Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam. Mam nastepujący problem z autem. Gdy naciskam pedał gazu aby przyspieszyć oczywiście gdy jadę, nie w miejscu ,to auto wydaję dziwny szum takie wycie na każdym biegu najbardziej słychać na jedynce i dwójce. Jadąc na biegu jałowym albo gdy puszczam gaz wycie ustepuje co to może byc?
[ Dodano: Pią Sty 20, 2012 22:56 ]
I jeszcze jedno pytanie a nie chce nowego tematu zaczynać. Jak wyciągnąc licznik żeby wymienić żarówki bo mi się spaliły i nie widać prędkosciomierza ani żadnej ze wskazówek, oraz jakię idą żarówki?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 20, 2012 22:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak na jedynce i dwójce, to może być związane z przeniesieniem napędu, lub poduszkami silnika - na niskich biegach jest najwyższy moment przekazywany na koła. Może przeguby, może skrzynia rzęzi, może poduszki silnika są rozwalone i przy odpowiednio wysokim momencie silnik się przekrzywia i przenosi swoje szumy na karoserię. Słyszysz stuknięcie lub jakieś telepanie przy zdecydowanym puszczeniu sprzęgła przy przerzucaniu z jedynki na dwójkę?
Mechanik robił wszytkie wyimany płynów na oczach mojego ojca olej zostałwymieniony całkowicie na nowy i jest max z reszta to nie wina oleju bo szum jest tylko jak dodaje gazu. Masz wszystko na filmiku
Więc Panowie co to może być szumi mi tylko przy dodawaniu gazu jak jadę na postoju nie ma tej objawy tylko jak jadę na każdym biegu gdy dodaje gazu, na jałowym biegu nie słychac. To jest takie wycie jakby tramwaj sie rozpędzał
[ Dodano: Sro Sty 25, 2012 03:11 ]
Auto dobre ma przyspieszenie także mysle ze to nie jest wina przewodów od intercoolera. Mysle ze to coś w skrzyni...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Sro Sty 25, 2012 08:44
Słuchaj , moja rada to najpierw sprawdź łożyska w kołach , najlepiej wszystkich , wiem że to wydaje sie mało realne ale z łożyskami to czasem różnie bywa .
u mnie w focusie np łożysko szumiało cały czas a w zakrętach objaw ustępował , a z reguły jest odwrotnie .
sprawdź tez łożysko oporowe, wciskaj sprzęgło na jałowym i sprawdzaj czy nie szumi .
Pisałem tez wcześniej o dolocie , sprawdź go na 100% , czy nie ma nigdzie szumu bo turbina na postoju pompuje maksymalnie połowę tego co podczas jazdy wie możesz tego nawet nie usłyszeć w aucie.
A jesli i to nie pomoże to niestety zostaje skrzynia, najprędzej koła zębate.
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Słuchaj , moja rada to najpierw sprawdź łożyska w kołach , najlepiej wszystkich , wiem że to wydaje sie mało realne ale z łożyskami to czasem różnie bywa .
u mnie w focusie np łożysko szumiało cały czas a w zakrętach objaw ustępował , a z reguły jest odwrotnie .
sprawdź tez łożysko oporowe, wciskaj sprzęgło na jałowym i sprawdzaj czy nie szumi .
Pisałem tez wcześniej o dolocie , sprawdź go na 100% , czy nie ma nigdzie szumu bo turbina na postoju pompuje maksymalnie połowę tego co podczas jazdy wie możesz tego nawet nie usłyszeć w aucie.
A jesli i to nie pomoże to niestety zostaje skrzynia, najprędzej koła zębate.
Nie koła zębate a na 100% łożyska w skrzyni biegów,jak szumi podczas przyspieszania to łożyska są obciążane i szumią. łożysko oporowe nie ma nic do szumienia podczas jazdy.
witam, kolego nie wykluczam łożysk, ale proponuję jeszcze przed dużym wydatkiem najpierw sprawdzić czy nie jest uszkodzona rura (łącznik gumowy stożkowy - odcinek przewodu gumowego ok 10-12cm długości, ale ma różne średnice na wlocie i wylocie) co łączy kolektor wydechowy z jakąś pomką/turbinką za silnikiem od strony kabiny. miałem podobny problem i ten przewód był tego przyczyną.
pozdrawiam
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lut 05, 2012 22:25
kpolski napisał/a:
Tylko że ten szum jest tylko na trasie jak dodaje gazu na postoju jak przygazuje to nie nie słychać tak samo na luzie czy na jałowym biegu.
Posłuchaj kolegi wyżej. Pół roku temu na autostradzie tez zaczęło mi coś gwizdać lub szumieć (jak kto woli) i tylko przy dodawaniu gazu podczas jazdy.
Otwórz maskę, poproś kogoś o przygazowanie i zobacz czy w okolicach turbiny nie masz wiatru. U mnie nie było widać pęknięcia bo było pod spodem.
Kolego ja w Accordzie mam to samo co Ty dokładnie ten sam dźwięk tylko, że u mnie szumi też na luzie, odgłos ten znika po wciśnięciu sprzęgła. Zrobiłem już na tym bublu ok 60 tyś km i na szczęscie nic sie jeszcze poważnego nie stało A a ten lejek od turbiny jak by walnąl to by był inny odgłos, przerabiałem to dosłownie 2 tyg temu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum