Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
hej
wymieniałem wczoraj kolektor który z kolei był rozbierany czyli ściągana ta obudowa co jest pod spodem kolektora żeby dobrasiędo klapek VIS.
Kolektor został sklejony z powrotem i założony.
Auto odpaliłem na zimnym silniku i wszystko OK.
Ale gdy silnik nabiera temperatury zaczynają falowa obroty. Im cieplejszy silnik tym bardziej falują w zakresie od 1000 do 1500.
Falowanie jest tylko gdy wrzucę na P lub na N. Gdy jeżdżę (D) tego nie ma ale czuc że lekko silnik lekko wariuje bo dziwnie zmienia biegi czasami.
Otworzyłem maskę wszystko jest podłączone ale słuchac "Ssssssssssss" którego wcześniej nie było.
Ja obstawiam że gdzieś puszcza powietrze z tej klapki która była klejona...
Ale może byc tak że kolektor siedzi nierówno? CHociaż na oko siedzi ładnie...
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 06, 2012 19:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 03, 2012 08:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
...z tego co wiem to zalecana jest każdorazowo wymiana uszczelki pod kolektorem po jego demontowaniu ...i należy go dokręcić kluczem dynamometrycznym w/g odpowiednich wartości
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
to syczenie słychac z okolic silniczków VIS tj od strony silniczków VIS. Przyłożyłem rękę w tamtych okolicach i czuje wiatr... ale pewnie to od alternatora.... też Wam tak wieje z alternatora?
to syczenie słychac z okolic silniczków VIS tj od strony silniczków VIS.
nieszczelny VIS albo niedokładnie zamocowany jak swoje mocowałem to oba przypadki miałem i tez falowały obroty tyle ze bardzo delikatnie tak od 800-1000
[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 09:57 ]
VISa uszczelniłem takim silikonem co dostałem od mechanika do różnych uszczelnień samochodowych a na mocowaniu to mi uszczelką źle się ułożyła i jak go zdjąłem i założyłem jeszcze raz to się poprawiło.
Silikon był w VIS power, uszczelka w VIS balance
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
czy jest jakiś sprawdzony sposób na zamontowanie kolektora VIS? Np najpierw tył potem przód albo coś w tym rodzaju? A może delikatnie popukać gumowym młotkiem żeby "wszedł" w te gumowe zielone oringi?
sknerko napisał/a:
VISa uszczelniłem takim silikonem
ale uszczelniałeś wszystkie sześć otworów? tj i te co mają taki kołnierz i nachodzą na zielone gumowe oringi(tylnia głowica) i na te co mają gumowe czarne oringi tak jakby wtopione w kolektor(przednia głowica)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum