Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
w dniu dzisiejszym próbowałem odpalić auto przy temperaturze -18, niestety się nie udało, w 99% wynika to z tego że miałem zawalony filtr parafina, paliwo nie było najlepszej jakości. Problem polega jednak na tym że przy 4 próbie odpalenia, podczas kręcenia rozrusznikiem wyskoczył mi check engine i automatycznie rozrusznik przestał działać. Podczas każdego kolejnego podejścia do uruchomienia silnika od razu wyskakuje check engine i słychać tylko cykanie ( takie jak przekaźnik) a rozrusznik w ogóle nie kręci.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 03, 2012 11:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Doktorperez, tak jak pisze SeniorA, naładuj akumulator. R75 ma tak że jak spada napięcie na akumulatorze podczas próby rozruchu to odcina rozrusznik. Poza tym filtr do domu nagrzać spuścić syf i z ciepłym z powrotem do auta.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 03, 2012 15:58
Doktorperez napisał/a:
Problem mam inny tak jak wyżej pisałem....
ja wiem jaki jest problem i dlatego taka jest podpowiedź.Kolega dukat11 to naświetlił. Dodam tylko ,że r75 ma układ ochronny przed uszkodzeniem aku i silnika ,jak nie ma reakcji na spadek napięcia czy świecenie lampki chek. ECM może wyłączyć rozruch do czasu otrzymania pełnych danych zgodnych z mapą sterowania.Samo ogrzanie filtra może być niewystarczające , bo mogą być korki lodowe w układzie zasilania , dlatego radzę ciepły garaż , a później depresator przy tankowaniu.
podlacze sie pod temat 2,0 cdt
4 dni temu rano -15 auto nie odpalilo slychac bylo tylko cykanie przekaznika, popoludniu cykanie i za 3-4 przekreceniu kluczyka odpalil zrobilem kilkanascie km za miastem nastepny dzien -8 2 cykniecia i odpalil
dzis -11 tylko cykanie zagladam do aku miernikiem i pokazuje mi 11,56
dodam ze kontroli sweica normalnie nic nie przygasa.
jesli to wina aku (przez mrozy) ktory rok temu kupilem to w jaki sposob mam zamknac auto by go ogrzac w domu? auto parkuje na osiedlu i brak opcji na garaz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 18:48
arkady, myślę , ze to coś z wyłącznikiem elektromagnetycznym tzw. automatem rozrusznika , może trzeba tylko poprawić mocowanie przewodu zasilającego. Aku w tych warunkach ma prawo mieć takie napięcie.
w jaki sposob mam pozniej otworzyc auto?jak zatrzaskne maske?
trudno pomyslec troche ? masz kluczyk i masz w drzwiach zamek
arkady napisał/a:
gdzie jest masa silnika?
powinna byc przykrecona szpilką która łączy skrzynie z silnikiem,
arkady napisał/a:
i gdzie sa styki na rozruszniku?
zdejmi osłone silnika i masz rozrusznik na wierzku ,masz gruby przewód co idzie od aku do rozrusznika a potem do alternatora,i drugi przewód jednopinowy wtyk który uruchamia elektromagnes
wyciągni najlepiej rozrusznik ocenisz jego stan odkrec kopułke od elektromagnesu tam są miedziane zużywające sie blaszki(styki) które włanczają rozrusznik
jak bys miał jakis problem mozesz podjechac zawsze do mnie
Witam,
przepraszam że dopiero teraz odpisuję. Okazało się że mieliście rację i faktycznie trzeba było tylko podładować akumulator. Śmieszna sprawa bo nie wierzyłem że to pomoże ponieważ aku nie tył całkowicie rozładowany ale jak napisał dukat11 tak właśnie jest.
Dzieki i pozdrawiam.
dzis rano podebralem wozik tescia i podpielem sie kablami do mojego akusa i od razu przekrecam kluczyk rozrusznik kreci a auto nie odpala;/ (-15) pewnei paliwko zamarzlo? czy dobrym pomyslem bedzie przed odpaleniem polozenie na filtr cieplej szmatki?
mam standardowe webasto czy jest szansa by je w jakis sposob odpalic by nagrzal sie silnik?
co do otwierania drzwi bez akusa jutro chyba przetestuje
od razu przekrecam kluczyk rozrusznik kreci a auto nie odpala;/ (-15) pewnei paliwko zamarzlo?
nie koniecznie.
Jeśli nie działają Ci świece żarowe to może być trudno.
U mnie akurat nie żarzą, ale jak go dłużej pomęczę to odpala (dziś przy -18 rano).
To że zapala się i gaśnie kontrolka jeszcze nic nie znaczy.
Ja miałem sprawdzane na t4, ale wystarczy zwykły miernik i instrukcja którą można znaleźć na forum.
ale to nie znaczy że wykluczam problemy z paliwem,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum