Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600SDi] nie mogę ustawić zapłonu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600SDi] nie mogę ustawić zapłonu
Autor Wiadomość
titof 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Biała



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:35   [R600SDi] nie mogę ustawić zapłonu
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

witam, podczas jazdy zapaliła się kontrolka chek. Po podłączeniu pod kompa okazało się ze przestawiony jest zapłon. Wykres na komputerze pokazał że jest za wczesny o 20, gdy opóźniłem go do 9 auto przestało zapalać. Problem tkwi w tym ze nie można go ustawić. Paski i kliny są ok. Czy mogło się zepsuć coś w pompie wtryskowej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 17:45   

W dieslu nie ma zapłonu tylko kąt wtrysku.
Polecam przeczytać: kąt wtrysku
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:40   Re: [R600SDi] nie mogę ustawić zapłonu

titof napisał/a:
Problem tkwi w tym ze nie można go ustawić.


nie bardzo to rozumiem? jak to nie można? odkręcasz obudowę rozrządu (za filtrem powietrza) luzujesz 4 śruby na kole głównym, tak masz zakres, możesz koło przesunąć w przód i w tył, zmieniasz kąt - dokręcasz trochę, odpalasz - sprawdzasz na kompie ile jest, zmieniasz, sprawdzasz, zmieniasz i masz pięknie ustawione.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:56   

titof napisał/a:
kliny są ok

tam nie ma klinow. moze masz niedokrecone kolo pasowe na pompie? ale wtedy by nie chcial odpalic - predzej poluzowane moze byc na fasolkach, o ktorych pisze wyzej kruszan
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 11:17   

a i jeszcze jedno, jak masz kąt -20 to samo kręcenie kołem nie pomoże, bo tam będzie za mały zakres, musisz przesunąć 2 ząbki na pasku, bo 1 ząbek to mniej więcej 10 stopni.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 17:06   

Powinno być tak, że po stronie rozrządu znak na kole wałka powinien się zgadzać ze znakiem na obudowie i wtedy sworzeń ["specjalna blokada" czyt. wiertło] przechodząc przez otwór w kole pompy wtryskowej powinien wejść w otwór w płycie mocującej ją do silnika, wtedy na fasolkach powinieneś ustawić otwory na ich środku i dopiero masz punkt wyjścia do ustawiania kąta wtrysku.
 
 
titof 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Biała



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 23:03   

Panowie, to wszystko co piszecie to wiem i już jest sprawdzone kąt ustawiany na fasolkach milimetr po milimetrze, i nie można znaleźć odpowiedniego momentu wtrysku. Patrzyłem już parę razy i gdy zapłon jest za wczesny, słychać wtedy spalanie stukowe (silnik grechocze). Jak opóźniam zapłon o milimetr na fasolkach to silnik przestaje odpalać. Zastanawia mnie jedna rzecz czy w pompie wtryskowej gdy zimny jest silnik przestawia się kąt wtrysku na wcześniejszy czy tylko zwiększa się dawka paliwa?
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 10:03   

titof napisał/a:
Panowie, to wszystko co piszecie to wiem i już jest sprawdzone kąt ustawiany na fasolkach milimetr po milimetrze, i nie można znaleźć odpowiedniego momentu wtrysku. Patrzyłem już parę razy i gdy zapłon jest za wczesny, słychać wtedy spalanie stukowe (silnik grechocze). Jak opóźniam zapłon o milimetr na fasolkach to silnik przestaje odpalać. Zastanawia mnie jedna rzecz czy w pompie wtryskowej gdy zimny jest silnik przestawia się kąt wtrysku na wcześniejszy czy tylko zwiększa się dawka paliwa?


zmienia się dawka, kąt jest stały - zmienia się dopiero po dodawaniu lub odejmowaniu gazu, i trochę jak się silnik nagrzeje, dziwi mnie trochę to co piszesz bo sam walczę z odpowiednim ustawieniem dawki paliwa i kąta, zmieniałem to już z 10 razy, i jak miałem kąt -5 czy +15 to wiadomo, kulał, dymił itd, ale odpalał, dopiero bardzo duże odskoczenie od tych około 2-4 powodowało, że nie chciał odpalić. Więc przestawianie o 1mm na kole nie powodowało tak drastycznego przeskoku.

jeśli zawodzi metoda prób i błędów pod komputerem to pozostaje najlepsza z możliwych czyli czujnik zegarowy na pompę i będziesz miał ustawione idealnie tak jak autko sobie tego życzy! kąt dla czujnika to bodajże 0,8 albo 1,8, ale jeszcze się upewnię i podam dokładnie, bo nie pamiętam już.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 13:37   

mam ten sam problem mechanik(specjalista od diesli pomp itd) który sprawdził mi kąt i go ustawiał (twierdził że ustawił go dobrze) powiedział iż jest różnica miedzy ustawieniem statycznym i dynamicznym i dlatego też gdy będzie już silnik ciepły to będzie musiał dobrze zakręcić żeby odpalić (raz a dobrze) gdy zimny miał palić bez problemu na strzał okazało się ze rano ciężko odpala.. i rover już stoi u wcześniej wspomnianego mechanika tydzień i grzebie przy nim...
Po krótkiej rozmowie mechanik powiedział że prawdopodobnie trzeba będzie zrobić pewne oszukanie aby to chodziło tak jak ma chodzić.. jak zrobi to podzielę się cóż takiego gryzło mojego roverka

[ Dodano: Nie Lis 27, 2011 13:37 ]
mechanik stwierdził iż silnik jest w takim stanie że należy wykonać kilka oszukań niestety muszę najpierw kupić nowy wtrysk sterujący możliwe że w tym tkwi problem...
 
 
titof 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Biała



Wysłany: Pią Gru 30, 2011 20:04   

Panowie a czy idzie ustawić początek wtrysku na wyłączonym silniku? tak jak w zwykłym dieslu!
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Gru 30, 2011 23:18   

Titof Biala kolo rzeszowa ?
 
 
titof 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Biała



Wysłany: Sob Gru 31, 2011 09:28   

nie Kolego. biała koło wielunia.

[ Dodano: Sob Gru 31, 2011 09:28 ]
dziś przestawiłem kat na fasolkach na max przyspieszony i silnik zimny odpala na strzała tylko jest problem jak się trochę rozgrzeje bo wtedy łapie błąd złego ustawienia kątu wtrysku i nawet to słychać że jest za wczesny.
Kruszan pisze że kąt wtrysku jest stały a mi się wydaje że się zmienia. Gdy silnik jest zimny to kąt jest dosyć mocno przyśpieszony żeby silnik lepiej odpalał, a gdy się rozgrzewa i zwiększa obroty to kąt wtrysku się przyśpiesza. Wydaje mi się że zawór pod spodem pompy wtryskowej (ten który brzęczy) ma zadanie regulacji kątu wtrysku.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 01, 2012 22:27   

trochę to zawile napisałem ale:

Cytat:
zmienia się dawka, kąt jest stały - zmienia się dopiero po dodawaniu lub odejmowaniu gazu, i trochę jak się silnik nagrzeje


jak dodaje się gazu i jak jest nagrzany to kąt się zmienia :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
titof 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Biała



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 20:16   

problem rozwiązany!! zapłonu nie szlo ustawić ponieważ tłoczek w pompie wtryskowej zaciął się i zapłon się nie opóźniał był cały czas przyśpieszony nie szło go ustawić bo komputer pokazywał że trzeba go opóźnić a faktycznie już był opóźniony.
 
 
kotulsky 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 139
Skąd: Nowogard

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 18:42   

czy ten tłoczek musiałes wymienić czy czy tylko pomogłeś mu sie ruszyć ??
_________________
będę GO miał do puki koła będą się kręcić :D
 
 
 
titof 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Biała



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 18:57   

tym tłoczkiem tylko poruszałem, nie był on jakoś specjalnie mocno zatarty tylko miał w jednym miejscu ciężki przeskok. Żeby ten tłoczek wymienić to trzeba rozebrać całą pompę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600sdi] problem z PK
ROVER620Di Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Mar 28, 2019 12:46
ROVER620Di
Brak nowych postów [R600SDI] Tempomat
rami1000 Rover serii 600, Honda Accord 8 Pią Lut 17, 2012 19:41
davidlive
Brak nowych postów [R600] Zegarek 12/24h jak ustawić
Mazak Rover serii 600, Honda Accord 22 Czw Lip 15, 2010 21:59
zuber84cool
Brak nowych postów [r600sdi] jaki termostat?
michal001 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Paź 19, 2015 20:55
michal001
Brak nowych postów [R600SDi] Świadectwo homologacji
Marcin84 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Wrz 03, 2014 09:35
Marcin84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink