Wysłany: Wto Sty 31, 2012 14:41 [R75] Silnik benzynowy głośny jak diesel - co poradzić ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Siema
R75, przebieg 175tys km. benzyna 1.8 .
Ostatnie pół roku silnik klekocze jak stary diesel.
Poza tym żadnych objaw pogorszenia osiągów, wszystko ok.
Co może być nie tak ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 14:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
manuel, dużo, ale zobacz czy Ci nie tyrkocze takie coś przyczepione na obudowie aku od zewnątrz połączone przewodem z kolektorem. Mi to zamocowane prawidłowo tłukło, a pucha aku działąła jak głośnik. Waliło w efekcie jak diesel, po przerobieniu trzymania na gąbczaste problem znikł.
popychacze zaworowe, można kupić po 14 zeta w landstore.pl, stare można wyczyścić ale nie przyniesie to zamierzonego efektu najprawdopodobniej, przed rozłożeniem głowiczki i wymianie popychaczy należny zaopatrzyć się w loctite 510 i nowe uszczelniacze wałków rozrządu, robota dość prosta można zrobić samemu trzeba mieć klucz dynamometryczny
Czasem pomaga, zależy jak mocno stukają popychacze, czy przy wyższych obrotach stuk zanika (świadczyłoby to o wypełnieniu popychaczy olejem).
Stary przepracowany,( na dodatek przy obecnych temperaturach i przykładowo krótkimi przejazdami rozcieńczony paliwem), może powodować, że zaworki w popychaczach nie utrzymują ciśnienia i część oleju który ma skasować luz zaworowy ucieka z popychacza skracając jego roboczą wysokość.
Co prawda Rovera jeszcze nie mam ( ciężko nad tym pracuję ) ale zacząłbym od kwestii oleju. Kiedyś młodym będąc i mając służbowego Opla Astrę II był ten sam problem silnik klekotał jak diesel.
Po wizycie w serwisie i wymianie znowu był silnik benzynowy
Sprawdź ciśnienie oleju w trakcie pracy jak i na obrotach jałowych, może pompa niedomaga, lub smok zapchany. Klepanie w 1,8 jak i innych silnikach k-series spowodowane jest konstrukcja kanałów olejowych doprowadzających olej do popychaczy ( na płaskiej głowicy leży skrzynka wałków rozrządu z wyżłobionymi kanałami - szczelność ma zapewnić idealne przyleganie skrzynki i głowicy. Co dziwne nie ma tam żadnej uszczelki, więc myk polega na tym że niektórzy polerują na płaskiej powierzchni ( np. szyba) papierem wodnym skrzynkę by pozbyć się nierówności powierzchni, a potem sklejają ją z głowicą za pomocą specjalnego kleju lub silikonu - uważając by nie dać go za dużo bo może dostać się przy ściskaniu obu elementów do kanałów olejowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum