Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i] Przegrzewanie i nie dzialajace LPG.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i] Przegrzewanie i nie dzialajace LPG.
Autor Wiadomość
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 19:32   

poznym popoludniem znow bylo wszystko ok znow dalo sie nawet na gazie jechac. cos najwyrazniej w nocy zamarza a poziej odmarza : ) sam juz sie w tym gubie.

plyny ok moze troche plynu do chlodzenia moglo byc wiecej (jest kolo minimum) ale na wszelki wypadek doleje jak kupie : )

co do gazu to nie wiem dokladnie w dowodzie mam napisane P LPG ale niewiem czy to P to sekwencja czy cos innego.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 03, 2012 19:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HENYEK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Bstok



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 19:39   

sobrus napisał/a:
Słuchajcie to jest sekwencja. W K-Series raczej nie możliwe żeby reduktor zamarzł, bo silnik grzeje jak szalony.

Nie wiem kolego skąd masz taką wiedzę.
Akurat ja jeźdzę na sekwencji i miałem zamarznięty parownik po przejechaniu ok 70km. Wuglądało to mniej więcej tak, że jechałem z 50km na gazie następnie odłączyło dopływ LPG i już w ogóle nie chciało przełączyć. Musiałem zjechać na pierwszą lepszą stację - kupiłem płyn do chłodnicy i poprosiłem o czajnik gorącej wody.
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 20:15   

Danio2020 napisał/a:
plyny ok
Czy aby na pewno masz płyn, który ma odpowiednio niska temperaturę krzepnięcia?
Może zamarza właśnie on.

Podjedź do mechanika jakiegoś i niech przyrządem sprawdzi Ci płyn.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 20:53   

HENYEK napisał/a:
sobrus napisał/a:
Słuchajcie to jest sekwencja. W K-Series raczej nie możliwe żeby reduktor zamarzł, bo silnik grzeje jak szalony.

Nie wiem kolego skąd masz taką wiedzę.
Akurat ja jeźdzę na sekwencji i miałem zamarznięty parownik po przejechaniu ok 70km. Wuglądało to mniej więcej tak, że jechałem z 50km na gazie następnie odłączyło dopływ LPG i już w ogóle nie chciało przełączyć. Musiałem zjechać na pierwszą lepszą stację - kupiłem płyn do chłodnicy i poprosiłem o czajnik gorącej wody.


No to może miałeś za mało płynu chłodniczego? Albo padniety termostat.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 21:17   

HENYEK napisał/a:
Akurat ja jeźdzę na sekwencji i miałem zamarznięty parownik po przejechaniu ok 70km. Wuglądało to mniej więcej tak, że jechałem z 50km na gazie następnie odłączyło dopływ LPG i już w ogóle nie chciało przełączyć.

Kolego a gdzie masz zamontowany reduktor? Bo tak jak Sobrus pisał te silniki maja tendencję do przegrzewania się a nie odwrotnie :wink: chodzi mi o to że niemożliwe jest wychłodzenie reduktora no chyba że w złym miejscu zamontowany :/ a widziałem że nie wszystkim montują do węża zaraz przy termostacie tym idącym do nagrzewnicy :???:
Pozdr.

[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 21:17 ]
A i właśnie, może termostat się nie zamyka?
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 23:44   

reduktor wygląda jak Alaska, więc to raczej musi być sekwencja (IV gen). Jest on raczej schowany i nienarażony na pęd zimnego powietrza.
Danio2020, fajnie jakbyś wrzucił jeszcze jakieś foty sterownika, żeby się upewnić.
Napisz jeszcze kiedy ostatnio wymieniałeś filtry gazu.
kangaroo69, myślisz że ta klapka ma coś związanego z LPG ?
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 15:47   

mysle ze problem z gazem i paliwem moze miec podobna przyczyne, po odpaleniu i otworzrniu maski zobaczylem ze z konektora na zlaczu leci szary dym na zlaczu ale przestal (moze to z zimna) ruszylem po przejechaniu 1km przerzucilem na gaz no szedl ale nie dlugo pozniej przelaczylem na benzyne i tez go mulilo i zgasl, po otwotzeniu maski zobaczylem wyciek plynu z lewej strony chlodnicy wczesniej nic nie bylo dopiero na sniegu to zauwazylem, moze byc to wina plynu ale kupowalem plyn (petrygo 5l weszedl prawie caly) i byl odpowietrzany i wymieniany jakies 4 miesiace temu i byl jeszcze a teraz jest go bardzo malo wczoraj jeszcze byl na stanie rano sam nie wiem.

czy powinien kupic plyn z uszelniaczem zeby przestal wyciekac?

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 15:47 ]
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 15:47   

Danio2020 napisał/a:
czy powinien kupic plyn z uszelniaczem zeby przestal wyciekac?

Odradzam używanie takich środków. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 15:58   

chyba o to chodzilo.
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 18:58   

Moim zdaniem to nie jest sekwencja, ma klapkę na filtrze (antywybuch) i silnik krokowy na przewodzie od gazu z reduktora. A i jeszcze nie widziałem nigdzie listwy wtryskowej ani wtrysków :?: No ale nawet jeśli to żadna strata :grin: Nie wlewaj uszczelniacza, a sprawdź czy wąż na chłodnicy jest dokręcony ,na górze chlodnicy nad wyciekiem. Stojąc na przeciw samochodu ten z lewej strony :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
HENYEK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Bstok



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 20:53   

sobrus napisał/a:
HENYEK napisał/a:
sobrus napisał/a:
Słuchajcie to jest sekwencja. W K-Series raczej nie możliwe żeby reduktor zamarzł, bo silnik grzeje jak szalony.

Nie wiem kolego skąd masz taką wiedzę.
Akurat ja jeźdzę na sekwencji i miałem zamarznięty parownik po przejechaniu ok 70km. Wuglądało to mniej więcej tak, że jechałem z 50km na gazie następnie odłączyło dopływ LPG i już w ogóle nie chciało przełączyć. Musiałem zjechać na pierwszą lepszą stację - kupiłem płyn do chłodnicy i poprosiłem o czajnik gorącej wody.


No to może miałeś za mało płynu chłodniczego? Albo padniety termostat.

To pierwsze.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 20:58   

Reduktor na zdjęciu to chyba Tomasetto AT-07, nie Alaska.
Ten Rover ma metalowy kolektor dolotowy, więc nie było przeciwwskazań do zainstalowania instalacji II gen.

@HENRYK
no widzisz, gdyby wszystko było OK, to reduktor w tym silniku nie ma prawa zamarznąć.
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 00:11   

racja to nie jest sekwencja; myślałem, że wtryski są pod kolektorem schowane, ale ostatnie zdjęcie wszystko rozjaśniło.
też bym sprawdził tego węża z chłodnicy. Może się coś poluzowało.
Też jest sprawa tego typu, że jak jest za mało płynu chłodniczego to instalacja może działać niepoprawnie.
 
 
bobo_kozak 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 30
Skąd: Tychy

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 12:32   

Sekwencja to nie jest, jak sam autor napisał w trakcie jazdy ręcznie przełącza sobie na lpg... Sekwencja ma to do siebie, że przełącza się sama po osiągnięciu pewnej temperatury ( u mnie 30st). Fakt można ją włączać/wyłączać ręcznie tylko po co? Jeśli silnik jest za zimny to i tak się nie przełączy. U mnie kiedy miałem problemy z termostatem to sterownik lpg "szalał" ciągle się włączał/wyłączał/wył właśnie dlatego, że dostawał błędne dane odnośnie temperatury także u mnie wymiana termostatu zakończyła sprawę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 14:10   

zauwazylem poluzowany waz od chlodnicy jutro go dokrece doleje plynu i sie zobaczy, ale z tym termostatem tez moze byc problem:/ wie ktos po ile sa i czy latwp je samemu zampntowac czy lepiej zeby tp mechanil zrobiol?
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 17:18   

Są niedrogie, koszt 30 pln. Wszystko zalezy od tego ile chce mechanik, ale moim zdaniem robota jest błacha :razz:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 17:28   

Tutaj znajdziesz jak wymienić samemu termostat. :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56746
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 14:56   

Nie wiem dlaczego ale poluzowane byly weze od chlodnicy i plyn mi wyciekal i prawdopodobnie z tego powodu te wszystkie klopoty, za malo plynu dochodzilo do silnika najwyrazniej, ale dolalem plynu i jest ok narazie.

Dzieki wszystkim za pomoc.

PS Podziekowania juz polecialy ;) jezeli o kims zapomnialem to przepraszam ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Nietypowe przegrzewanie Rover
marlon89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Kwi 29, 2015 08:12
marlon89
Brak nowych postów [R25] nie dzialajace zegary
Sylwek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 07, 2011 19:50
Sylwek
Brak nowych postów [R 200 LPG]przegrzewanie silnika
Cichaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sie 28, 2007 01:02
sTERYD
Brak nowych postów [R200 8V 97r] Przegrzewanie się silnika
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 16, 2009 20:57
Adrian
Brak nowych postów [MG zR] Diesel , przegrzewanie sie silnika
gawcio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 15, 2015 17:21
gawcio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink