Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana kolektora i falujące obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana kolektora i falujące obroty
Autor Wiadomość
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 08:04   [R75] Wymiana kolektora i falujące obroty
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

hej
wymieniałem wczoraj kolektor który z kolei był rozbierany czyli ściągana ta obudowa co jest pod spodem kolektora żeby dobrasiędo klapek VIS.
Kolektor został sklejony z powrotem i założony.
Auto odpaliłem na zimnym silniku i wszystko OK.
Ale gdy silnik nabiera temperatury zaczynają falowa obroty. Im cieplejszy silnik tym bardziej falują w zakresie od 1000 do 1500.
Falowanie jest tylko gdy wrzucę na P lub na N. Gdy jeżdżę (D) tego nie ma ale czuc że lekko silnik lekko wariuje bo dziwnie zmienia biegi czasami.
Otworzyłem maskę wszystko jest podłączone ale słuchac "Ssssssssssss" którego wcześniej nie było.
Ja obstawiam że gdzieś puszcza powietrze z tej klapki która była klejona...
Ale może byc tak że kolektor siedzi nierówno? CHociaż na oko siedzi ładnie...
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 06, 2012 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 03, 2012 08:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 08:08   

...z tego co wiem to zalecana jest każdorazowo wymiana uszczelki pod kolektorem po jego demontowaniu ...i należy go dokręcić kluczem dynamometrycznym w/g odpowiednich wartości
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 08:19   

to syczenie słychac z okolic silniczków VIS tj od strony silniczków VIS. Przyłożyłem rękę w tamtych okolicach i czuje wiatr... ale pewnie to od alternatora.... też Wam tak wieje z alternatora?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 09:57   

xROnx napisał/a:
to syczenie słychac z okolic silniczków VIS tj od strony silniczków VIS.

nieszczelny VIS albo niedokładnie zamocowany jak swoje mocowałem to oba przypadki miałem i tez falowały obroty tyle ze bardzo delikatnie tak od 800-1000

[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 09:57 ]
VISa uszczelniłem takim silikonem co dostałem od mechanika do różnych uszczelnień samochodowych a na mocowaniu to mi uszczelką źle się ułożyła i jak go zdjąłem i założyłem jeszcze raz to się poprawiło.
Silikon był w VIS power, uszczelka w VIS balance
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 16:52   

sknerko napisał/a:
niedokładnie zamocowany

czy jest jakiś sprawdzony sposób na zamontowanie kolektora VIS? Np najpierw tył potem przód albo coś w tym rodzaju? A może delikatnie popukać gumowym młotkiem żeby "wszedł" w te gumowe zielone oringi?
sknerko napisał/a:
VISa uszczelniłem takim silikonem

ale uszczelniałeś wszystkie sześć otworów? tj i te co mają taki kołnierz i nachodzą na zielone gumowe oringi(tylnia głowica) i na te co mają gumowe czarne oringi tak jakby wtopione w kolektor(przednia głowica)?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 17:46   

xROnx, sprawdż samostartem natryskując w podejrzane okolice
zdecydowany wzrost obrotów =znaleziona nieszczelność.
_________________
rom
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 18:03   

OK. wstawiłem swój poprzedni kolektor(nie rozbierany) i problem minął. Więc przyczyną był nieszczelny kolektor.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Falujące obroty.
MokraWoda Rover serii 75, MG ZT 26 Pią Kwi 08, 2016 19:22
MiroIng
Brak nowych postów [R75] Falujące obroty
dariusz152 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Lip 21, 2010 11:08
apples
Brak nowych postów [MG ZTT] Falujące obroty
REMO Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Kwi 16, 2009 15:35
REMO
Brak nowych postów [R75] Falujące obroty CDT
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 25, 2012 07:01
dawidd
Brak nowych postów [R75] falujące obroty, szarpie
reniatka266 Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Paź 26, 2015 23:07
Apolyon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink