastanawia, bo ja w inny sposób uporałem się z takimi samymi objawami pracy silnika.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 09:35   

witam
Więc on wpadł na takich pomysł bo jakiś czas temu miał inny model auta z takimi objawami i metodą prób i błędów sam doszedł do tego i w moim też się sprawdziło

Powiedział tak że ten elektromagnes się wyrabia z czasem chodzi góra dół cały czas i czasami się nie domyka co może powodować szarpanie silnikiem brak mocy itp zwłaszcza jak temperatura pod maską robi się większa

oraz filtr tam jakiś idzie mały ponoć i on może być już zatkany syfem ale jak samo odpięcie wtyczki pomogło to znaczy że elektromagnes jest do wyrzucenia ale go ciężko dostać luzem więc by trzeba było kupić nowy pochłaniacz oparów ale nie warto jak odłączy się czujnik elektromagnes idzie w pozycje otwartą i jest przepływ i silnik chodzi dobrze

Minusy tego jeden nie podchodzić z fajką do silnika po dłuższej jeździe autem reszta ok moc spalanie itp

tyle mi powiedział przed chwilą że opary powodowały zlą pracę silnika

Po mojej naprawie pomogłem tym 3 osobom więc coś tam siedzi że kolejne auta psują się z tego powodu

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Sty 24, 2012 09:35 ]
A ty w jaki sposób uporałeś się z podobnymi objawami jestem ciekawy???????
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 16:59   

w moim przypadku jest to chyba wina skrzyni (kiedyś mi ktoś powiedział że za duże są wahnięcia na jakimś kole w skrzyni biegów - nie wiem jak to nazwać) albo pedała sprzęgła (mam strasznie wysoko ten pedał i czuje luz, jak dłużej przytrzymam sprzęgło w górze to jakby lżej szarpnęło) ale nie zaszkodzi tego czujnika odłączyć o którym wspomina kolega @kamilos2521

sprawdzę po pracy jak to z tym czujnikiem wyjdzie

[ Dodano: Wto Sty 24, 2012 16:59 ]
jednak to nie ten czujnik, nadal szarpie
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Wto Sty 24, 2012 18:16   

kamilos2521 napisał/a:
Więc on wpadł na takich pomysł bo jakiś czas temu miał inny model auta z takimi objawami i metodą prób i błędów sam doszedł do tego i w moim też się sprawdziło

Jeszcze jedno moje pytanie i ja odpowiem jak u mnie było...., czy nie szarpie teraz jednocześnie na Pb i LPG ? Bo pochłaniacz oparów został stworzony z myślą o Pb, LPG pojawiło się dużo później niż konstrukcja 416Si(16k4f), w przypadku spalania LPG, raczej nie występuje efekt oparów paliwa, choćby ze względu na jego stan lotny w kolektorze dolotowym a nie ciekłym jak w przypadku Pb, generalnie, jeśli cała instalacja LPG jest sprawna to powinno być spalone całe paliwo LPG bez oparów...., i stąd moje pytanie. Czy może to chodzi o zapamiętane wartości przez ECU dla Pb(który ma odczyt z czujnika pochłaniacza oparów), które są jednakowo traktowane dla LPG i nie chodzi tu o rodzaj paliwa, tylko pochłaniacz i ECU zachowuje się tak jakby cały czas silnik był zasilany Pb.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 14:10   

Możliwe że jest tak jak ty mówisz ale mechanik co mi mówił że przez ten pochłaniacz zmieniała się mieszanka PB z sekwencja bierze wartości z PB dlatego na gazie też mi przerywało tak samo jak na PB w tych samych momentach nawet mogę powiedzieć ....
a teraz jest ok na lpg jak i na PB możliwe że coś z ecu było przez ten czujnik nie tak do końca nie jestem w stanie Ci na to odpowiedzieć

A co było u ciebie???
Jak to zrobiłeś
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
dorkanred 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Sty 26, 2012 23:26   

A ja, będąc już u skraju sił, męcząc się z szarpaniem, wymieniając już wszystko co można, wpadłem na pomysł, że może należy wyczyścić to czarne owalne ustrojstwo, które ma dostęp do silnika...., (chyba mój błąd). Pomyślałem, że powinno udać się to rozebrać...., udało się, o ile to, co z nim zrobiłem (pochłaniaczem), można nazwać rozbiórką :) . Niestety nie udało się już tego gów...na złożyć, bo raczej trudno było go posklejać :D i teraz jeżdżę bez pochłaniacza i bez szarpania :D
Czasem szarpanie się zdarzy, ale to już obecnie tylko oznaka zużytych filtrów LPG.
Generalnie, co do zasady, w ten sam sposób wyeliminowaliśmy szarpanie(Ty w bardziej cywilizowany sposób), tylko mnie nadal zastanawia fakt, co ma wspólnego pochłaniacz z szarpaniem jednocześnie na Pb i LPG.
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 27, 2012 14:33   

Witam
Aha czyli rozwiązałeś temat przerywania w ten sam sposób czyli odłączenie pochłaniacza(zniszczenie) ale jest ok...

Właśnie nie wiem i mechanik zbytnio sam do końca nie wie nie jest w stanie w racjonalny sposób tego wytłumaczyć tylko mówi tak jak pisałem w postach wyżej...

ale co ma pochłaniacz oparów do pracy silnika?????
Co ma pochłaniacz oparów do pracy na LPG jak to jest osobny system ?? ??
co on ma wspólnego nie wiem....

Ale już 3 osoby z forum miały to samo i po odpięciu czujnika ich auta jeżdżą do tej pory więc coś siada w nim tak że silnik źle pracuje ale co to do końca sam nie wiem

Pozdrawiam
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 12:48   

autko ląduje za tydzień u mechanika, wymieni olej w skrzyni, sprawdzi sprzęgło, skrzynie i poduszki

dam znać co i jak.

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 12:48 ]
poszła poduszka pod skrzynią i pod silnikiem, także to jest powodem szarpania silnikiem podczas zmiany biegów. ale przy okazji wymieniłem olej w skrzyni.

dzięki za wszystkie porady.

temat do zamknięcia.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Skoki obrotów podczas zmiany biegów, osłabiony silnik
Darek1974 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 26, 2010 17:22
slax
Brak nowych postów [R400] Sprzęgło - na początku szarpanie podczas ruszania -
paul_d Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Paź 24, 2014 08:57
paul_d
Brak nowych postów [R400]Szarpanie podczas ruszania bardzo prosze o pomoc
pablo773 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Wto Lis 15, 2011 22:19
klaymen
Brak nowych postów [R400] Cięgno zmiany biegów
gpredki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Lis 21, 2008 20:23
gpredki
Brak nowych postów [R400] Drgająca dźwignia zmiany biegów
Kysior Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Maj 16, 2007 14:46
tomke



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink