Wysłany: Sob Lut 04, 2012 10:19 [R75] Nie grzeje prawa strona kabiny.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Hej!
Znowu jest problem z ogrzewaniem w naszym R. Strona kierowcy grzeje ok, strona pasażera wieje chłodem
Co zostało sprawdzone:
-klapki przy nogach kierowcy/pasażera działają, manualne ruszanie cięgnami nic nie zmienia.
-nagrzewnica była 2 razy płukana, dalej to samo.
-rura do nagrzewnicy jest gorąca, powrót też.
-prawa strona nagrzewnicy zimna, lewa ciepła/gorąca.
-brakowało mi troche płynu, ale ubytek nie duży (200-300ml), odkręciłem odpowietrznik i dmuchałem w układ, leciał sam płyn, bez powietrza. Odpaliłem silnik i na zakręconym korku zbiorniczka płynu znowu odkręciłem odpowietrznik, dalej leciał sam płyn, bez powietrza.
- temp. silnik trzyma ładnie, w czasie jazdy 90stopni, w miescie do max 103 stopni.
- wymieniony termostat, kolanko, rurka, zalany nowym płynem.
Generalnie trace powoli pomysły Zauważyłem jeszcze jedną rzecz:
- motor pochodzi chwilke, zgaszę go i nawet po całej nocy stania, jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego słychać duże syczenie. Korek jest uszkodzony? Wydaje mi się, że nie upuszcza ciśnienia...
Co byście radzili? nagrzewnica? co jeszcze sprawdzic?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 06, 2012 19:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 10:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 10:41
Markzo napisał/a:
Co byście radzili?
odkrecić zbiorniczek wyrównawczy , unieść go do góry ,zalać płynem i odpowietrzyć.Jak nie pomoże,to wyciągnąć nagrzewnicę i zadecydować czy ją czyścić czy nową.Ja radzę nową. Korek jest dobry.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lut 04, 2012 10:44, w całości zmieniany 1 raz
oki, jeszcze raz go odpowietrze... gdzie dostać nową nagrzewnice? na allegro brak. Co z tym korkiem? ma tak działać? po nocy chwile dość długą syczało przy odkręcaniu
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
no to oki, skoro tak mówisz. Dziwi mnie to troche, bo np: przy ZS (też 2.5kv6) tak nie mam, jak odkręce korek po dłuższym posotju to jest cisza, ba, nawet jak zostawie czasem auto z otwartą maską, to słysze cichy syk jak uchodzi z układu ciśnienie... w 75 tego nie ma. Biore sie za odpowietrzenie...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Włączyłem zapłon, ustawiłem grzanie na HI (klimatronik).Uniosłem zbiornik do góry ile się da, dolałem płynu pod korek i pare razy dmuchnąłem w zbiornik, żeby pchnąć płyn. Przez odpowietrznik wyskoczyło pare bąbli powietrza a potem nic, wtedy dolałem znowu pod korek, zakręciłem troche odpowietrznik i tak zostawiłem na dłuższą chwile, tylko doelwając płynu, który sobie wypływał przez odpowietrznik bez powietrza, ok 2l tak przepuściłem. Zaraz ide odpalać... Dobrze to zrobiłem?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
auto odpowietrzone, odpaliłem, z nawiewów od strony kierwocy gorące powietrze, z pasażera dalej to samo. Zero zmian, temperatura z komputera, nie wsakźnika na postoju do 93 stopni przy trzymaniu obrotów ok 1500-2000... ja zgłupiałem
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 13:29
Markzo napisał/a:
ustawiłem grzanie na HI (klimatronik
klimatyzacja ma być wyłączona
szoso napisał/a:
skoro jedna strona grzeje a druga nie to nie jest wina nagrzewnicy
w R75 może być wina nagrzewnicy ( zatkana albo zapowietrzona), dlatego , że wejście i wyjście jest po jednej stronie (lewej ) , zatykanie zaczyna się od prawej strony.
[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 13:29 ] Markzo, no to trzeba wyciągnąć nagrzewnicę , zalać ciepłą wodą i sprawdzić czy jest cała ciepła , czy nie.
ok, auto zrobiło troche km i sprawa wyglada tak:
- strona kierwocy ciepła, pasażera zimna.
-temperatura wg komputera kształtuje się tak:
a) postój, parenaście minut - temperatura 97-99 stopni, 99 tylko chwilami, tak to w zasadzie cały czas 98, ogrzewanie na HI.
b) czołganie się 30km/h pod kilkukilometrową górę na trybie SNOW: 95-96stopni.
c) normalna jazda: 90-92 stopnie.
Nagrzewnice wyciągałem przy wymianie termostatu i chyba cała grzała jeśli dobrze kojaże... Jednak nie wiem co myśleć, bo silnik trzyma pięknie temp...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 16:55
a jak tam wyglądają te klapki sterujące powietrzem ??nie jest tak że np są 2 klapki na obydwie strony i ta od pasażera sie nie otwiera??dysponuje ktoś schematem tych rozwiązań??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
klapki sprawdziłem, pisałem w 1wszym poście... obie działają, tylko od storny kierowcy czuć róznice ciepłe zimne, a po stronie pasażera wieje chłodem cały czas... może nie takim mrozem, ale jest to chłodne powietrze...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
to znaczy,że sterowanie , klapki i dmuchawa są OK. Przechodzące powietrze się nie nagrzewa bo ta cześć nagrzewnicy jest zimna.
dokładnie.
Domyślam się, że wina leży w nagrzewnicy... widocznie za słabo ją od kamieniałem. Wyjmę ją na dniach i wykąpię porządnie w occie, bo nowej nigdzie nie widze, jak nie znajdę żadnej nówki to będę dokładnie czyścił tą przez pare godzin i święto
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Domyślam się, że wina leży w nagrzewnicy... widocznie za słabo ją od kamieniałem. Wyjmę ją na dniach i wykąpię porządnie w occie, bo nowej nigdzie nie widze, jak nie znajdę żadnej nówki to będę dokładnie czyścił tą przez pare godzin i święto
Żeby sprawdzić czy jest drożna to zrób tak: wlej trochę wrzątku do nagrzewnicy i patrz czy w drugim otworze od razu pojawia się woda, i tak stopniowo aby przepływała przez kolejne poprzeczne (cienkie) rurki.
W moim R cała ta operacja trwała kilka godzin, a i tak nie jest idealnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum