Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Tak się zastanawiam przy jakiej prędkości przy włączonym tempomacie nasze R palą najmniej ropy?
Oprócz filtra powietrza, dobrego paliwa, napompowanych opon, stylu jazdy co jeszcze ma wpływ na zużycie paliwa?Wymiana filtra paliwa ma wpływ na zużycie paliwa?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lut 18, 2012 16:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 30, 2012 08:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli będziesz w trasie (bo tylko w trasie używa się tempomatu) jechał z prędkością 90km/h to na pewno będzie ci palił mało. Coś w granicach 5,3-5,5. Zależy jak komu. Ja tam zawsze śmigam w zależności gdzie tak 100-120km/h i pali mi wg moich wyliczeń jakie 5,5. Wolniej jadąc to męczarnia.
Co do filtra paliwa to chyba nie ma wpływu na oszczędność paliwa. Mi pali dużo bo robię krótkie odcinki i teraz jak na dworze Arktyka to dopiero opierdzieli.
Hamulce jeżeli cały czas trą o tarcze.
Otwarte okno/a w samochodzie podczas jazdy.
Bagażnik dachowy.
Osłona dolna silnika?
Włączone wszystkie odbiorniki prądu.
Tyle mi się przypomina, ale pewnie jest tego jeszcze sporo więcej.
...lepiej zrezygnować z kierowcy a nie ma kierowcy to i fotele można wymontować ...hmmm ale się merytorycznie zrobiło a tak poważnie to każdy element pobierający prąd, radio, podgrzewanie foteli, klima, itd będzie zwiększał zużycie paliwa, ale nie wpadajmy w paranoję bo zaoszczędzić można jakieś minimalne ilości czasem nawet nie do wyliczenia, ...a cena paliwa i tak będzie dożynać portfele kierowców bez względu na to ile zaoszczędzimy na zużyciu
...jeśli chodzi o auta BP to stan świec, filtr powietrza oraz sonda lambda te elementy muszą być sprawne by zużycie było poprawne
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Ostatnio zmieniony przez Aragorn Pon Sty 30, 2012 10:50, w całości zmieniany 1 raz
niedawno zrobiłem sobie mały test taki jak pogromcy mitów jechałem za ciezarówką ok 30-40 km gaz tylko muskałem ,na kompie wyszło 3.7 l/100km ,teraz staram sie jezdzic coraz oszczedniej bo niemam słów na te ceny paliw pozdro
Chodziło mi raczej o techniczne podejście do sprawy, czyli jakie części wymienić na nowe żeby palił mniej, a tu pozbycie się kierowcy ciekawe hehehe. Czy aby na pewno wymiana filtra paliwa nie ma wpływu na zużycie paliwa??? Pomóżcie gdzie znajduje się ten filtr w CDT i trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę przy wymianie, bo znaleźć nić na ten temat konkretnego nie mogę.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.Interesuje mnie z jaką prędkości jeździcie waszymi R, tak żeby spalanie wychodziło jak najmniejsze mowa tu wyłącznie o jeździe na tempomacie trasa około 100 km
Czy aby na pewno wymiana filtra paliwa nie ma wpływu na zużycie paliwa???
...nie wiem jak jest w dieslu ale w 2.0 V6 filtr paliwa jest nie wymienny zamontowany w baku paliwa razem z pompą, co wskazuje na to że nie ma on wpływu na zużycie paliwa, jak miałem diesla to filtr wymieniałem, ale nie dlatego że więcej palił ale dlatego że zbierała się w nim woda i syf co powodowało że w mrozy nie chciał odpalać i był mułowaty
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
filtr paliwa masz po lewej stronie, przy skrzynce od akumulatora. wchodzą do niego dwa wężyki i jedna wtyczka z 3 kablami. Filtr paliwa nie ma wpływu na zużycie paliwa bo to komputer steruje ile paliwa potrzeba i tyle wtryśnie do cylindrów.
To właśnie jest główny powód wymiany właśnie ciężko zapala i może ten nieszczęsny filtr mu pomoże. Wiesz może gdzie znajduje się w CDT ten filtr?
[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 12:11 ]
longer86 napisał/a:
filtr paliwa masz po lewej stronie, przy skrzynce od akumulatora. wchodzą do niego dwa wężyki i jedna wtyczka z 3 kablami. Filtr paliwa nie ma wpływu na zużycie paliwa bo to komputer steruje ile paliwa potrzeba i tyle wtryśnie do cylindrów.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Sty 30, 2012 13:17
Panowie,tytuł tematu dla mnie to demagogia,bo jak się chce oszczędzać to kupuje się smarta w dieslu,albo jakieś inne auto dla krasnali.Prędkość i sposób jazdy nieraz wymusza natężenie ruchu i sytuacja na drodze,ale generalnie z mojego doświadczenia wynika,że tolerancja zużycia w dieslu jest niewielka- rzędu dziesiątych części litra.
W zeszłym roku dwa razy pokonałem identyczną trasę ok.600 km i wyszło,że jadąc w dzień i to wolniej spaliłem więcej,niż w nocy z przyczepą kempingową.
Silnik musi dostać swoją dawkę paliwa,bo jak głosi ruskie przysłowie:"z głodu jeszcze nikt się nie zesrał", a R75 w dieslu i tak niewiele pali.
Mam manualna jak większość R tak mi się wydaje przynajmniej. Wiem że min. Smart paliłby mniej ale tak się składa żę nie mam komisu ani garażu pełnego samochodów na różne okazje
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Sty 30, 2012 19:23
W obecnym czasie wymuszona warunkami na drodze jazda ze średnią prędkością 60 km/h przy równo 60 wrzucam piątkę, jeżdżę sam, silnik dograny, sprawne webasto, ciepły garaż, potrafię się nawet w 5 zmieścić, komputer pokazuje 4.6, z obliczeń jakieś 4.8-4.9.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 65 Skąd: KRAKÓW
Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:21
Rowan napisał/a:
W obecnym czasie wymuszona warunkami na drodze jazda ze średnią prędkością 60 km/h przy równo 60 wrzucam piątkę, jeżdżę sam, silnik dograny, sprawne webasto, ciepły garaż, potrafię się nawet w 5 zmieścić, komputer pokazuje 4.6, z obliczeń jakieś 4.8-4.9.
wiesz co to tylko szkodzisz silnikowi a zwłaszcza turbinie wiec jak chcesz tak jezidzic to kup sobie benzyne z lpg skrec zawór i bedzie ok!!! a napewno przy predkosci 60 i 5 biegu to takiego spalania nie bedziesz mial to jest zwykłe zamulanie takie spalanie bedziesz miał przy ok 90 km bez wyprzedzania oczywiscie patrzac na srednie spalanie a nie chwilowe i na trasie dośc długiej!!!!! zeby wszystko grało to lepiej utzrymywac troche wyzsze obroty!!!
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:33
Oszczędna jazda, to nie przekraczanie 2000 obr. Jazda z prędkością do 100 km./h.
Ostatnio na takiej trasie wyszło mi prawie 1000 km. na 51 litrach.
[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 20:33 ]
instal20 napisał/a:
zeby wszystko grało to lepiej utzrymywac troche wyzsze obroty!!!
Większe obciążenie i/lub wyższe obroty, tym turbina więcej powietrza naładuje... a komputer do tej ilości paliwa doleje paliwa. Mieszanka paliwo/powietrze musi się zgadzać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum