Wysłany: Nie Sty 22, 2012 15:27 [R200] Alufelgi od MG ZR
Witam !
Mam do was pytanie ! Chcę sobie sprawić Alu od MG ZRa 17' do mojego Rovera 200 rocznik 2000. I teraz pytanie czy takie właśnie felgi będą bezproblemowo pasować i czy przy oponie 205/45/r17 dużo wzrośnie spalanie ?
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 22, 2012 15:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 211 Skąd: Dzikowiec
Wysłany: Nie Sty 22, 2012 18:26
Tez chcialem zakladac 17cali ale bez obnizenia zawieszenia to bedzie tragicznie wygladac. Po drugie licznik bedzie oszukiwal. Do tego tak jak kolega pisal auto oslabnie i bedzie wiecej palic. Zaloz sobie 16cali z niskim profilem i starczy;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 211 Skąd: Dzikowiec
Wysłany: Nie Sty 22, 2012 19:04
Jakby to byly 16cali to ekstra:) na 15cali sa troche za szerokie az 7cali to szkoda tak dociazac kola i szerokie kapcie musialy by isc. Ja mam felgi od mg mgf po przerobce i maja 6cali:D
Markzo, a wieksze opory toczenia.... to chyba tez istotne fela 15' 185/60 a 17' 205 45 jeśli miedzy nimi nie widać i nie czuć różnicy to ja sie wycofuje z dyskusji
a ja podziwiam ludzi, którym auto po zmianie felg na większe zaczyna:
a) więcej palić,
b) słabiej jechac.
zapomniałeś o gorszym hamowaniu...
jeśli średnica ani szerokość całego koła się nie zmieni to nie ma różnicy,
jeśli całe koło jest szersze i większe to nie ma bata ale spadek dynamiki każdy odczuje oczywiście przy małym silniku, przy dużym nie ma aż takich różnic.
Różnica mały/duży silnik jest taka że jak miałem 1.4 to po włączeniu świateł obroty mi nieco siadały, przy 1.8 nie odczuwam zachwiania obrotów silnika.
mowimy o oponach typu 225 czy 245? zakładam, że raczej 205. Przyloz sobie fele 17 z laczem 205/40 do standardowej 195/50 i zobaczysz, że jest ono takie same na wysokosc, roznica szerokosci jest bardzo niewielka Masa? tak jak wyżej, jak fele są jakieś w miare porządne to nie bede ważyć 100kg, tylko okolice 17kg (17tki z mg). Mialem w Coupe 1.6 122KM i po zalozeniu 17tek 205/40 na miejsce 195/50/15 nie odczułem ŻADENGO spadku osiągów. Poprawiło sie przyśpieszenie (brak uślizgu kół po wbiciu 2biegu), auto zdecydowanie pewniej się prowadziło i dużo lepiej hamowało (mam nadzieje Koziku, że to była ironia ). Równiez mierzyłem swoje autko z aplikacją na gps i różnic brak (15 vs 17). Wg mnie ten 'spadek dynamiki' to po prostu odczuwalnie lepsza trakcja, bo już furacz na 2 nie zakwiczy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 211 Skąd: Dzikowiec
Wysłany: Nie Sty 22, 2012 23:27
195/50R15 a 205/40R17 roznia sie wysokoscia i szerokoscia. Do tego felgi wiecej waza bo 15cali ma srednio po 6 szerokosci a 17 juz 7. Ja mam porownanie zimowych 14 na oponkach 175/65 a letnimi 185/55 i 195/50 15cali.
[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 23:27 ]
A zapomnialem dodac ze wcale wieksze kolo nie odbije sie na przyspieszeniu. Wieksze kolo ma nawet lepiej. Tylko wazna jest waga calego kola i jej szerokosc. I wiadomo jakosc opony.
Markzo, z hamulcami nie była ironia, po naciśnięciu na pedał hamulce robią się bardziej tępe, mniej siły muszę dać na pedała żeby zahamować na mniejszych kółkach (to co wtedy testowałem na Twoich)
co do spadku przyspieszenia to nie sprawdzałem tak dokładnie ale z pewnością Vmax się zmieni
u mnie przy silniku 1.4
przy oponach 175/65R14 vmax - 210km/h
przy oponach 185/60R14 vmax - 200km/h przy tych samych felach co wyżej
przy oponach 195/50R14 vmax - 195km/h i ani pół km szybciej i nie zawsze udawało mi się to osiągnąć
Markzo, a wieksze opory toczenia.... to chyba tez istotne fela 15' 185/60 a 17' 205 45 jeśli miedzy nimi nie widać i nie czuć różnicy to ja sie wycofuje z dyskusji
Opór toczenia zależy między innymi od ugięcia ścianki opony. Balon w 15 calach jak wygląda każdy wie, a im profil opony niższy tym większe powinno być ciśnienie w oponie i tym niższe ugięcie opony, a co za tym idzie powinien być niższy opór toczenia opony.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Na szerszych oponach auto ma gorsza dynamike i nieznacznie wiecej pali. Mam dwa komplety felg aluminiowych 14" z oponami 185/65R14 na zime i 16" 205/45R16 na lato. Roznica jest spora przy silniku 1.4l . Nastepne opony kupie w szerokosci 195 bo i halas mi troche przeszkadza. W IRL jest troche inny asfalt na drogach ,bardziej chropowaty i glosniejszy. R45 strasznie slabo wyciszone auto ,nawet nie chce mi sie zimowek sciagac na lato. Jest cicho, komfortowo i dynamiczniej , gorzej na zakretach i przy hamowaniu oczywiscie. Chyba juz stary sie robie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum