Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 SDI]Stukanie przy skrecie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 220 SDI]Stukanie przy skrecie.
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 22:43   [R 220 SDI]Stukanie przy skrecie.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam
Od jakiegos czasu borykam się z pukaniem przy skrecie w prawo z okolic prawego koła .
Przy jedzie na wprost ,czy skrecie w lewo wszystko jest ok ,tylko wystepuje to jak skrece w prawo.Uczucie jak by cos nie było w osi i nim rzucało.
Auto normalnie jedzi,nie sciaga do podczas jazdy ,wymienieniony wahacz oraz łączki stabilizatora wiec luzów nie posiada.
Owe pukanie nasila sie przy wiekszym promieniu skretu,czy jade na biegu czy luzie,
Półoś prawa jest ok nie posiada luzów jedynie nie posiada tłumika drgan (tej gumy)
czyżby ona robiła całą robote ? Spotkał się ktoś z was z tego typu przypadkiem ?
Z góry dzieki za odp .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 01, 2012 22:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 22:58   

Przegub do wymiany :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 23:11   

dokładnie albo sprawdzić jeszcze maglownice czy nie ma luzów :)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 00:29   

Drwal85 napisał/a:
dokładnie albo sprawdzić jeszcze maglownice czy nie ma luzów :)

To raczej wykluczam ,przy skrecie w trakcje jazdy nie znosi ani nie prowadza go ,opony równiez nie drze.(ale jutro postaram sie dokładnie sprawdzic)

Przy ruszaniu nie szarpie i do 30-40km/h praktycznie niewyczuwalne
Biorac reką sprawdajac luz góra /dól na kulach min wyczuwalny luz , na lewej połosi jest taki sam.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 12:44   

Na 100% przegub do wymiany, mam to samo u siebie i tez muszę go wymienić bo zaczyna strzelać i chrupać coraz głośniej ;P
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 13:37   

stuki przy skrecie to takze moze byc wahacz
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 16:16   

kadzaf, Czy to przegub możesz zweryfikować np w taki sposób: jadąc na zakręcie w prawo, puszczasz gaz, po chwili dodajesz gaz i gdy odgłos zwiększa się po dodaniu gazu to będzie to na 100% przegub.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 18:05   

zapal napisał/a:
stuki przy skrecie to takze moze byc wahacz

Wahacz wymieniłem latem oraz łącznik stabilizatora (wybite gumy były)


Rozan99 napisał/a:
kadzaf, Czy to przegub możesz zweryfikować np w taki sposób: jadąc na zakręcie w prawo, puszczasz gaz, po chwili dodajesz gaz i gdy odgłos zwiększa się po dodaniu gazu to będzie to na 100% przegub.

Jak przycisne do spodu to owe pukanie zmniesza sie .
Ja podejrzewam że to wina łozyska (bowiem skonczyła sie regulacja na srubie przegłubu wiec jakis magik podłożył podkładke ) ale czy to to 100% nie mam pewnosci. :/
Jezdze sobie take juz z poł roku.... :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 19:37   

łożysko by wyło a nie stukało
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Lut 02, 2012 20:46   

Śruby przegubów nie służą do regulacji , je sie poprostu dokręca i może tam być podkładka. Z pewnością masz walnięty przegub zewnętrzny , teraz trzeba tylko dojść który. Ja już od prawie roku co jakiś czas się do tego zabieram i nie doszedłem która to strona a że auto użytkuje teraz mama raz w tygodniu na zakupy to jakoś motywacji mi brakuje do grzebania.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 11:06   

chudson napisał/a:
Śruby przegubów nie służą do regulacji , je sie poprostu dokręca i może tam być podkładka

Niby tak ale wez pod uwage ze ona trzyma cała piaste ,oraz musi być odpowiednio dociagnieta aby nie bylo luzów ani nie za mocno aby nie blokowało.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 11:08   

kadzaf, Wymień przegub i będzie spokój a nie jakieś wahacze inne rzeczy :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 14:40   

Cytat:
ani nie za mocno aby nie blokowało


w łożysku stożkowym ( np w polonezie ) masz racje ,że dokręca się odpowiednio gdyż kręcąc śrubą centralną regulujesz luz pomiędzy bieżnią a rolkami łożyska, natomiast w roverku ( jak i większości samochodów przednio napędowych ) łożysko jest zwykłe i obojętnie jak być mocno nie dokręcił to śruba opiera się na wewnętrznym pierścieniu zwykłego łożyska kulowego i nie ma wpływu na blokowanie go.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 11:28   

U mnie stuka łożysko. Samochód dostał w lewe koło, jest luz i taki efekt. Wcześniej w 45 też stukało, ale rytmicznie z każdym obrotem koła. Tez było łożysko, ale i krzywa piasta. Taki "zestaw" powodował pukanie. Więc ja bym się upewnił wcześniej czy coś tam jest nie pokrzywione. Stukanie przy skręcie miałem też jak były słabo dokręcone śruby wahacza. Był na nim luz i przy skręcie było takie charakterystycznie puknięcie. Pukało tylko przy skręcaniu, przy odwijaniu kierownicy już raczej nie pukało z tego co pamiętam. Taki efekt był również na postoju.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mg Zr] pojedyncze stuki przy skrecie i
pawelzr160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Paź 11, 2014 08:02
pawelzr160
Brak nowych postów [ZR 160] Stuki przy skręcie na postoju
pgrad Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Wrz 09, 2011 19:28
pgrad
Brak nowych postów [R 25] Zablokowana kierownica przy skrecie w lewo
mentos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Gru 10, 2011 17:28
empi
Brak nowych postów [MG ZR]Gaśnie przy ostrym skręcie w prawo
zigis1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Wrz 03, 2016 16:49
zigis1
Brak nowych postów [R200 1,4 16v 96r] Zgrzyt przy skręcie w prawo!
koper Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 05, 2010 10:46
koper



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink