Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Zimą nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Zimą nie odpala
Autor Wiadomość
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:07   [R620] Zimą nie odpala
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam :neutral: mam problem ze swoim roverem ;] niedawno go zakupiłem, odpalał jak benzyniak z pierwszego strzału, przyszły mrozy i juz jest gorzej, posprawdzałem swiece akum. wymieniłem filterek paliwa i nadal to samo, czyli nie moge odpalic, musze sie nieźle namęczyc zeby odpalił.. grzeje swiece po 3-4razy i po długim kreceniu chce zaskoczyc ale nie moze :( i wreszczie pada akum :(
jaka moze byc przyczyna? moze ktos miał taki sam problem ..
pozdrawiam :piwko:
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Mar 03, 2011 09:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 19, 2010 12:30   

Do sprawdzenia kąt wtrysku, przekaźnik świec, który po prostu nie daje napięcia na świece.
http://www.roverki.pl/por...jest-zimny.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Sob Gru 25, 2010 17:29   

tronsek napisał/a:
Do sprawdzenia kąt wtrysku, przekaźnik świec, który po prostu nie daje napięcia na świece.
http://www.roverki.pl/por...jest-zimny.html
przekaznik mozna spr samemu? a kąt ustawiaja przez kompa ??
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 25, 2010 17:43   

lukas330 napisał/a:
przekaznik mozna spr samemu?
:taa: Tak, np. mierząc napięcie na świecach ok.11V powinno być, ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie".
lukas330 napisał/a:
a kąt ustawiaja przez kompa
:taa: Tak, wystarczy KTS Bosha albo tzw. testerem diagnostycznym http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 25, 2010 21:17   

tronsek napisał/a:
ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie".

samo cyknięcie nie oznacza całkowitej sprawności przekaźnika
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Gru 26, 2010 19:45   

szoso420 napisał/a:
tronsek napisał/a:
ewentualnie nasłuchując czy po przekręceniu kluczyka w poz II jest charakterystyczne "cyknięcie".

samo cyknięcie nie oznacza całkowitej sprawności przekaźnika


Dokładnie. Mnie tak przekaźnik "robił w konia" przez całą zeszłą zimę. Sądziłem że "pykanie" przekaźnika oznacza jego sprawność. Tymczasem on "pykał" ale nie przewodził napięcia i całą zimę nieświadomie zapalałem bez świec żarowych. Tak więc najlepiej zmierz miernikem czy masz napięcie na świecach podczas podgrzewania.
 
 
 
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 18:16   

Witam ponownie :grin: mojego problemu nadal nie zlikwidowałem, wymieniłem wszystko świece filtr paliwa i ustawiłem kąt wtrysku i po tym ostatnim było ok 2-3dni i problem znowu powrocił, macie moze jeszcze jakies pomysły? musze go długo krecic i po jakims czasie zaskoczy, po malym podładowaniu aku. puzniej odpala jak beryniak a po staniu znowu 8-10h jest tak samo jak rano. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez lukas330 Czw Mar 03, 2011 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 18:21   

lukas330 napisał/a:
moze ktos miał taki sam problem
Do ub. poniedziałku (28 lutego) też miałem.
Regulacja kąta wtrysku i dawki paliwa załatwiła (mam nadzieję, że na zawsze) problem z ciężkim odpalaniem rano przy mrozie :D

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 18:21 ]
lukas330 napisał/a:
macie moze jeszcze jakies pomysły?
Coś chyba nie tak z tą regulacją chyba jednak :( Rozjechała się ?
 
 
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 18:21   

Paul napisał/a:
dawki paliwa


Dawka paliwa i też ustawił mechanik to kompem?? a miałes jakieś bledy na kompie? bo ja mam problem i trochę mnie to denerwuje.
A dlugo sie borykałeś z tym?
Ostatnio zmieniony przez lukas330 Czw Mar 03, 2011 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 18:25   

lukas330 napisał/a:
dawka paliwa i tez ustawił mechanik to kompem??
Tak, tyle że nie był to 'zwykły mechanik', tylko polecany spec od diesli (na dodatek nie boi się Rovera).
Błędów żadnych nie było, bo kąt wtr. mieścił się w granicach tolerancji (wg p. Dominika).
Walczyłem z tym co zimę, aż mi nerw puścił w tym roku :D
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 19:46   

paliwo nie schodzi?
 
 
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 09:22   

rami1000, mam wyciek ze zbiornika..
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 21:40   

z przewodów paliwowych ze do zbiornika czy się nie cofa? czy gruszka nie jest uszkodzona?Czy sprawny jest elektrozawór w pompie?
 
 
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 09:10   

gruszka jest wymieniona.
A elektrozawór jak można sprawdzić?

[ Dodano: Pią Sty 27, 2012 09:10 ]
Witam ponownie..odświeżę temat troszkę..niestety..
Zima wróciła - a wraz z nią problem..
Wymieniłem przewody, filtr, świece..ustawiony kąt wtrysków, ale na krótki czas tylko pomogło..
Więc nadal problem jest.. pomóżcie..
Ostatnio zmieniony przez lukas330 Pią Sty 27, 2012 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 09:21   

a czy do świec dochodzi prąd ?? Jaki masz ustawiony ten kąt wtrysku (podaj wartość) ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
lukas330 



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: WWL



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 09:41   

dodam jeszcze, że nie odpala na mrozie, np wczoraj -10 st.
do świec dochodzi..
a wszystko było ustawione komputerowo, więc nawet nie wiem ile..
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 09:44   

aha ok ... a no to nei wiem ... kąt może być w normie (2 - 4 stopnie) ale przy 2 mi auto nawet latem cieżko paliło ... jak mechanik ustawił 4 to i problem odpalania zniknął

Zawsze można zmierzyć ciśnienie w silniku .... ale moim zdaniem to coś nie tak jest ustawione po prostu jednak .... dobry spec od diesli potrzebny i tyle. W dieslu nie ma wielkiej fizolofii ... dobre ciśnienie w silniku + sprawne świece + niezamarzniete paliwo w odpowiedniej dawce i we właściwym czasie wtryśnięte i musi palić. Jak nie pali, to jedna z tych rzeczy jest przyczyną.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:42   

Brt napisał/a:
kąt może być w normie (2 - 4 stopnie) ale przy 2 mi auto nawet latem cieżko paliło ... jak mechanik ustawił 4 to i problem odpalania zniknął
Od jakiegoś czasu zastanawiam się, jak to dokładnie jest z tym kątem wtrysku.
Jak miałem wymienianą świecę żarową za pompą to mechanik po wymianie i ustawieniu kąta pokazał mi to na KTS-ie. Pokazywało kąt wtrysku w przedziale 2,8-4,2. Zatem można ustawić dokładny kąt, czy jego przedział ?? Czy istnieje coś takiego jak kąt wtrysku statyczny i dynamiczny ?? Bo też się z czymś takim spotkałem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 09:45   

w zależności czy silnik zimny czy ciepły kąt pokazuje różny o czym się przekonałem
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 10:46   

szoso napisał/a:
w zależności czy silnik zimny czy ciepły kąt pokazuje różny o czym się przekonałem
Chodzi mi oto, czy wykonując pomiar np na ciepłym silniku na KTS-ie powinno pokazać stałą wartość kąta, czy ta wartość kąta będzie się zmieniać w jakimś tam zakresie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 47 Pon Gru 13, 2010 12:21
_papa_
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
Matias83 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Sie 16, 2010 12:41
Matias83
Brak nowych postów [R620] Nie odpala.
macwro23 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Wrz 13, 2014 14:03
macwro23
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
bartek81 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Sty 24, 2010 20:11
Chris83
Brak nowych postów [R620 sdi] Nie odpala
scorpion136a Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Wrz 19, 2012 16:23
MpR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink